Hoe eten jullie je groenten?

27-10-2014 13:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Vraagje: hoe eten jullie je groenten?

Ik lust groenten alleen als ze geprakt zijn tussen

mijn aardappels door met jus of in een wok!

Ik wil niet altijd alleen maar wokken of de groenten op de andere manier eten maar wil het ook gewoon leren eten.

Hebben jullie tips waardoor ik het misschien lekkerder ga vinden?

Zodat als ik een keer krieltjes eet ik niet zoals zo vaak alleen sla erbij eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van groente,



Je kunt ze

Stomen, grillen, roosteren, roerbakken/wokken', als soep, of pureren, en rauw. je kunt ze vullen bijvoorbeeld courgette,paprika, aubergine etc



lekker kruiden met verse en of gedroogde kruiden of specerijen. ligt er maar net aan wat voor gerecht je maakt.



Er zijn zoveel verschillende dingne die je kunt maken
quote:lexi-may schreef op 27 oktober 2014 @ 18:02:

Ik hou van groente



me tooooo! We kunnen wel onze meest inspirerende gerechten met groenten in de hoofdrol plaatsen?! :-)



Denk ook aan dingen als gevulde courgette, gevulde paprika, plakken aubergine grillen en oprollen met een vulling. Yum, ga morgen een groot groentegerecht maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid met echt ouderwets piepers, groenten en een stukje vlees. Als het een keer wat anders was waren het pannenkoeken of frietjes, pasta vonden mn ouders toendertijd niet lekker. Nu ik alweer ff op mn eigen woon blijf ik een beetje in het ouderwetse hangen en daarbij is pasta en rijst gekomen.

Ik hou niet zo van koken maar misschien ga ik het door bepaalde tips wel leuker vinden

Nogmaals bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik prak ook meeste groenten met aardappels en jus.

doel bij mij is ook hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten n een gerecht, maar dat het wel lekker blijft
Alle reacties Link kopieren
Wat ook lekker is: groenten dippen in sojasaus. Alsof het sushi is
Alle reacties Link kopieren
Ik eet alle groenten behalve postelein en knolletjes. Hier wordt niet geprakt vanaf de kleuterleeftijd, anders leer je de smaak van al die verschillende soorten groenten niet kennen. Ik maak zo nu en dan stamppot en dat is dan al geprakt, alleen van het woord krijg ik al de riebels.
verba volant, scripta manent.
quote:socrates007 schreef op 27 oktober 2014 @ 22:48:

Wat ook lekker is: groenten dippen in sojasaus. Alsof het sushi is Ja, vind ik ook lekker. Of broccoli met cashewnoten en dan een sausje met sojasaus en sesamzaad.
Het probleem is dat veel mensen die niet van groente houden de groente sowieso doodkoken inzouten alsof het zoute haring is. Groente heeft juist heel veel smaak, zelfs bloemkool. Je moet het gewoon niet doodkoken. Broccoli kook ik maximaal een minuut.. het zit vol met smaak, zout en saus bijna overbodig.
quote:NYC schreef op maandag 27 oktober 2014 14:24 Dat ligt toch helemaal aan het gerecht? Soms roerbak ik groenten kort in de wok met wat kruiden, soms zitten de groenten helemaal verwerkt in het gerecht (zoals bij een curry, stamppot, ovenschotel), soms enkel gekookt in water zonder toevoeging van zout of kruiden, soms ingewreven met wat olie onder de grill, soms helemaal fijngepureerd tot een soep, evt verdund met een bouillon, water, kokosmelk etc. Soms het liefst helemaal rauw of als een maaltijdsalade.



Ik kan echt niet zeggen 'hoe ik mijn groente eet' want dat verschilt dus heel erg per groente en/of gerecht! Nou, dit dus. En zelfs "simpel" gekookt voor bij de aardappels maak ik iedere groente anders af; de één met alleen wat nootmuskaat (sperziebonen) de ander met wat boter en suiker (worteltjes), soms gebruik ik azijn en evt. suiker (bietjes, rode kool), met een sausje (asperges, bloemkool, broccoli), gebonden (andijvie), ach en zelfs dat verander ik regelmatig. Maar lekker wokken met een beetje olie en knoflook, heerlijk...
Ik vind groente heerlijk, maar "verstop" het soms ook. Mac and cheese uit de oven is hier bijv ongeveer 40% fijngesneden broccoli en bloemkool(paar min meegekookt met de macaroni), 60% macaroni. Je proeft bijna niks van de groente. Ultiem comfort food, maar wel gezonder dan als je er niks in doet.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende "harde" groenten in stukken snijden, mengen in een kom met olie en kruiden die je lekker vindt. Op de bakplaat of in een schaal de oven in. Erg lekker.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Andijvie roerbakken met kaas (of feta kaas) is ook lekker! Boter/olie in de pan, op hoog vuur, fijngesneden andijvie paar minuutjes roerbakken en op het einde de kaas er bij laten smelten.
Spruitjes vind ik het lekkerst met een lik mayo
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 27 oktober 2014 @ 23:51:

Spruitjes vind ik het lekkerst met een lik mayo Dat heb ik met (gesneden) snijbonen en sperziebonen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik stoom vaak mijn groenten.

Maar een verse salade vind ik nog beter
Geniet elke dag
De meeste groentes vind ik alleen lekker als er kaas over zit. Kan gegratineerd zijn, maar ook parmesan erover is lekker. En natuurlijk als stamppot, waarbij de verhouding aardappels hoger ligt dan groente. En salade alleen met ruim dressing (honing/mosterd bijv) er over. Geloof niet dat ik groente puur eet. Ja, asperges, maar ook daar komt vaak 'n aspergesausje bij en ham en ei.
Groente moet voor mij wel op de tong smelten. Ik hou niet van harde groente die veel te kort is gekookt.
grillen van bijv een puntpaprika vind ik wel lekker, dat smaakt heerlijk in combinatie met gehakt en veel kaas
Alle reacties Link kopieren
Bloemkool in kleine roosjes snijden, bakken in olijfolie. 2 tenen knoflook bij de bloemkool in de pan.

Schil van een grote citroen raspen.

Citroenschil, zeezout, handvol bieslook en feta eroverheen brokkelen.

Super lekker!
Alle reacties Link kopieren
Gebakken spruitjes met champions, spekreepjes en als alles bruin en een beetje gecaramaliseerd is dan een eitje er in bakken en de dooier heel laten. Jummie. Met 2 personen eten we een kilo spruitjes op met een grote bak champions en 3 eieren op deze manier.
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
Het smoren van venkel en bleekselderij is ook heel lekker. Venkel in de oven.... Wij eten veel venkel en bleekselderij.



Ook lekker: kipfilet bakken in olie, heel veel prei erbij, zakje gedroogde basilicum, wat kippenbouillon en dat 20 min. stoven. Crème fraiche erbij, lekker met witte rijst.



Of lekker voor twee dagen: spinazie, gehakt, macaroni/spaghetti kruiden, en geraspte kaas. Eerst doe je de spinazie in een ovenschaal. Beste laat je die ontdooien. Dan gehakt rullen + de Macaroni/spaghettikruiden er door. Dan hussel je dat door elkaar en kook je de spagettini en dat roer je er ook door dan de geraspte kaas erover en 30 minuten in de oven op 180 graden.
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 29 oktober 2014 @ 18:15:

Ik stoom vaak mijn groenten.

Maar een verse salade vind ik nog beterDoe ik met broccoli en bloemkool. Op een diep bord in de magnetron. Met koken gaat het snel tot snot.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Spinazie eet ik vaak als roerei met prei. Ook smoothies met spinazie.

Bloemkool is lekker als je twee eieren mengt, bloemkool in dippen en dan bakken.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Paprika vullen met rijst/gehakt mengsel en dan in de oven.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Mmmm ik krijg trek van dit topic!



Ik ga binnenkort de spinazie met kikkererwten proberen die ik hier las.
Procrastinate now and panic later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven