Ik ben op zoek naar restaurants ....die niet meer bestaan

08-05-2024 15:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het forum is altijd erg nuttig gebleken als ik op zoek was naar een film, boek, of liedje waarvan ik de titel of de zanger niet meer wist.
Hopelijk is het forum ook nuttig om mij te helpen achterhalen welke restaurants ik bedoel.

Het gaat er om twee. Beiden in Utrecht. Beiden in de binnenstad.
Het gaat om restaurants de bestonden in de vroege jaren '00. Zeg maar tussen 2001-2005.
Het gaat specifiek om restaurants die nu niet meer bestaan volgens mij. Als ik Google op restaurants Utrecht gaat er geen belletje rinkelen bij de namen die ik lees.

De ene was een casual restaurant volgens mij in een ruime cirkel rondom de Hamburgerstraat. Ik dacht eerst dat ik De Goedheyd bedoelde maar dat zit er pas sinds 2008.

Het ander restaurant was wat chiquer en duurder En zat redelijk om de hoek van de Mariaplaats en het helaas ook ter ziele gegegane Stairway to Heaven.

Welke Utrechters van de redelijk oude garde weten waar ik het over heb.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de mariaplaats in de buurt…was dat de Zevende hemel? Of de `poort van Cleve?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nieuws030.nl/varia/verdwene ... -boekvorm/

Staan ze hier misschien toevallig tussen? Ben benieuwd :) Moest overigens ook meteen aan Poort van Kleef denken aan de Mariaplaats, maar dat voldoet niet echt aan het chique.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee beiden niet. Volgens mij had het restaurant vlakbij de Mariaplaats (overigens niet aan de Mariaplaats) een vrij korte naam.

Wat betreft jouw lijst @LaFolie gaat bij De Kijker ook wel wat belletjes rinkelen als zijnde herkenning. Maar het is niet het restaurant dat ik bedoelde.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie trouwens dat Luden en 030 ook zijn verdwenen.
:|
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Die in of nabij de Hamburgerstraat: Milk & Honey misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
08-05-2024 16:11
Nee beiden niet. Volgens mij had het restaurant vlakbij de Mariaplaats (overigens niet aan de Mariaplaats) een vrij korte naam.


Was het misschien Luce? Aan het Visscherplein, net achter Mariaplaats. Zit nu Florent.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
08-05-2024 16:11
Nee beiden niet. Volgens mij had het restaurant vlakbij de Mariaplaats (overigens niet aan de Mariaplaats) een vrij korte naam.

Wat betreft jouw lijst @LaFolie gaat bij De Kijker ook wel wat belletjes rinkelen als zijnde herkenning. Maar het is niet het restaurant dat ik bedoelde.
Le Soleil in de Boterstraat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het De Artisjok?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
08-05-2024 16:14
Ik zie trouwens dat Luden en 030 ook zijn verdwenen.
:|
Luden en Broers zijn allebei dicht. Zat ik vroeger heel vaak. Broers bedoel je niet?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit ie hier bij?

Zaza
Voordorp
Taboe
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of in deze lijst?
https://diensten.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWW ... cht&HIST=J

Steeds op button 'Volgende resultaten' drukken om de volledige lijst te zien.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Artisjok om de hoek van De Goedheyd? En Luce bij de Mariaplaats?
Alle reacties Link kopieren Quote
De Vriendschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
08-05-2024 16:22
Was het misschien Luce? Aan het Visscherplein, net achter Mariaplaats. Zit nu Florent.


Ah ja. Een hebben we gevonden. Luce inderdaad. Gelijk even opgezocht en zag dat deze al redelijk lang failliet is.
Hoe heb je deze gevonden?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
De anderen zijn het allemaal niet, al heb ik aan Broers goede herinneringen. Jammer dat die ook weg is.
Ergens doet de Artisjok qua naam ook weer een bel rinkelen, maar het is niet degene die ik bedoel.

Wat ik trouwens vreemd vindt, is dat op de website van de Goedheyd staat dat ze vanaf 2008 in business zijn. Ik zou zweren dat dat niet klopt, want ben er met regelmaat geweest en in 2007 uit Utrecht vertrokken.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
08-05-2024 20:39
Ah ja. Een hebben we gevonden. Luce inderdaad. Gelijk even opgezocht en zag dat deze al redelijk lang failliet is.
Hoe heb je deze gevonden?

Haha ja er ging een belletje rinkelen toen je zei 'kort' en 'rondom Mariaplaats i.p.v precies aan'. Heb zelf nog een blauwe maandag bij Stairway gewerkt trouwens :D
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
sStairway to heaven, mooie herinneringen daar en een toen fantastisch dessert. Een dame Noir :-P)
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven