hond wil niet zelf eten

18-01-2017 17:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

ik heb n hond bordercolie achtig van 14 jaar. hij is laatst wat ziekjes geweest. waarschijnlijk n flinke virus in de darmen. hij spugde met regelmaat, ging slecht eten en aan de diaree. na bloed en urine onderzoek kwam er niets verontrustends uit dus hebben we hem verwend met rijst met gekookte kipfilet. eindelijk ging hij weer eten. na zo n 3 weken was hij weer beter. geen diaree meer maar nu wil hij niet meer zelfstandig eten. uiteraard wel als ik rijst met kip geef of iets anders wat erg lekker is. maar voor brokken trekt hij zijn neus voor op. verwend jah!! maar als ik brokjes uit mijn hand geef eet hij t wel op. we hebben 2 dagen volgehouden door niets anders te geven maar hij weigert zelfstandig te eten tenzij ik hem help. is dit psychisch en zoja hoe los ik dit op zodat hij weer zelfstandig gaat eten?!
wie moeilijk leeft zal moeilijk sterven
Alle reacties Link kopieren
Met een hond van 14 jaar cie ziek is geweest ga je naar een dierenarts voor advies over voeding.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n verwende senior. Zelfde probleem. Ik heb hem laten 'afkicken'. Een week half rijst/kipfilet, half brokken (goed mengen alhoewel ze toch eerst de kip eruit vissen), een week 1/4 rijst met kip, 3/4 brokken, een week 1/4 rijst zonder kip, 3/4 brokken en nu weer gewoon brokken.



Hier werkt het maar ik geef geen garanties. Hond staat wel eerst te staren naar zijn bak zo van "Kan er niet echt een poot op leggen maar ik mis iets...maar wat? Ach ja...hap hap hap"
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lemoos2 schreef op 18 januari 2017 @ 17:28:

Hier ook zo'n verwende senior. Zelfde probleem. Ik heb hem laten 'afkicken'. Een week half rijst/kipfilet, half brokken (goed mengen alhoewel ze toch eerst de kip eruit vissen), een week 1/4 rijst met kip, 3/4 brokken, een week 1/4 rijst zonder kip, 3/4 brokken en nu weer gewoon brokken.



Hier werkt het maar ik geef geen garanties. Hond staat wel eerst te staren naar zijn bak zo van "Kan er niet echt een poot op leggen maar ik mis iets...maar wat? Ach ja...hap hap hap"



Dit En je kan brokjes ook wat aantrekkelijker maken met gewone sperzieboontjes uit blik, worden ze ook niet dik van maar vult wel.





Maar het lijkt me daarnaast ook goed om nog even met je dierenarts te overleggen, helemaal als hij zo ziek is geweest !
Ik heb een kat die zo is. Lastige eter, maar als ik bij hem blijf staan en tegen hem praat of aai tijdens het eten, eet hij goed.

Het is anders net of hij de rust of het geduld er niet voor heeft of zo. Ik heb het maar geaccepteerd en neem even een paar minuten om erbij te blijven staan.
Sorry, heb geen tips voor je, maar het mentale beeld wat ik hierbij krijg vind ik zo grappig



Mijn grootouders hadden zo'n hond; die at niks zonder dat daar een half pak geraspste kaas over ging. En als het volgens hem niet genoeg kaas was, ging hij naast z'n bak zitten en bleef daar naar je zitten kijken tot je er meer kaas overgooide geweldig beest XD
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn beestje de beste en duurste brokjes die er zijn (gezond ouder worden en dergelijke) en toch haalt hij er regelmatig zijn neus voor op. Wat ik doe ik geef hem met de hand een brokje (dat eet hij meestal wel), en dan nog een, en dan nog een en dan nog een brokje. Dan is vaak de trek wel opgewekt en begint hij zelf te eten.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
quote:havermout1 schreef op 18 januari 2017 @ 18:16:

Ik geef mijn beestje de beste en duurste brokjes die er zijn (gezond ouder worden en dergelijke) en toch haalt hij er regelmatig zijn neus voor op. Wat ik doe ik geef hem met de hand een brokje (dat eet hij meestal wel), en dan nog een, en dan nog een en dan nog een brokje. Dan is vaak de trek wel opgewekt en begint hij zelf te eten.Inderdaad die van mij ook, en in een kong eet ze het ook. Gewoon in een bakje niet.
Doe wat gekookt en dan in fijne stukjes getrokken kipfilet over/door de brokjes en voer er dan max twee met een stukje kip uit de hand. Wedden dat de bak dan opeens weer gevonden wordt?
Alle reacties Link kopieren
gewoon een beetje mengen, dan komt het vanzelf goed. Wij zouden het ook niet leuk vinden om van lekker eten naar droge muesli te gaan in een keer :p
Alle reacties Link kopieren
Als jij elke dag hetzelfde zou moeten, zou jij dan ook verwend zijn als je het na verloop van tijd niet meer lustte? Ik zou het inderdaad ook mengen met een klein beetje blikvoer of gewoon een uit de pot, mits niet te gekruid.
Alle reacties Link kopieren
Dan geef je wat lekker is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal vinden ze diepvriesvoer lekker. Dat is compleet voer dus beter dan rijst en kip. Dat laatste kan ook maar dan moet je vitaminen/mineralen toevoegen.



Met veertien jaar zou ik geen nieuwe strijd meer beginnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 18 januari 2017 @ 20:03:

Als jij elke dag hetzelfde zou moeten, zou jij dan ook verwend zijn als je het na verloop van tijd niet meer lustte? Ik zou het inderdaad ook mengen met een klein beetje blikvoer of gewoon een uit de pot, mits niet te gekruid.Honden hebben een enorm sterke neus maar veeel minder smaakpapillen. Ze proeven het dus niet (hondebrokjes hebben vaak geen smaak - wel geur). Honden houden van een saai, onfwisselend dieet.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp werkelijk niet hoe je Er bij komt. Mijn ervaring is totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 18 januari 2017 @ 17:28:

Hier ook zo'n verwende senior. Zelfde probleem. Ik heb hem laten 'afkicken'. Een week half rijst/kipfilet, half brokken (goed mengen alhoewel ze toch eerst de kip eruit vissen), een week 1/4 rijst met kip, 3/4 brokken, een week 1/4 rijst zonder kip, 3/4 brokken en nu weer gewoon brokken.



Hier werkt het maar ik geef geen garanties. Hond staat wel eerst te staren naar zijn bak zo van "Kan er niet echt een poot op leggen maar ik mis iets...maar wat? Ach ja...hap hap hap"
wie moeilijk leeft zal moeilijk sterven
Alle reacties Link kopieren
hoi LEMOO2,

het kip met rijst mengen met brokken had ik indd. ook al gedaan. steeds minder rijst en kip en steeds meer brokken. tot er t punt alleen brokken aanbrak, toen was t meteen over. 2 dagen volgehouden en toch niet eten. tja dan maar met de hand voeren maarja this niet helemaal de juiste manier. maar wel een verwende senior
wie moeilijk leeft zal moeilijk sterven
quote:iones schreef op 18 januari 2017 @ 20:25:

Ik begrijp werkelijk niet hoe je Er bij komt. Mijn ervaring is totaal anders.Misschien bestaat er meer dan alleen jouw ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Roer een flinke theelepel pindakaas door zn brokken. Veel honden zijn verzot op pindakaas.



Je hebt ook van die 100% pindakaas zonder zout en suiker.



Zodra hij weer uit zn bak eet, langzaam de pindakaas afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 19 januari 2017 @ 16:53:

[...]



Misschien bestaat er meer dan alleen jouw ervaring?

En die ervaring is wat betreft ALLE honden hetzelfde???? Geloof je het zelf?



Ik merk echt wel dat een hond voorkeur heeft voor iets terwijl hij andere dingen niet lust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy67 schreef op 19 januari 2017 @ 16:45:

hoi LEMOO2,

het kip met rijst mengen met brokken had ik indd. ook al gedaan. steeds minder rijst en kip en steeds meer brokken. tot er t punt alleen brokken aanbrak, toen was t meteen over. 2 dagen volgehouden en toch niet eten. tja dan maar met de hand voeren maarja this niet helemaal de juiste manier. maar wel een verwende senior



Jammer. Wellicht is onze hond wat 'verder van het paadje' . Dan zou ik de tip van dropdrop proberen. Die pindakaas waarvan het zoutgehalte bijna nihil is, is de pindakaas die ze in tuincentra verkopen bij vogelvoerdingen (pindaslinger, voederhuisjes en vetbollen).

Mijn hond bleek niet echt into pindakaas te zijn maar ik had wel de hoofdprijs betaald voor zo'n speciaal potje bij de dierenspeciaalzaak. Het etiket kwam precies overeen met de ordinaire 'voer verantwoord de mussen en merels' pindakaas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Onze (jonge) hond was ook een moeilijk eter. Daarom zijn we over gegaan op vlees uit de vriezer (KVV). Dit is complete voeding en de bak gaat sindsdien helemaal leeg. Beestje is kerngezond en begint zelfs een beetje aan te komen. Lust jouw hond dat ook niet?



De oude brokjes gebruiken we nog bij spelletjes, zakje moet toch leeg he
quote:iones schreef op 19 januari 2017 @ 17:17:

[...]



En die ervaring is wat betreft ALLE honden hetzelfde???? Geloof je het zelf?



Ik merk echt wel dat een hond voorkeur heeft voor iets terwijl hij andere dingen niet lust.Jij suggereert zelf dat jouw ervaring de enige echte juiste is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 19 januari 2017 @ 17:23:

[...]





Die pindakaas waarvan het zoutgehalte bijna nihil is, is de pindakaas die ze in tuincentra verkopen bij vogelvoerdingen (pindaslinger, voederhuisjes en vetbollen).

.Tegenwoordig ook gewoon bij de supermarkt! Ik voer de 100% pindakaas voornamelijk aan mijn dochter en inmiddels ook aan mezelf, want is veel lekkerder en je wil niet meer terug :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon ander voer proberen. KVV vinden ze vaak lekker, mijn oudje was bijvoorbeeld stapel op Renske. Waarom iets geven wat ze eigenlijk niet echt lekker vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven