Jouw lekkerste stamppot?

26-10-2014 03:35 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak graag stamppot, van boerenkool tot andijvie tot spruitjes met wortelen. Meestal met een Oosters tintje qua kruiden, met koriander, curry, kruidnagelen gember etc.

Wat is jullie favoriete stamppot-recept?
Met rauwe andijvie en uitgebakken ontbijtspek. De spekjus gebruik ik om de aardappels te stampen (ipv melk) wat heerlijk is voor de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Niet vind het echt smerig.
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunkissed81 schreef op 26 oktober 2014 @ 05:44:

Niet vind het echt smerig.Dat vraag ik toch niet?
Bonenstamppot: gesneden snijbonen en witte bonen met een lekker speklapje.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 26 oktober 2014 @ 05:48:

[...]





Dat vraag ik toch niet?
Tek time you gon fine ants belly
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunkissed81 schreef op 26 oktober 2014 @ 06:03:

[...]





Alle reacties Link kopieren
Boerenkool met rookworst!
Spitskoolstamp met bratwurst en mosterd. Dit kan ook met witte kool, groene kool en variaties met het vlees.
Oeh Carenza; die ga ik maken van de week, lijkt me heerlijk!
Rucola stamppot met oude kaas en knoflook!
Alle reacties Link kopieren
Spruiten stamp....deze ga ik voor morgen maken......na een dag is het nog lekkerder.



http://www.ah.nl/allerhan ... iten-met-appel-en-spekjes
ik maak heerlijke boerenkoolstamppot met spek, shoarmakruiden en knoflook en rookworst erbij
Alle reacties Link kopieren
Rucola stamppot met tomaat, pijnboompitten en geraspte oude kaas
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 26 oktober 2014 @ 05:43:

Met rauwe andijvie en uitgebakken ontbijtspek. De spekjus gebruik ik om de aardappels te stampen (ipv melk) wat heerlijk is voor de smaak.Ook. Alleen gebruik ik een scheut azijn en slasaus voor het stampen en ook nog kaas erdoor. Mjammie
Stamppot groene kool met blokjes kaas en mosterd

Stamppot hutspot met een zakje nasimix en shoarmavlees

Stamppot andijvie met knapperige andijvie, ui en spekjes. En inderdaad het spekvet er door.
Alle reacties Link kopieren
Is het raar als ik nog nooit stamppot gegeten heb en niet precies weet wat het is? Aardappelen geprakt met een of andere groente? En dan die worst erbij, toch?
Alle reacties Link kopieren
Bietenstampot vind ik echt heerlijk! Met uitgebakken spekjes
Alle reacties Link kopieren
quote:malika88 schreef op 26 oktober 2014 @ 07:49:

Is het raar als ik nog nooit stamppot gegeten heb en niet precies weet wat het is? Aardappelen geprakt met een of andere groente? En dan die worst erbij, toch?

Ja dat is wel raar



Niet overal zit worst bij hoor. Zie dit topic
Stampot van aardappels, gebakken uien, gebakken prei en een doosje roomkaas met tuinkruiden. Als vlees gerookte kipfilet in dunne plakjes erop leggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet gister nog gemaakt, stamppot rauwe andijvie. Heel simpel een zak fijngesneden rauwe andijvie door de aardappels stampen met een scheut melk. Klein beetje zout en nootmuskaat erbij. Uitgebakken spekjes erdoorheen. Dat in een ovenschaal met een laag geraspte kaas erover, even gratineren. Ondertussen licht gekruide chipolataworstjes bakken en een lekkere jus maken. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Rucola-basilicumstamppot

Deze vind ik heerlijk!



Verder:

Rauwe andijviestamppot met uitgebakken spekjes

Zuurkoolstamppot

Boerenkoolstamppot

Rucolastamppot
Alle reacties Link kopieren
O Sandt, die van jou ga ik maken, zonder de gerookte kipfilet, maar verder klinkt het heel erg lekker!
http://www.ah.nl/allerhan ... -met-prei-roomkaas-en-kipquote:Noah_ schreef op 26 oktober 2014 @ 08:21:

O Sandt, die van jou ga ik maken, zonder de gerookte kipfilet, maar verder klinkt het heel erg lekker!De kipfilet maakt het wel af, vind ik dan. Er gaat dus ook nog knoflook en bieslook in! Zie het recept boven de quote.
quote:malika88 schreef op 26 oktober 2014 @ 07:49:

Is het raar als ik nog nooit stamppot gegeten heb en niet precies weet wat het is? Aardappelen geprakt met een of andere groente? En dan die worst erbij, toch?Het gaat niet om gewoon prakken, de aardappels worden in de pan al fijngestampt (vandaar stamppot) met deze stamper. De derde van links, dat is de klassieke, maar inmiddels zijn ze er dus in modernere versies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven