Heb je een frituurpan? Als je wilt afvallen, niet openen

30-04-2016 20:08 154 berichten
Het al of niet hebben van een frituurpan kwam ter sprake bij een ander topic. Nu ben ik toch wel benieuwd hoe gewoon het is om er een te hebben. En ook gelijk de volgende vragen om de nieuwsgierigheid te bevredigen:

Waar bewaar je hem?

Hoe vaak gebruik je hem?

Wat maak je het vaakst klaar?



TO trapt af:

Ja, we hebben er een. Hij staat in de keuken in de kast. We gebruiken hem gemiddeld 1x per maand voor verse huisgemaakte friet.

Wel of geen friteuse

Totaal aantal stemmen: 193

Wel een friteuse (34%)
Geen friteuse (66%)
Airfryer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen een,

De vorige werd maar een keer in het half jaar gebruikt of zo, om het vervolgens teveel gedoe te vinden om het vet te verversen na een jaar. Dan toch maar naar de snackbar, want dat was een stuk gemakkelijker.



Uiteindelijk een nieuwe gekocht omdat de ander stuk was door onhandigheid en die heeft een hele tijd op zolder mooi in de doos gestaan. Daar heb ik iemand anders heel blij mee gemaakt en mis hem nog steeds niet.



Tegenwoordig heb je ook bitterballen die in de oven kunnen en zo. Ben best wel benieuwd of dat wat is voor een volgende verjaardag als hapje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen airfryer of aanverwante apparaten. Mijn vriend wel, wordt eens per half jaar gebruikt ofzo, of nog minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er recent 1 gekocht. Toen die ovenbitterballen niet te eten bleken. Hij staat in de bijkeuken en komt 1x per 2 maanden tevoorschijn voor friet of snacks.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een frietpan.

Waar bewaar je hem?

Hij staat in de garage

Hoe vaak gebruik je hem?

Minimaal één keer per week, we eten ieder zondagavond friet. Daarnaast maken we op verjaardagen 's avonds regelmatig kleine frituursnacks zoals bittergarnituur, kleine loempia's, enz.

Wat maak je het vaakst klaar?

Friet met frikadellen en bamischijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een airfryer, zoals velen waarschijnlijk, dus je poll is een beetje onhandig zo. Is een airfryer een friteuse? Vind ik toch niet echt. Je kunt er allerlei dingen in bereiden die je niet kunt frituren. Ik heb het idee dat jij naar 'echte' friteuses vraagt.



Mijn airfryer staat in een grote kast en wordt daar 1 à 2 keer per week uitgehaald. Voor aardappelwedges, verse friet, afbakbroodjes, snacks... Vanalles eigenlijk. Maar echt frituren is dat natuurlijk niet.
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1en gebruik hem zelden. Meestal vragen de kinderen erom en dan maak ik zelfgemaakte friet en snacks op verzoek. Ik vind vooral zelfgemaakte friet erg lekker maar het is best veel werk voor 5/6 man friet bakken



Hij staat in de garage



Ik gebruik hem 1 x per 2 maanden ?



Philips airfryer hád ik maar voor 5/6 man niet handig
Alle reacties Link kopieren
Nee, we zijn geen snackers en de ovenfriet van de lidl is prima te eten in de hetelucht oven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen. Ik denk dat het veel ruimte inneemt in de keuken en dat de drempel om minder gezond te eten lager wordt. Alleen met oud en nieuw vind ik de oliebollen zo duur dat ik toch ieder jaar een friteuse in overweging neem om zelf oliebollen te bakken. Maar de eerste twee redenen weerhouden me van de aankoop, voor geldbesparing 1x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een friteuse, maar gebruik hem niet meer sinds ik de Airfryer heb. Ik had zo'n hekel aan het schoonmaken van dat ding, olie verversen bleh. Airfryer is een stuk beter voor de lijn en als je de juiste snacks weet te vinden net zo lekker als uit de frituur.
Mij vriend heeft er een en die gebruiken we regelmatig voor loempia's (voor bij bami of nasi), kroketten voor op brood, en tempura of zelfgemaakte KFC chickenstrips.



In mindere mate voor friet.

Niemand is hier een friet eter.
Alle reacties Link kopieren
Geen friteuse, airfryer of wat dan ook.

We eten 1x per maand patat met snack van de snackbar, en dat is meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

* geen ruimte

* het stinkt

* eten zelden frituur
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen friteuse. Meer uit zelf bescherming, anders zou dat ding vaaaak aangaan.

Vind trouwens de ovenbitterballen niet te vreten.

Wij halen af en toe bij de snackbar, en bitterballen op het terras, zo blijft het speciaal:)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een frietpan maar gebruiken m amper.

Misschien 1x in de drie maanden.hij staat in de garage.



Wij gebruiken de airfryer
Alle reacties Link kopieren
Overigens is friet of een kroket uit de oven of uit een airfryer niet gezonder. Want de producten die daarvoor geschikt zijn, worden van fabriekswege geproduceerd met extra olie of vet als ingrediënt, om ze in die apparaten net zo lekker gaar en krokant te maken als uit de frituur. Dus te denken dat het gezonder is, is jezelf voor de gek houden.



En bij goed frituren, is de hoeveelheid vet of olie die uiteindelijk aan de producten blijft zitten, ook minimaal. Dus frituren op de juiste temperatuur, laten uitlekken en even laten rusten op keukenpapier, bijvoorbeeld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben een friteuse, bewaren ´m in de schuur en frituren buiten in de tuin.

Gebruiken ´m denk ik één à twee keer per maand, maar meestal voor aardappelschijfjes of iets dergelijks. Patat vinden we eigenlijk lekkerder van de snackbar dus dat maken we er eigenlijk nooit in. Heeel soms doen we er bitterhapjes in als we visite hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er geen.

Af en toe lijkt het me wel lekker om er 1 te hebben maar ik hou niet van de stank, vind het een ellende om hem schoon te maken en daarbij voegt het ook niks zinnigs toe aan ons eetpatroon. In de zin dat ik het wel voor me zie dat mijn vriend en ik iets te vaak gaan genieten van bittergarnituurtjes
Pivot! PIVOT!!!
Wij hebben er een. Staat in de kelder. Komt een keer per jaar naar boven (buiten) om oliebollen en appelbeignets te maken
Ik heb een frituurpan. Staat in de kelder. Gebruik hem een keer in de week voor patat en frikandellen, heerlijk. Soms ook kleine snackjes voor op verjaardag.

Oven bitterballen zijn niet te eten, bah had ze op de huishoudbeurs geproefd, naar smaakje zat eraan . Zit nog wel te twijfelen over een airfryer.



Het schoonmaken van frituurpan valt me mee, als je het maar beetje op tijd doet steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 april 2016 @ 20:28:

Overigens is friet of een kroket uit de oven of uit een airfryer niet gezonder. Want de producten die daarvoor geschikt zijn, worden van fabriekswege geproduceerd met extra olie of vet als ingrediënt, om ze in die apparaten net zo lekker gaar en krokant te maken als uit de frituur. Dus te denken dat het gezonder is, is jezelf voor de gek houden.



En bij goed frituren, is de hoeveelheid vet of olie die uiteindelijk aan de producten blijft zitten, ook minimaal. Dus frituren op de juiste temperatuur, laten uitlekken en even laten rusten op keukenpapier, bijvoorbeeld.



Maar je gooit toch dezelfde producten in een airfryer als in een frituurpan?



OT; ik heb geen airfryer/frituurpan
Die van ons staat in de garage, we hebben een dubbel, 1 kant voor friet en de andere kant voor snacks.

Vrijdag is hier frietdag, snacks en friet halen we altijd bij de lidl, hoewel het huismerk van Jumbo ook erg goed is (snacks in doorzichtig plastic, op een zwart onderschaaltje.
Alle reacties Link kopieren
Snap eigenlijk niet wat er zo erg is aan frituren vergeleken met bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes in een pan? Dat rolt toch allebei door de olie? Snap dat aardappels koken in water gezonder is. Maar wat is er erger aan frituren dan bijv vlees met olie/boter bakken in een pan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hvm schreef op 30 april 2016 @ 20:22:

Ik heb er geen. Ik denk dat het veel ruimte inneemt in de keuken en dat de drempel om minder gezond te eten lager wordt. Alleen met oud en nieuw vind ik de oliebollen zo duur dat ik toch ieder jaar een friteuse in overweging neem om zelf oliebollen te bakken. Maar de eerste twee redenen weerhouden me van de aankoop, voor geldbesparing 1x per jaar.Die ene keer per jaar kan je oliebollen toch ook gewoon in de pan maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven