Hello fresh, is het het geld waard?

23-09-2015 15:59 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van hellofresh, ik vind het best prijzig, is dat het waard?

Lijkt me erg handig, we werken allebei 36 uur en hebben een dochtertje, het lijkt wel alsof we altijd tijd tekort komen.

Niet nadenken over wat je moet koken EN de boodschappen niet hoeven te doen, klinkt ideaal.

Maar 40 euro voor 3 maaltijden voor 2 personen..ik vind het nogal wat....
Alle reacties Link kopieren
De een vind het 't geld waard de ander niet.



Ik niet maar ik word niet zo blij van een matige soep als avondmaal. Natuurlijk kun je daar dan zelf wat bij eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook duur.

Enige voordeel lijkt me dat je niet hoeft na te denken over wat je eet, maar ja dat moet je ook maar net lekker vinden. Boodschappen kun je bij AH of Jumbo ook thuis laten bezorgen, of ophalen bij een pick-up point.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nee en nee!



Er zitten vaak dingen in die je bijvoorbeeld niet lust, en je hebt natuurlijk niet al je boodschappen compleet. Je mist nog steeds brood, beleg, snacks en overige zaken.



Dan kan je beter via de AH online of Jumbo online je boodschappen doen, en deze ophalen, dit kost maar 2,50 en is zo gedaan! Of laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aviv2810 schreef op 23 september 2015 @ 16:03:

Nee, nee en nee!



Er zitten vaak dingen in die je bijvoorbeeld niet lust, en je hebt natuurlijk niet al je boodschappen compleet. Je mist nog steeds brood, beleg, snacks en overige zaken.



Dan kan je beter via de AH online of Jumbo online je boodschappen doen, en deze ophalen, dit kost maar 2,50 en is zo gedaan! Of laten bezorgen.Dit dus
je moet evengoed nog boodschappen doen want er zitten wel ingrediënten voor die maaltijden in, maar niet de spullen die je verder nog nodig hebt in huis.
Dat hangt af van hoeveel die uitgespaard tijd je waard is.



Hier doe ik voor ¤75 boodschappen voor 2 personen en 1 kat, inclusief schoonmaakartikelen, wasmiddel, Deo, shampoo, who papier, kattenbakvulling, etc. Ik vind ¤40 dus ontzettend duur. Dat is meer dan de helft van ons weekbudget en dan heb je er maar 6 maaltijden voor terwijl we er 84 in een week eten.
Vorige week een heel stuk in de krant gelezen van een journaliste die dit deed als onderzoek. Drie weken lang, van drie verschillende aanbieders.



Het klonk niet slecht en ze hebben prima gegeten, maar ik meen dat er een dag een rijst-met-groente prutje was, waarbij ze toch het gevoel hadden dat het niet echt een volwaardige maaltijd was. En na die drie weken waren ze blij dat ze weer normaal boodschappen konden gaan doen, want het simpele AGV kwam er niet in voor.



Ik zou eerder kiezen voor de AH app, en dan gewoon af en toe laten bezorgen als je er geen tijdvoor/zinin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de combi handig; recepten voor je uitgezocht die je vervolgens wel 'moet' doen, omdat je de spullen in huis hebt.

Als ik alleen de recepten zou krijgen, dan denk ik al snel: nahhh.

Boodschappen doen op zich vind ik niet zo'n probleem.

Maar ik verwacht voor die prijs wel lekkere en vullende maaltijden, dat is niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden het wel fijn. Niet vaak dingen die we niet lusten en je probeert weer eens iets anders. Vooral het niet na hoeven denken over wat je nu weer eens zal maken vind ik een voordeel.
Hier kun je nog wat meer ervaringen/meningen lezen:

Hello fresh, wel of niet proberen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me veel geld voor niet zelf uitgekozen spullen. Voor dat geld kan ik prima zelf m'n vlees en vis uitzoeken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 23 september 2015 @ 16:07:

Dat hangt af van hoeveel die uitgespaard tijd je waard is.



Hier doe ik voor ¤75 boodschappen voor 2 personen en 1 kat, inclusief schoonmaakartikelen, wasmiddel, Deo, shampoo, who papier, kattenbakvulling, etc. Ik vind ¤40 dus ontzettend duur. Dat is meer dan de helft van ons weekbudget en dan heb je er maar 6 maaltijden voor terwijl we er 84 in een week eten.



75 euro hebben wij normaal gesproken ook hier...

Avondmaaltijd is bij ons wel veruit het duurste.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het het geld waard. Wij hebben een 2 persoons box en altijd over (dag erna voor 1 persoon als lunch) ze hebben nu ook n ontbijt box maar die vind ik wel te duur. Mocht je korting willen? dan heb ik dat wel voor je
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
EBY8CZ voor 20 euro korting



Nog wel een aanvulling, er zit af en toe wel wat bij wat ik niet lust maar dan neem ik die week de Family of vega box ipv de original.. Of vriend eet het als het maar 1 is die ik niet lust en ik dan die avond dat van de dag ervoor
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 23 september 2015 @ 16:08:

maar ik meen dat er een dag een rijst-met-groente prutje was, waarbij ze toch het gevoel hadden dat het niet echt een volwaardige maaltijd was

Voor dat geld verwacht je toch minstens volwaardige vlees- en visproducten voor bij elke maaltijd?

Mensen die regelmatig rijst eten hebben waarschijnlijk zelf wel een pak rijst op voorraad. Het gaat toch juist om de verse producten die ze je moeten aanleveren?

Maar blijft mijn vraag, waarom zou je een ander laten beslissen over wat je die dagen moet eten? Hoe vaak zou je werkelijk trek hebben in het gebodene?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook vaak over inderdaad. Soep vind ik ook niet zo'n avondmaaltijd maar die maak ik dan voor het weekend als lunch.
Alle reacties Link kopieren
Om de haverklap vind ik ergens zo'n cadeaukaart, er zit een addertje onder het gras want je moet daarna nog één of twee keer zo'n box afnemen. Ik laat me sowieso door niemand voorschrijven wat ik moet eten, dat bepaal ik per dag. Ik weet nu echt niet of ik morgen trek heb in pastinaak, rendang of bietjes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh wij vinden de soep juist fijne afwisseling, er zit natuurlijk wel brood bij haha. Maar wel vaak om 22u dan nog wat trek idd. Neem ik dan pas mn toetje
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Hello Fresh hebben wij expres niet genomen, waardeloos concept.

Wij hebben De Krat... veelzijdiger, betere producten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat de ah ook zo'n box heeft. Ze brengen m samen met je andere boodschappen thuis. Verder heb ik een tijdje hello fresh gehad. Vond het prijzig maar wel heel handig. Overigens heb ik alle recepten bewaard en maak ik regelmatig nog recepten die goed in smaak vielen.
Alle reacties Link kopieren
Marianne davids; het is toch geen voorschrijven je kan per week kiezen of je t neemt. Als je besteld hebt heb je toch zelf gekozen
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel regelmatig een box. Het is bij mij pure gemakzucht (zelf minder boodschappen doen, niet hoeven te bedenken wat je zult gaan eten) en ik eet dingen waarvan ik weet dat ik ze anders niet zou kopen en klaar maken. Bovendien weet ik dan dat ik ook nog eens gevarieerd eet (vis, vega, vlees, peulvruchten e.d.)

Ik kan me echter voorstellen dat voor veel mensen de prijs een punt is en wanneer je dan ook nog eens niet alles lust of lekker vindt.....

Het enigste nadeel is dat de porties nogal eens verschillend van grote zijn. Ik heb een aantal keren een gerecht gehad waar ik veel te veel aan had om in een keer op te kunnen eten maar ik heb ook al eens een maaltijdsoep moeten maken waarvan ik niet eens genoeg had om een holle kies te vullen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 23 september 2015 @ 16:19:

[...]

Maar blijft mijn vraag, waarom zou je een ander laten beslissen over wat je die dagen moet eten? Hoe vaak zou je werkelijk trek hebben in het gebodene?



Tja, ik vind dat wel lekker eigenlijk, niet zelf hoeven kiezen. Ik vond het vroeger heerlijk om thuis te komen en me nieuwsgierig af te vragen wat m'n moeder nu weer had gekookt.

Ik vond ook altijd alles lekker.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat ze vega en peulvruchten doen in 'n pakket als dat niet specifiek een vega-pakket is. Je moet als consument toch gewoon de keuze kunnen krijgen uit wat je box moet bestaan? En soep vind ik ook geen maaltijd, dat is 'n tussendoortje of 'n voorgerecht, niet een hoofdgerecht.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven