help! ik moet en wil afvallen...maar kom er niet uit hoe

16-08-2007 22:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik moet en wil afvallen....



.Ik heb nu een dusdanig gewicht bereikt weer....dat ik er erg erg van baal!

Bh 's passen is een drama, kan wel janken in het pashokje...Steeds bredere bandjes....meer haakjes op de rug, en modellen die gewoon niet passen, ben uit mijn favoriete merk gegroeid~ snik





Buik te dik.



Ben al wel meer gaan bewegen, fietsen, soms wandelen....stevig tempo...



Maar ben ook geen doorzetter met officieele diëten...zoals SB



misschien met wat steun en tips hier? Ben nu zelf een topic gestart, weet zo gauw niet bij welke andere ik me aan kan en mag sluiten...



L
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leipe loetje,



Het allerbelangrijkste is de wil, ik kan het weten ik ben zelf 25 kilo afgevallen in 1 jaar. Ik heb dat gedaan door echt minder te gaan eten en niet alleen gezond eten hoor! Ik deed 1 dag in de week ongezond eten anders hou je het niet vol, ik at dan patat of cake of iets dergelijks, gewoon effe lekker snoepen. Daarna voelde ik me schuldig, ik was immers aan het afvallen en daardoor ging ik de hele week weer op mijn eetpatroon letten. Dus niet snoepen he!

En dat hield ik dan weer vol tot zondag ( de vreetdag) en dan ging ik weer los of het lijnen ging zo goed dat ik dan ook op die dag ook gezond at. Ik dronk ook onwijs veel thee, twee tot drie bakken achter elkaar. Echt hoor als die kilo's verdwijnen krijg je meer zelfvertrouwen en gaat het nog beter ( je wordt beloond ). Trouwens ik eet nu gewoon 5 tot 6 volkorenbroodjes per dag en eet gewoon met de pot mee. En nog niets aangekomen, eet ook nog veel fruit, en bewegen probeer ik de half uur per dag te doen. Zet hem op je kunt het!!



succes he, MR
Alle reacties Link kopieren
Hoi MR



Ik weet wel hoe het voelt als je veel bent afgevallen, ben er zelf 32 kwijt geraakt na mijn laatste zwangerschap die tesamen viel met mn scheiding. Door veel stress dus, mijn eetlust was volkomen weg..... en snoepen deed ik daardoor ook niet meer. Voelde me heerlijk!

Langzamerhand, paar jaar verder sluipt het in....meer trek, de hoeveelheden opvoeren, eten uit verveling...stress...dus de andere kant weer op.



Dank voor je bericht...en je steuntje

Ik begin inderdaad maar eens gewoon met minderen, en niet snoepen...

ben sowieso koekie monster in de zin van hap sloek weg... dus echt genieten doe ik er ook niet van, kun je het misschien ook gewoon laten.

En veel water drinken! en Thee



groetjes L
Alle reacties Link kopieren
Voor lijnen moet je klaar zijn. Er moet echt een soort van knop in in je hoofd om die zorgt dat je er echt genoeg van hebt en ECHT ZELF WILT afvallen. Alleen dan gaat het goed. Als bij jou die knop nu niet is omgezet probeer dan hier en daar alvast gezondere keuzes te maken. Dus niet heel drastisch lijnen, maar het beste uit een aantal opties kiezen. Dit werkt volgens mij sowieso op de langere termijn ook het beste.



Hier alvast een paar gezondere keuzes misschien heb je er wat aan (hoewel je veel zelf al zult weten):

- Haal geen slecht voedsel in huis. Hoe goed ik ongezond voer ook wegstop in mijn huis, ze blijven me altijd smeken om opgegeten te worden! Als je andere huisgenoten hebt die je niet alles wilt ontzeggen, koop dan iets wat jij redelijk kunt doorstaan!

- Beweeg meer, pak de trap of de fiets of zet je auto een stukje verder weg dan de plaats van bestemming.

- Haal gezond vreetvoer in huis. Als je soms gedachtenloos dingen in je mond stopt dan kan je beter wortels, augurk, zilveruitjes, paprika, cherrytomaatjes, bloemkoolroosjes, stukjes appel etc. in je mond steken dan een zak chips achter elkaar opeten. Als je het een beetje mooi presenteert is het zelfs nog lekkerder (want zonder schuldgevoel). Nectarines, meloen, banaan, appels voor de zoete trek.

- Probeer meer groenten en volkorenproducten te eten. Zorg dat bij de avondmaaltijd minstens 50% van je maaltijd groenten is.

- Zorg dat je voldoende gezond voer eet zodat je in ieder geval geen honger hebt. Als ik geen honger heb, laat ik het lekkers gemakkelijker aan me voorbij gaan.

- Schrijf eerlijk op wat je eet. Waarschijlijk ga je alleen daardoor al gezonder eten!

- Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Het ongezonde eten schreeuwt me dan ook tegemoet...

- Drink veel water, kruiden en/ of groene thee.

- Wees blij met elke keer dat je een gezondere keuze hebt gemaakt en focus daarop in plaats van op de momenten dat je een ongezondere keuze maakt. Successen vieren is motiverender dan treuren om je falen.



Nou ja, succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leipe Loetje,



Ik herken mezelf in je verhaal. Bijna iedere dag neem ik me voor om op de lijn te letten.. en bijna elke dag 'mislukt' het! Ik vraag me dan ook af of ik het wel graag genoeg wil..



De tips zijn erg welkom, ook hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan wat bij duploo zegt. Als je niet klaar bent voor een drastisch dieet moet je dat gewoon niet doen. De kleine dingetjes veranderen zorgt vaak voor een blijvend gewichtsverlies (na een dieet ga je vaak weer op je oude manier verder).



Ik heb nog een paar tips:

-Laat de auto lekker staan en ga fietsen of met het ov (je moet dan vaak een eind lopen vanaf de haltes).

-Gebruik bij je maaltijden geen vet vlees zoals gehakt maar gebruik kip of ham. Als je een stuk vlees neemt, neem dan de magere soorten. Nog beter: gebruik vleesvervangers zoals Valess.

-Neem 1 dag waarop je van jezelf mag snoepen, je zult zien dat je na een tijdje ook op die dag heel matig zult zijn (je maag went aan minder eten).

-Kook een hoeveelheid waarbij je niet meer dan 1 keer kan opscheppen. Eerst zul je misschien denken: hm ik zou nog wel wat lusten, maar na 10 minuten zit je dan vaak toch wel vol.

-Als je een toetjesliefhebber bent: neem waterijsjes of magere yoghurt ipv roomijs of vla.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi LL,



Zie wel, je weet hoe het voelt om veel af te vallen!! Kom op meid, je kunt het,

Denk goed na bij het eten die je in je mond ga proppen vraag je af , wil ik dit eten? is het goed voor me? en als je een keertje het koekje gepropt hebt ( heb er ook ervaring mee) zorg er dan voor dat het bv een bisquitje is. Dan voel je een stuk beter dan zo'n lekkere glace koek ( de roze koeken).

Oja herken jij dit ook dat je en week voor de menstruatie zo'n trek krijgt dat je niet meer bent te stoppen met snaaien? pffff, dat zijn de moeilijkste momenten voor mij, ik zorg dan dat ik in die week geen vette troep in huis hebt. Doe je zelf een plezier en probeer positief te blijven. Zet hem op he!!



gr MR
Alle reacties Link kopieren
Ik wil alleen ff zeggen Heel veel succes! Dat van die vreetdag werkt trouwens geweldig! Nog iets anders: als je echt heel veel zin hebt in iets (bv een koekje). Neem het dan! Anders ga je de hele dag aan dat ene koekje denken wat op je humeur kan werken. Zorg er natuurlijk wel voor dat je na de koekje niet het hele pak neemt ;-) Ik neem regelmatig iets lekkers tussendoor, en toch val ik af. Je moet alleen maat houden. Succes!!



Mijn weblog: We Are Beautiful
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een basisplan voor jezelf maken, niet te streng (om op gang te komen heb ik een paar dagen lang opgeschreven hoe laat ik wat moest eten, nu gaat het vanzelf).

Op dit moment ben ik ook bezig met afvallen.

Wat mij gaande houdt:



- Niets ongezonds in huis halen.

- Als je bezoek krijgt, stem het portie toetje/snack dan af op de hoeveelheid personen en als je teveel hebt, laat het de andere persoon meenemen (last resort is weggooien).

- Eet om de twee uur ongeveer. Ik begin heel vroeg met mijn werk dus ik eet om en nabij 6 uur, 9 uur, 11 uur, 13 uur, 16 uur, 18 uur en 20 uur.

Dus ontbijt-tussendoortje-tussendoortje-lunch-tussendoortje-avondmaaltijd-tussendoortje

- Drink geen calorierijke drankjes. Ik drink sowieso geen alcohol, maar laat vruchtensap ook staan. Ik drink voornamelijk thee met zoetstof, water, cola light of geperst fruitsap.

- Bedenk tussendoortjes die gezond zijn en die jij lekker vindt (partjes fruit, vruchtenyoghurt of kwark, ontbijtkoek, bouillon) en wissel daarmee af. Neem voor de avondmaaltijd de basis 125 gram aardappels/pasta/rijst/couscous, 100 gram vlees/vis/vegetarisch, 200 gram groente

- Ik zou geen eetdag inlassen, structuur is erg belangrijk. Je hebt echt even nodig om te wennen aan het nieuwe ritme en suikers te ontwennen.

- Maak geen uitzonderingen als je ergens op bezoek gaat, alleen bijvoorbeeld op een verjaardag.

- Sport zoveel mogelijk (een half uur per dag, minimaal 2-3 dagen in de week). Zoek iets uit wat je leuk vindt om te doen.

- Drink minimaal 1,5 liter water per dag, los van andere drankjes (meer dan 1,5 liter is niet beter voor je huid en helpt niet extra bij afvallen trouwens).



Ik denk dat ik zo wel klaar ben =). Heel veel sterkte en succes! Ik hoop voor je dat het gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
_Fiefje_ schreef op 17 augustus 2007 @ 21:19:

- Drink minimaal 1,5 liter water per dag, los van andere drankjes (meer dan 1,5 liter is niet beter voor je huid en helpt niet extra bij afvallen trouwens).




Een groot glas lauw/warm water helpt bij mij wel altijd tegen mijn hongergevoel.



Mijn weblog: We Are Beautiful
Alle reacties Link kopieren
HEY!



I know I know!!!

Het houd je wel van de straat dat hele gewichtige gedoe en alle mijmeringen die er bij komen kijken.

Ik was ook op dat punt aangekomen dat ik dacht nu niet verder. Alles knelde aan alle kanten en don't get me started on bra's!!!!!!!!!!!!!

Estethisch gezien stoort het me niet, behalve bij mezelf maar vanuit een medische achtergrond met allerlei ziektes in de familie kon ik het niet langer verantwoorden.... Tijd voor een rigoreuze verandering....

Maar ja waar te beginnen....

Bij mij werkt blijkbaar alleen een heftige start. 1 kilo per week en elke dag zorgvuldig je calorieen afwegen kost me teveel tijd en moeite...

Dankzij mijn zus kwam ik terecht bij het Cambridge dieet. Maaltijdvervangers zitten in het verdomhoekje en ik ken alle tegens erover... Je moet het uiteindelijk toch zelf doen en alleen gezonde voeding en beweging helpen je naar een gezond gewicht. Maar voor de martelaars onder ons haha....

Het is niet voor iedereen en er zijn tal van berichten over maaltijdvervangers, dat je gewicht er gelijk weer op zit als je ermee stopt.

Maar bij Cambridge heb je een consulente waar je je "eten" haalt en je kunt het dus niet in de winkel kopen, zodat je altijd begeleiding hebt.

En dat werkt!!!!

Ik ben nu 2 maanden verder en 15 kilo lichter en voel me fantastisch. Ik begin binnenkort met het afbouwprogramma en krijg dan een precies overzicht wat ik het beste kan eten. Waarschijnlijk in het begin met laag koolhydraat maaltijden en langzamerhand weer een stabiel eetpatroon en de juiste keuzes leren maken.

Goed ik kan nog wel even doorgaan, maar dat kan later wel...als je interesse hebt....tips zat in elk geval...let me know....



grtjs
Alle reacties Link kopieren
Hoi LL,

Ik begrijp precies wat je bedoelt....graag willen maar die knop niet kunnen vinden...



Kom anders eens langs bij Jazzie en Bolletje gingen ervooor. Klein groepje meiden die ook allemaal af willen vallen en waar het soms lukt en soms niet maar elkaar steunen en tips geven helpt altijd!!



Je bent van harte welkom!!



Groetjes en succes,

Bolletje
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zag toevallig dit topic in de 'laatste reacties' aangezien ik niet veel op deze pijler kijk.

Ws zal het ongetwijfeld elders ook al langs zijn geweest en eerder gezegt zijn, geen idee...maar ik geloof niet in drastisch dieet en het ontzeggen van alles (uitzonderingen daargelaten)

Ik lees er uit op dat je snoept uit stress, verveling etc.

Het belangrijkste is idd die "knop" te vinden want je moet het wel zelf gaan doen zeg maar.

Vervolgens is het zaak om je eetpatroon te veranderen i.p.v dieet.

Ik heb jaren geleden dit gedaan en ik ben ik de 7 kilo kwijtgeraakt die ik kwijt moest raken.

Eerlijk gezegt heb ik het wel lang volgehouden dit eetpatroon aan te houden, maar het is op gegeven moment toch gaan verwateren, met name doordat ik onregelmatig ging werken en leven.

Ik heb nu geen overgewicht, maar zit wel op het maximale van wat ik mag wegen zeg maar, en vind het niet erg als ik een paar kilo eraf zou krijgen, maar ja ook wel een bekend fenomeen bij veel vrouwen. ;-)

Ik heb het toentertijd op de volgende manier gedaan;



Ik ben eerste begonnen met gewoon eten en drinken zoals ik altijd at en dronk en alles opeschreven in een schriftje van ALLES wat ik at en dronk.

Hierdoor werd ik me bewust van wat ik zoal at in het algemeen (is schrikken zo op papier), maar misschien nog wel belangrijker; je gaat steeds meer bewust worden op de dag zelf wat je eet en gaat eten en drinken, waardoor ik merkte dat ik nu ook een koekje/iets lekkers etc oversloeg omdat ik het eigenlijk pakte/aannam uit gewoonte en niet omdat ik daar nou echt zo'n zin in had.



Na een paar weken ben ik begonnen met de volgende actie:

's morgens voor 12 uur eet je fruit dit is licht en dit bevorderd op gang komen van het verteren van je voedsel.

Je mag gewoon meerdere stuks fruit, verdeel het ook over de ochtend (banaan liever niet elke dag en te vaak)

Om 12.00/13.00 eet je brood, ik heb bijvoorbeeld 2 tot 4 sneeen nodig afhankelijk van mijn activiteiten die dag, ik deed daar alles op wat ik lekker vond, aangezien het wel leuk moet bijven zeg maar.

Ik deed zelf niet moeilijk over wit of bruin brood en ik deed weekend wit en door de weeks bruin bijvoorbeeld.

Om 16.00 een bakje yoghurt, als het te zurig voor je is doe je er fruit in.

En avond eten normaal meeeten en na 21.00 niks meer eten omdat het verteren hier gaat vertragen.

Drink vooral dan water en thee.

De hele dag door mag je fruit of rauwe groente eten naar believe.

En één keer in de week (ik deed dat altijd op zaterdag avond) mag je wat lekkers kopen; een mars, een sorbet.....etc hetgeen wat jij het lekkerst vind en de beloning van een week je best doen.

Betreft avondeten eet je gewoon mee wat er gemaakt zal worden/in planning staat, is dat een keer patatjes of pannekoeken etc, so be it, als het maar niet te vaak is.

Drinken; zoveel mogelijk houden op water en thee zonder suiker.



Wat ik heel makkelijk hier aan vond, is dat wanneer ik een hongergevoel kreeg ik gewoon mag eten; fruit en rauwe groenten het is namelijk heel moeilijk om niet te mogen eten wanneer je wel het gevoel hebt iets te willen/nodig te hebben.

Laat vooral in het begin jezelf gaan en pak fruit/groente hier geef je je behoefte aan eten de vrije hand alhoewel dat geen koekje of snoep is, je mag iig wat eten en zie het als plaatsvervanger.

Later kan je kijken wat je nou echt nodig hebt voor jezelf op een dag, maar alles stap voor stap.

Het enige moeilijke vond ik na 9 uur niet meer eten, maar het lukte me wel.

Wanneer je gaat stappen of dat je wat gaat doen wat nachtwerk gaat worden eet je natuurlijk wél wat laat op de avond want je moet natuurlijk niet van je stokje gaan!!!

En de algemene tip; als je boodschappen gaat doen; probeer dat te doen wanneer je gegeten hebt, met een volle maag ben je minder geneigt dat lekkers uit die schappen te trekken.



En hierbij meer gaan bewegen, nou dan heb je de goede combi naar mijn mening en ervaring gevonden!



Wie weet heb je/jullie er wat aan, het is iig een manier van eten die vol te houden is en waar je je geen lekkere dingen hoeft te ontzeggen, maar in proporties moet nemen.

Daarnaast zal je in het begin veel zin hebben in dingen,

maar die je kan vervangen door fruit of rauwe groente waardoor je wel mag eten en dat is makkelijker dan dat je helemaal niets meer mag eten tussendoor.

Het enige is het eten na 9 uur maar daar wen je wel aan als je het doorzet en ik voelde me daar uiteindelijk veel beter bij.



Nou ja zie maar wat je/jullie ermee kunnen.



Groetjes Daysha
Alle reacties Link kopieren
kon mijn eigen topic niet vinden ;-) was al veel te ver naar onderen

gescrolled!





Ga nu eerst eens rustig alles lezen.... met een glas water erbij!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor alle reacties, inhoudelijk waardevolle reacties ook!



Ik ben sinds gisteren bewust begonnen met nagenoeg niet snoepen..Had

een dag uit, dus ja - één koekje bij de koffie, en de rest afgeslagen....veel water

er bij en erna gedronken.... Beweging gezocht, dus op de fiets twee winkelstadjes bezocht, en de hele middag stevig doorgestapt... kort gelunched,.....salade..... Denkelijk door al het water, het vele plassen ;-)

en het minder eten, was ik een kilo lichter s avonds. Kijk dat zegt nog niets, snap ik ook, maar is toch een leuker gezicht dan dat je na zo'n heerlijke

dag thuiskomt en er zit een kilo bij.



Het motiveert mij wel.....

Ook vandaag de extraatjes afgeslagen....ipv met de auto op de fiets gegaan....ruimere wandel route in de stad...

Veel water, was altijd een slechte drinker....nu lukt het....dus misschien

toch een knop om?????



Morgen ultieme test. Altijd veel koekjes bij de koffie op het werk, pak koek met zijn 4 en is geen uitzondering.... en drop ! in grote schaal.

Zal dat laatste niet kopen thuis, ben meer van de hartige hap....maar als het staat en je de eerste pakt....is dat net een magneetje....en hop......handjes pak werk! Dus ik wil vanaf morgen gewoon niet pakken, vaak is het ook inderdaad gewoonte...zo'n hand in de koektrommel....





en Bolletje.....dank voor je *uitnodiging* ik ga jullie topic even zoeken
Alle reacties Link kopieren
Clover schreef op 18 augustus 2007 @ 09:49:

[...]





Een groot glas lauw/warm water helpt bij mij wel altijd tegen mijn hongergevoel.



Mijn weblog: We Are Beautiful
Ja, dat helpt wel eens. Je hersens kunnen het signaal voor dorst doorgeven als honger. Daarom wordt geadviseerd om eerst een glas water te drinken en te kijken of de honger blijft of afzakt. Als het blijft, moet je wat gaan eten.

Maar meer dan 1,5 liter per dag is dus onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Van dieten wordt je dik zeg ik altijd en velen met mij.

Ik ben net terug van vakantie en tot mijn grote schrik zag ik

dat er 4 kg bij was gekomen. Deels vocht door de warmte natuurlijk.

Maar de weegschaal gaf het wel aan +4!!!

Nu las ik gewoon een paar balansdagen in en dat helpt echt.

Na 1 dag gaf de schaal al weer -1 aan. Dus toch deels vocht., maargoed

het motiveert wel. Ik haal de balansdagen gewoon van internet af bij voedingscentrum.nl op normale dagen, want ik doe 3 balansdagen en 3 normale dagen om en om dus dan komt je lichaam niet in de spaarstand!!!

De gewone dagen haal ik ook van voedingscentrum.nl af.

Tis eigenlijk heel simpel, normaal eten, genoeg eten en gezond.

En best veel wat je allemaal naar binnen' moet'werken per dag.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de weight watchers erg goed. Het voordeel van dit dieet is dat je best af en toe een chocolaatje of een patatje kunt eten, zolang je maar op je punten let. Door extra te bewegen kun je (een beperkt aantal) extra punten verdienen. Ik heb me zelf nooit ingeschreven voor de groepsbijeenkomsten, maar ik kan me voorstellen dat het een extra stimulans is als je iedere week op de weegschaal moet.



En tja, het op het gewicht blijven is het allermoeilijkst. Ik ben daarom geen voorstander van crashdiëten, dan zitten de kilo's er zo weer aan. Weight Watchers is meer het veranderen van je eetgewoontes.

En oja, genoeg fruit en groentes eten helpt ook om af te vallen. Sinds ik daar iedere dag op let is er 3 kilo af.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen



Ik riep de laatste jaren zelf: ik ga niet meer op dieet, 5 eraf- 8 erbij...dat was mijn ervaring.

Beter is het je eetgewoontes aan te passen.



Dat is wel wat ik nu wil.... steun, knop om....en wat tips met en rond eten.

Wat ik nu voor de tweede dag doe als ontbijt, is kom, yochurt+bekertje activia vezel mango, klein beetje all bran, en schep lijnzaad.... en een sinaasappel erdoor. Hoop dat als ik volgende week weer aan het werk ben dit een beetje stevig ontbijt is...in de zin van dat ik niet direct om half tien in de koeltrommel hoef te duiken,..



Neem voor dan wel fruit mee



Drink veel water, want at al wel veel vezelrijker de laatste weken, maar dronk slecht, en dan krijg je ook zo'n opgezwollen vol eten buik wat er niet meer uit schijnt te willen ;-)



S avonds schep ik één keer op....eet nu vaker vis, kipfilet en wil het eens proberen wat iemand van de week hier schreef met zo'n vleesvervanger.. want dat at ik tot op heden ook echt veel te veel, koos liever biefstuk uit van 2 ons als 1 ons.



En vooral veel water



Die balansdagen heb ik als houvast wat je het beste kunt uitkiezen qua hoeveelheid en eten
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je de knop idd gevonden hebt! Heel veel succes! Laat je nog weten hoe het verder gaat? :)



Mijn Weblog: We Are Beautiful
Alle reacties Link kopieren
Clover,

Leuke Weblog!

Ik ben vorig jaar ook eens bij de dietiste geweest en gelijk

naar de sportschool.

De sportschool gaf niet zulke goede begeleiding helaas,

want je kunt ook te veel gaan sporten zoals ik.

Maargoed, dat ben ik zelf uiteindelijk wel achtergekomen

hoe het beter kan.
Alle reacties Link kopieren
@Sandra Jammer dat die sportschool niet zulke goede begeleiding gaf. In het begin was ik ook te fanatiek. Maar omdat we iederen maand een check krijgen (wegen vetmeting conditietest) merkten ze dat ik iets te fanatiek bezig was (we hebben een chip, die gaat in het apparaat en die registreert alles). Zo konden ze zien dat ik teveel calorieën verbrande per training. Dus toen hebben ze mn training aangepast. Nu sport ik ergens anders, maar doe ik het niet zo lang en hard meer als vroeger.



Mijn weblog: We Are Beautiful
Alle reacties Link kopieren
@ Clover: mooie weblog~!



Is misschien nog wel een idee ook, hier en daar wat *maten opnemen*
Alle reacties Link kopieren
leipe_loetje schreef op 19 augustus 2007 @ 09:55:

Dat is wel wat ik nu wil.... steun, knop om....en wat tips met en rond eten.

Wat ik nu voor de tweede dag doe als ontbijt, is kom, yochurt+bekertje activia vezel mango, klein beetje all bran, en schep lijnzaad.... en een sinaasappel erdoor. Hoop dat als ik volgende week weer aan het werk ben dit een beetje stevig ontbijt is...in de zin van dat ik niet direct om half tien in de koeltrommel hoef te duiken,..







Dat klinkt niet echt als een ontbijt dat voor een stevige bodem zorgt, wedden dat je na een uur alweer honger hebt?



Maarja weet je, volgens mij is dat de fout die veel mensen maken als ze willen gaan afvallen: ze gaan zo min mogelijk eten.

Terwijl ik denk dat je juist naar je lichaam moet luisteren! Heb je honger? Eet gewoon! Alleen natuurlijk geen snickers of koekjes, nee: gewoon een lekker broodje of een salade. Of een stuk fruit.

Ik denk trouwens ook dat jhet belangrijk is dat je blijft eten tot je verzadigd bent, en niet met een half hongergevoel blijft zitten want dan wordt de verleiding om tussendoor te snacken nog veel groter.



Mijn eetpatroon op een werkdag (in de vakantie eet ik iets minder omdat ik dan later opsta):



-'s ochtends om een uur of 07:30 een bak fruit en fibre met halfvolle melk + een groot glas water en soms een stuk fruit

- om een uur of 10:30 uur (ja, dan heb ik echt al weer honger) een bruine boterham met vlees, ham ofzo. Het liefst brood van de natuurwinkel, want dat is veel steviger dan supermarktbrood en je hoeft er dus minder van te eten

-om 12:15 een grote bak pasta, meestal met pestosaus of tomatenprut.

-Om een uur of 14:30: soms is er nog wat over van de pasta, dat eet ik dan, maar meestal eet ik een of twee boterhammen of een stuk fruit

-uur of 20:00: avondeten, vaak (zilvervlies)rijst of (volkoren)pasta met veel groentes. Ik eet tot ik verzadigd ben. Toe een stuk fruit.



En tussendoor: heel veel water!

En ik eet iedere dag ongeveer 50 gram chocola, want dat kan ik mezelf echt niet ontzeggen. Veel te lekker!

Mijn gewicht? 66 kilo bij een lengte van 1,74. Ben wel zwaarder geweest, maar heb de hoeveelheid chocola iets verminderd en de hoeveelheid groente en fruit iets opgevoerd. Ik probeer echt iedere dag 2 stuks fruit en minstens 200 gram groentes te eten, voor mijn gevoel helpt dat ook om op gewicht te blijven.



Als mensen deze lijst zien denken ze: jezus, wat eet dat mens veel. Maar ik ben gewoon slank, en ik ga mezelf echt niks ontzeggen. Als ik een keer patat wil eten doe ik dat gewoon lekker.



Misschien hebben jullie hier wat aan. Ik voel me in ieder geval prima bij mijn 'dieet' ;-]
Alle reacties Link kopieren
Oja, bij de weight watchers mag je veel dingen onbeperkt eten: fruit, groentes, aardappelen en pasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven