Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
@fienne, heb je die taart al nagemaakt, of gá je die namaken?
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Hapsnoet!

Ik moet even iemand zoeken die de taart gaat opeten en dan ga ik aan de slag
Alle reacties Link kopieren
@ hapsnoet, ik heb hem gisteren gemaakt! en aan me zusje gegeven die was 12,5 jaar getrouwd!
Alle reacties Link kopieren
@fienne: foto, foto, foto!
Leuk om te zien dat er weer wat activiteit komt hier ..

Ik heb geen projecten voor de boeg, maar het blijft kriebelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van het weekend appeltaart gebakken. Ik heb er geen foto van, hij zag er ook niet heel spectaculair uit. Maar de geur... En vooral de smaak!! Overheerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Tijdje niet van me laten horen, maar heb een paar opdrachten in de planning staan dus er volgen binnenkort foto's van mijn kant :-)



Ik heb even een vraagje. Ik moet nieuwe marsepein aanschaffen en nou zat ik te kijken naar blanke en witte marspein. Normaal koop ik witte, maar ik zie dat blanke goedkoper is. Wat is jullie ervaring met het kleuren van witte en/of blanke marspein? Kleurt blanke marsepein net zo goed als witte???



Ik hoor het graag



Wat leuk trouwens dat er nieuwe mensen komen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
@jann, blanke marsepein kleurt zelfs makkelijker. Je krijgt hierop echt de kleur zoals op het potje van je kleurstof staat en niet (eerst) van die pasteltinten zoals bij witte marsepein. Als je bijvoorbeeld paars bij witte marsepein doet dan krijg je lila (net als bij het mengen van verf). Je hebt bij blanke marsepein dus minder kleurstof nodig om een echt diepe kleur te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@ hapsnoet,het spijt me de batterij van het fototoestel was op en een half uurtje er na zou ik hem al naar mijn zusje brengen! Sorry
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik het hele topic doorgebladerd en wat zitten er mooie kunstwerken tussen zeg! Helaas heb ik wat dat betreft verder geen zinnige bijdrage maar wel een vraag! Het zit namelijk zo:

Mijn vriend wordt volgende week 30 en via marktplaats had ik een adres gevonden die een 3D autotaart voor me kan maken. Nu zie ik net een e-mail van haar dat ze de taart door omstandigheden helaas niet kan maken. Eigenlijk ben ik dus met heel veel spoed op zoek naar iemand die zo'n taart voor mij zou kunnen maken.



En ik moest dus ineens aan dit topic denken! Zoveel creativelingen hier, misschien woont iemand van jullie wel dichtbij en ziet zo'n opdracht wel zitten. Of misschien kennen jullie iemand? Zelf woon ik in Deventer, dus mocht je iemand kennen in een straal van 25km rond Deventer, dan hoor ik dat graag.



Zou het zo jammer vinden als mijn leuke taart idee niet doorgaat Dan zit er denk ik niks anders op dan een fototaart bij de hema te bestellen oid.
Alle reacties Link kopieren
@ nederdropje, nou t'is niet zo heel erg in de buurt maar ze zijn wel mooi. en heb er zelf ook al een iets bestelt en viel erg in de smaak. als je echt snel iets nodig hebt zou je altijd nog hier iets kunnen bestellen.



vrolijke taarten
Alle reacties Link kopieren
@Fienne: bedankt voor je reactie. Dat zijn wel hele gave taarten! Als ik dichterbij had gewoond had ik het wel geweten. Maar ik zou niet weten wanneer ik daarheen zou kunnen want het is best een afstand. Ik hoop nog op andere reacties en zoek zelf ook nog ever verder. Bedankt in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
@ nederdropje, misschien is dit iets voor je ik weet alleen niet waar het zit...ook heerlijke taarten



hopelijk kom je eruit!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie taarten bij Vrolijke Taarten!

Ik durf er bijna niet aan te beginnen zo mooi zien al die taarten er uit!
Alle reacties Link kopieren
@nederdropje: kijk eens op de leukstetaarten.nl

daar hebben ze een actief forum waar je volgens mij een oproepje kan plaatsen maar ook een kopje links waar je (mede)bakkers per regio kan vinden.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Taartje van 12cm doorsnede voor mijn schoonzus met tiramisuvulling:

[IMG]taartje
anoniem_72832 wijzigde dit bericht op 28-01-2015 16:19
Reden: Foto verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik heb ondertussen een taartenbakster in Holten gevonden die voor mij een 3D autotaart kan maken. A.s. maandagavond kan ik hem ophalen. Ik ben helemaal blij dat het toch nog gaat lukken!



Nogmaals bedankt en voor de taartenbaksters hier: Keep up the good work en ik hoop dat ik me ooit bij jullie aan kan sluiten als mede-taartenbakster
Alle reacties Link kopieren
@ nederdropje, nou gelukkig maar die stress is weg en maak er een leuke dag van.



groetjes fienne
Alle reacties Link kopieren
Zo nou, ik heb weer wat geproduceerd hoor:



Als eerste deze cupcakes:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GRXWVBQZ.jpg



http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7BUOTQXL.jpg



Nog een boltaartje:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EBP74IID.jpg



En deze heb ik in december nog gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BVWYF8GK.jpg
Alle reacties Link kopieren
(Geen idee, waarom het me nou niet lukt om de plaatjes zichtbaar te krijgen....)
Leuk werk jann!



Je kunt geen plaatjes plakken omdat een of andere malloot allemaal grove foto's van ongelukkig plaatste. Halve hoofden enzo.
Alle reacties Link kopieren
Owwww... vandaar! Eerst kon het wel nl
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (nog) niet het hele topic doorgenomen, dat komt nog wel want ik vind het erg leuk en inspirerend, maar ik las al wel dat er onder jullie nogal wat bakkers zijn die hun creaties weggeven. Als je dat doet kun je misschien een kijkje nemen op www.sweetlinks.nl een initiatief van Orange Babies waarbij je een donatie voor dit goede doel vraagt bij het weggeven van je taart. Ik vind het een goed en leuk initiatief.
oooh, ik ga binnenkort eens een poging doen om koekiemonster cupcakes te bakken



Ben alleen bang dat het zoiets gaat worden:



[img]http://i3.kym-cdn.com/photos/images/ori ... pcakes.jpg[/img]



Hahahaha kaatje!



Als ik jou was zou ik een goede icing zoeken en die blauwkleuren. Daarna een beetje blauwgeraspte kokos er overheen, en dan lijken ze vast goed!



http://4.bp.blogspot.com/ ... ookie-monster-cupcake.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven