Jouw favoriete salade

26-03-2017 21:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ontzettend van salades, maar ben volledig inspiratieloos. Uiteindelijk maak ik vaak dezelfde salades terwijl ik praktisch alles lekker vind en dus graag wat meer wil variëren.

Wat ik nu vaak maak is:

- sla, paprika, cherrytomaatjes, komkommer, feta

- witlof met appel en sinaasappel en yoghurtdressing (eventueel opgeleukt met noten, kaas, rozijnen)

- peen en bietjes julienne met feta

- caprese



Wat zijn jullie favoriete salade recepten? Ik zou bijvoorbeeld ook graag eens een salade met venkel, knolselderij of iets dergelijks maken.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Geitenkaas en avocado
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
gemengde jonge sla harde geitenkaas, linzen, granaatappelpitjes, avocado, pijnboompitten, olijfolie
Alle reacties Link kopieren
Geraspte wortel, geraspte appel, rozijntjes en cashewnoten
Alle reacties Link kopieren
Mozzarella met tomaat en blaadjes sla gemengd met peper, zout en azijn.
Venkel met sinasappel. Sinasappel uit zijn velletje snijden, sap er bij doen en beetje creme fraiche.



witte koolsalade met rode ui, walnoten, kerrie, ananas of appel en rozijnen (witte kool even blancheren)



appelsalade met ei, kaas, komkommer, mais en walnoten



aardappelsalade met krieltjes in de schil gekookt, rode ui, bieslook, augurk peper en zout en olijfolie
Deze met groene sla, meestal neem ik slamelange

Makreel, augurk en appel

Perzik (nectarine) geitenkaas, walnoot

tonijn, rode ui, appel

gerookte kip, mango





bieten, sinasappel, geitenkaas, pijnboompitjes

pastasalade met gedroogde tomaat, feta, olijf. pijnboompitjes, handje rucola

quinoa, komkommer, cherrytomaat, bosui, feta.
rucola met uitgebakken rauwe ham, pijnboompitjes en geitenkaas

rauwe spruitjes (fijngesneden) met pecannoten, blauwe schimmelkaas, cranberries met een dressing van mosterd, olie en appelazijn



voor de zomer:

Veldsla met geitenkaas, perzik, radijsjes, gerookte kipreepjes, blanke rozijnen
Alle reacties Link kopieren
Pasta salade
Toscaans: stevige sla, spekjes, pijnboompitten en oude kaas. Honing-mosterd dressing.
Alle reacties Link kopieren
Net gemaakt voor morgen: Romaanse sla, gerookte kip, appel, druiven, avocado en walnoten.
Alle reacties Link kopieren
Kip-selderij. Kip (van een gegrilde kip) en blokjes gekookte knolselderij. Plus aardappelblokjes, erwtjes, appel, mayo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bulgur met geroosterde paprika, munt en feta



Bladspinazie, gegrilde kip, mango, taugé



Sla, sperziebonen, tonijn en een gekookt ei
salade van de Albert Heijn, vooral als er zo'n 35% sticker op zit
Alle reacties Link kopieren
Komkommer, avocado, tomaat, kikkererwten, rode ui.



Feta en watermeloen.



Met couscous en komkommer, rucola, rode ui en tomaat en feta.



Gado gado



Met peer en blauwe kaas.
Bleekselderij

Kaas in stukjes gesneden

Hamblokjes. Of ham in stukjes gesneden

Paar walnoten gesneden erdoor

Klein beetje yoghurt als 'dressing'
Gerookte kip, botersla, tomaat, komkommer, pijnboompitten en honing-mosterddressing.
Je bedoelt echt salades die als bijgerecht gegeten worden neem ik aan (niet maaltijdsalades). Wij eten vaak:



- rucola, basilicum, verse vijgen, feta, honing en olijfolie (ottolengi recept maar dan met feta ipv pecorino)

- rucola, rode paprika, pijnboompitten, parmezaanse kaas en balsamico azijn en olie

- Griekse salade met feta, komkommer, paprika, cherry tomaat, rode ui, verse dille, gedroogde oregano, kalamata olijven en een beetje rode wijn azijn en olie

- gemengde sla met geitenkaas, pijnboompitten, paprika, (avocado) en honingmosterd dressing

- Thaise papaya salade (bij iets Aziatisch achtigs)

- gekookte rode bieten, feta, platte peterselie, citroenrasp en balsamico dresssing

- deze witlof salade met abrikozen en waterkers is in de zomer ook een succes
Veldsla met zwarte bonen, avocado, paprika, tomaat, rode ui, chilivlokken, olijfolie en citroensap.
Alle reacties Link kopieren
Ijsbergsla met tonijn, ei, cherrytomaatjes en olijven. Soms ook nog met mais erdoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:superjuffie schreef op 26 maart 2017 @ 21:27:

Toscaans: stevige sla, spekjes, pijnboompitten en oude kaas. Honing-mosterd dressing.Die ga ik proberen, jammie!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Mijn makkelijkste salade is rucola met gerookte kip en stukjes mango, wat pijnboompitten erdoor en klaar eigenlijk. At dit vaak tijdens de late dienst.

Mango vult goed dus ik kon wel ff door dan.

Ook erg lekker op een broodje met een gekookt ei



Oh, geen dressing. De mango heeft genoeg smaak als je de salade ff laat staan
Alle reacties Link kopieren
Broccoli, komkommer, avocado, kikkererwten en tonijn, aangemaakt met een schep pesto.



Koolrabi, appel, wortel, rozijntjes, gerookte kip, pijnboompitten, geitenkaas, aangemaakt met wat sinaasappelsap



Spinazie, paprika, avocado, feta en gegrilde kip



Ijsbergsla, komkommer, tomaat, ei, croutons en spekreepjes of gegrilde kip met ceasardressing



Veldsla met ananas, gerookte kip, komkommer, taugé
quote:pocas schreef op 26 maart 2017 @ 21:36:

Je bedoelt echt salades die als bijgerecht gegeten worden neem ik aan (niet maaltijdsalades). Wij eten vaak:



- rucola, basilicum, verse vijgen, feta, honing en olijfolie (ottolengi recept maar dan met feta ipv pecorino)

- rucola, rode paprika, pijnboompitten, parmezaanse kaas en balsamico azijn en olie

- Griekse salade met feta, komkommer, paprika, cherry tomaat, rode ui, verse dille, gedroogde oregano, kalamata olijven en een beetje rode wijn azijn en olie

- gemengde sla met geitenkaas, pijnboompitten, paprika, (avocado) en honingmosterd dressing

- Thaise papaya salade (bij iets Aziatisch achtigs)

- gekookte rode bieten, feta, platte peterselie, citroenrasp en balsamico dresssing

- deze witlof salade met abrikozen en waterkers is in de zomer ook een succesAl deze salades kan je toch ook als maaltijd eten? Eventueel met toevoeging van ei, vlees of vis, of gewoon een grotere portie
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle suggesties, ik ga er zeker wat van proberen! Ik bedoelde inderdaad salades als bijgerecht en het liefst vega en met veel groenten om het gezond te houden en niet overvloedig naast de rest van de maaltijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven