Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
Mooi, maar waar kijk ik nu naar? is het een grote rode taart met 6 ronde versierde cirkels erop of zijn het 6 (soort van) bonbons?
Alle reacties Link kopieren
Een vierkante brownie met dit plaatje als bovenkant! ( brownie is supersaai, dus daarom maar dit erover heen gedaan!)
Alle reacties Link kopieren
Lekker tijdstip om dit topic te starten. Nu moet ik met trek naar bed!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dus er ligt een rode plak marsepein met die zes rondjes bovenop? Heb je geen foto waarbij het geheel/de brownie ook zichtbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind hem anders best tof geworden!
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Hebbes! Het duurde even, daarom had ik alvast die andere gepost. De brownie is een beetje saai, ik wilde even oefenen met priegelwerk aan decoratie. Hierbij de hele foto. Ik heb de rest van mijn taartjes ook, dus genoeg om te delen!



Alle reacties Link kopieren
@ goddelijke brownie
Alle reacties Link kopieren
@ goddelijke brownie
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor !
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe doe je dat? Ik heb dat weleens geprobeerd, maar glazuur is bij mij nooit zo mooi glad als bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Het glazuur is geen glazuur, het is marsepein. Ik rol marsepein uit en bekleed de taart ermee. Gebruik daar een soort "plamuur"tool voor waarmee ik glad kan strijken. Ook zit er een laagje creme onder de marsepein. Ik heb de taart eerst even ingevroren, zodat 'ie makkelijk te bekleden is en de hobbels makkelijk uit de cremelaag te halen zijn (warm mesje)
Alle reacties Link kopieren
Oeeeh *gaat ook ff haar foto's verzamelen*..
Alle reacties Link kopieren
Aha, het wordt me allemaal duidelijker. Ik heb altijd warme taarten (kennelijk een grove beginnersfout) en een koud mesje en warm glazuur



Maar ik lust geen marsepein vandaar. Kan het ook met iets anders? Ik wil ook zo'n mooie taart maken en dan een trotse foto maken en plaatsen (en dan naar binnen werken..)
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vind brownies lekkerder zonder marsepein

Maar wél mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen ook een taart bakken, maar volgens mij hoort die niet op dit topic thuis. Deze is geloof ik meer voor de marsepeinkunstenaars.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaarheid herkenbaarheeeeeiiiidddd
Alle reacties Link kopieren
YL: het kan ook met fondant!



Borderwalk, welnee! Gewoon lekkere taarten plaatsen! Decoreer je je taarten ook, of kan dat met de jouwe niet? Ik wil binnenkort eens een appeltaart gaan maken, zo'n "echte!"





Ik vind brownie trouwens ook niet lekker met marsepein, daarom heb ik 'm ook niet omhuld. Er ligt gewoon een dun laagje op ter decoratie, en die eet ik doorgaans los van de brownie. Maar er moest een toetje komen, en ik vond een "kale" brownie een beetje saai.
Alle reacties Link kopieren
SweetSummer wat mooi!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove schreef op 02 april 2011 @ 00:32:

Aha, het wordt me allemaal duidelijker. Ik heb altijd warme taarten (kennelijk een grove beginnersfout) en een koud mesje en warm glazuur



Maar ik lust geen marsepein vandaar. Kan het ook met iets anders? Ik wil ook zo'n mooie taart maken en dan een trotse foto maken en plaatsen (en dan naar binnen werken..)Ik gebruik fondant! Dat is een soort suikerklei en er komt geen amandel aan te pas en is dus véul lekkerder dan marsepein ..
Alle reacties Link kopieren
Ohhhhhhh wat mooi SweetSummer! Jij kan echt mooi strak bekleden, petje af! Leuke inspiratie!
Wow mooi meiden. Ik heb net voor het gemak bij de Hema een fototaart besteld. Leuke hobby, maar ik zou dichtgroeien. Want het enige wat je kunt doen is de taart opeten na het uitleven van je hobby!
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove schreef op 02 april 2011 @ 00:40:

SweetSummer wat mooi!!!Dankjewel :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven