Jouw eerste keer.....

18-03-2017 23:23 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je onlangs voor de eerste keer bereid?

Wat het een succes of een nooitmeer?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit zelf witte kool gemaakt, geen succes en de spitskool was ook al niks. Zo heeft mijn moeder ook jaren andijvie voor ons gemaakt, tegenwoordig kan ik het zelf.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
En de eerste paar keer koken op een inductieplaat deed mijn piepers ook geen goed...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Gehaktbrood.

Zooooooo lekker!

Dus heel goed gelukt!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.



Kippenmaagjes.



De Turkse slager kon me niet vertellen hoe ik ze moest bereiden, maar gelukkig stond er een Indische man achter me, die wist het precies.



Eerst goed spoelen in azijnwater, daarna met koud water opzetten en twee uur zachtjes laten stoven. Vervolgens verder bewerken.

Ik heb ze opgebakken met zout, knoflook en five spices poeder. Heerlijk!



Met de tip van dat azijnwater was ik wel blij. Er kwam een vieze gele drab tevoorschijn (gal?). Ik heb dus een paar keer nieuw azijnwater gepakt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Cavolo nero. Eerst roergebakken in de olijfolie en daarna laten stoven in de bouillon. In één woord, Heerlijk!!!
Stoofvlees. Was iets te vet en te weinig gekruid naar mijn smaak, maar ik ga het wel nog een keer proberen.
Gisteravond voor het eerst zelf tiramisu gemaakt voor het etentje van vanavond.

Was errug lekker! Wordt zeker nog een keer gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Niet onlangs, maar als 16 jarige met weinig kookervaring: Nog nooit bief gebakken of zien worden. Vriend en ik zouden koken als schoonouders niet op tijd terug waren. Dus wij aan de slag. Boter in de koude pan en hop 't vlees d'r bij.. gelukkig kwam mn schoonmoeder net op dat moment binnen en kon ze het nog redden. Anders hadden we schoenzool gegeten.. Ik krijg het nu nog af en toe te horen .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Lasagne zonder pakjes en zakjes. Absoluut mans lievelingsgerecht vanaf nu!
Laatst kip siam gemaakt vanuit zo'n pak van, ik denk Knorr. Vies gelei achtig sausje.

Vreemd in je mond en weinig smaak.

Eens maar nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Geglaceerde spruitjes in de wok. Zoonlief vond het lekker maar ik zal nooit een fan worden van spruitjes. Tweede experiment was soep van zoete aardappel met paprika. Dat is voor herhaling vatbaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zoete aardappel en pompoen uit de oven. Met knoflook, uien en rozemarijn. Wist niet dat gezond zo lekker kon zijn
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
Een sushi bowl!! Vet lekker en supermakkelijk! Ga ik vaker maken
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik voor het eerst nasi goreng gemaakt. Het recept had ik van een random topic op dit forum geplukt



En het was overheerlijk! Ik weet niet meer van wie de post was, maar mijn dank is zo groot. JUM!!!
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Gnocchi! Was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar.
Stamppot van aardappelpuree met geblanceerde en daarna roergebakken spruitjes. Met kaneelpoeder erdoor. Heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 18 maart 2017 @ 23:37:

Stoofvlees. Was iets te vet en te weinig gekruid naar mijn smaak, maar ik ga het wel nog een keer proberen.Hahaha, goed zo! Gewoon wat Italiaanse kruiden erbij doen..
Alle reacties Link kopieren
Risotto met bleekselderij en gerookte zalm. Een blijvertje!
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Sucadelapjes van rund: vind er niks aan. Het was wel mals hoor, maar die stukjes vet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kootsies schreef op 19 maart 2017 @ 02:08:

Sucadelapjes van rund: vind er niks aan. Het was wel mals hoor, maar die stukjes vet. Oh, dat vind ik dus juist lekker! Mmmm
Prrrr, mauw miawwwww.
Kreeft.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik had ook voor het eerst hachee gemaakt. Best wel oke.

Goulash, was echt lekker!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 19 maart 2017 @ 02:44:

Oja, ik had ook voor het eerst hachee gemaakt. Best wel oke.

Goulash, was echt lekker!Hachee is het lekkerste als je er een stukje peperkoek in doet ;) en een dag laat staan...
Ik heb de salade met blauwe kaas en peer van Albert Heijn nagemaakt.

Compleet met frambozensausje.

Lekker hoor (en goedkoper dan steeds zo'n kant en klare plastic bak kopen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven