Help ! Storing Inductie kookplaat. Kan niet meer koken.

28-01-2009 19:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opzich best makkelijk voor een keertje. Kookplaat geeft storing en ik krijg het niet verholpen. Dat is dus een pizza geworden vanavond



Maarre... wil morgen toch wel weer gewoon koken. Wie kan mij helpen de storing op te lossen? Heb via internet al gekocht, maar nergens is de oplossing te vinden.



Krijg een slotje in beeld (rood) en krijg met geen mogelijkheid het apparaat weer aan de praat. Iemand ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Staat er niets in de gebruiksaanwijzing? Als ik een slotje in beeld krijg, moet ik op het knopje met de sleutel drukken en tegelijkertijd de aan/uitknop indrukken (nou ja, indrukken, vinger op het knopje leggen). Nu heb ik wel een keramische plaat, maar bij mijn ouders (wel met inductie) werkt het hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiksaanwijzing kan ik nergens vinden Rainz (zal je net zien he) en het slotje knippert bij de aan/uit knop. Als ik die knop ingedrukt hou gebeurt er niks.



HELP !!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat slotje, dat is geen storing, maar een kinderbeveiliging.

Bij onze oude kookplaat was er een knopje met een sleuteltje en die moest ik een paar seconden indrukken. Je moet even kijken welke knop het bij jou is, maar een tijdje indrukken en hij gaat er vanzelf weer af.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:syennaj schreef op 28 januari 2009 @ 20:05:

Dat slotje, dat is geen storing, maar een kinderbeveiliging.

Bij onze oude kookplaat was er een knopje met een sleuteltje en die moest ik een paar seconden indrukken. Je moet even kijken welke knop het bij jou is, maar een tijdje indrukken en hij gaat er vanzelf weer af.

Succes!Wat zij zegt dus
Merk en typenummer van je kookplaat graag!



Sleuteltje is idd betekenis kinderbeveiliging.
Wat je ook kan helpen.....even "resetten" door de stekker er even uit te trekken...paar minuutjes wachten...daarna stekker weer in het stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
Idd kinderbeveiliging; bij mijn (Miele)plaat sleuteltje paar seconden indrukken en dan doet ie het weer.



Overigens deed ie bij mij al 2 keer helemaal niks; dan is in de meterkast even de stroom eraf halen en vervolgens weer aanzetten voldoende om hem te 'herstarten'.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
jaaaaa gelukt. Inderdaad knop ingedrukt houden (incombinatie met ander knopje). We hebben de stekker er ook even uit gehad.



Bedankt iedereen !



Ik kan weer koken !!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Help mijn inductie kookplaat doet het ook niet meer.



Vanmorgen is er een stop eruit geknald en na deze vervangen te hebben doet hij het niet meer.



Het is een ikea inductieplaat en deze geeft de melding U4, hij reageer op geen enkel knopje helemaal niets. Daarnaast geeft hij een hele irritante pieptoon.



Ik heb de stroom er nu al circa 30-40 min afliggen maar ook dat lijkt niet te werken.



Iemand enig idee wat dit kan zijn?????



Help!
Alle reacties Link kopieren
niemand hier met verstand van zo'n ding??
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar de Ikea informatielijn (0900 - 235 45 32 (0.10/min.)) is vandaag tot 20 uur bereikbaar. Wellicht kunnen zij je verder helpen?
Alle reacties Link kopieren
Veronicas ja daar heb ik aan gedacht. Alleen woon ik niet in NL ik kan de Ikea hier bellen maar weet niet of ik er dan uitkom in de andere taal.



bah ik baal hiervan. Straks al de huisbaas gebeld, hopelijk komt hij straks met een oplossing.
Welke inductiekookplaat is het (serienummer)? Misschien kun je dan de handleiding online vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gegoogled op typenummer etc van je kookplaat? Dergelijke storingscodes staan over het algemeen vermeld in handleidingen. Veel apparatuur heeft 'n metalen plaatje waar specifieke typenummers, fabricagedatum etc op staan. Aan de hand van die gegevens kun je in google vaak 'n handleiding vinden.
Alle reacties Link kopieren
Veronicas helaas allemaal al geprobeerd. Ik kan nergens vinden welk typenummer het is en daardoor ook geen handleiding vinden. Er prettig dus..
@floortje 1981: Als je het aan Anna (de virtuele assistent) vraagt op de Nederlandse ikea website, dan kan ze voor je zoeken. Als ze het niet kan, vinden verbindt zij jou door met een medewerker die in de chatbox aanwezig is.



Zie hier
Alle reacties Link kopieren
anna snapt het ook niet grrrrrr
Als je de vraag steeds anders formuleert en ze begrijpt het na ongeveer 5x nog niet, dan vraagt ze of ze jou in contact moet brengen met de chat.
Alle reacties Link kopieren
dat lukt mij niet, ik heb het volgens mij wel 10 keer geprobeerd.



bah ik baal er van. Huisbaas zegt dat hij ook niets kan doen tot maandag. Gezellig dus betekend tot maandag geen eten kunnen koken. Daar word ik echt niet blij van!
Ik wil het wel voor je proberen.

Zou je even hier willen kijken en mij kunnen vertellen welke je hebt. Als diegene er tussen staat tenminste?
Alle reacties Link kopieren
ik ben net eindelijk op de chat geweest maar de ikea bied geen technische ondersteuning bij problemen. Ze adviseren maandag de whirlpool te bellen. Erg fijn dus.



maar wel super bedankt dat je het wilde proberen



nu dus maar tot maandag magnetron eten ofzo bah!
Vervelend. Ik had ook al voor je op de Whirlpoolsite gekeken, maar daar kon ik ook geen handleiding vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven