Jouw lekkerste stamppot?

26-10-2014 03:35 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak graag stamppot, van boerenkool tot andijvie tot spruitjes met wortelen. Meestal met een Oosters tintje qua kruiden, met koriander, curry, kruidnagelen gember etc.

Wat is jullie favoriete stamppot-recept?
quote:misschicken schreef op 26 oktober 2014 @ 07:42:

Stamppot groene kool met blokjes kaas en mosterd

Stamppot hutspot met een zakje nasimix en shoarmavlees

Stamppot andijvie met knapperige andijvie, ui en spekjes. En inderdaad het spekvet er door.En dan dus zonder rookworst? Het klinkt heel lekker. Jammer dat ik maar in mijn alleentje ben, hier wil ik wel een paar mensen voor uitnodigen . . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Boerenkoolstamppot maken. Daarnaast in een koekenpan bakken ui, chorizo, kipfilet en een scheut chilisaus. Door de stamppot roeren. Wordt er ook lekker smeuïg van.



Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Niet favoriet, wel écht lekker: Paksoistamppot met gerookte zalm, kokosmelk en sambal.
Stamppot rucola, paprika, ananas, chorizoworst.
Alle reacties Link kopieren
Wortelstamppot met hachee van mijn schoonmoeder



Binnenkort verlof, dan ga ik eens een keer meekijken bij haar in de keuken. Kan ik meteen haar uien-kaassoep maken waar vriend zo gelukkig van wordt
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Stamppot rauwe andijvie, met een preitje erdoor, uitgebakken spekjes en hardgekookt ei. En dan met kruidenmix voor stamppot rauwe andijvie van Silvo. Ik heb geen idee wat er nou ik die kruidenmix zit (veel zout, dat is zeker), maar het is erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wortelstamp van mij moeder en andijviestamp van mezelf :-)
Alle reacties Link kopieren
Rucula stamppot met gepofte knoflook, oude kaas en pijnboompitten, echt heerlijk! Ik raak meteen weer geïnspireerd.



Vorig jaar had ik ook pompoenstampot gemaakt maar ik moet dat recept nog ergens opzoeken, ik weet wel dat het heerlijk was
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al weken zonder inspiratie voor lekkere recepten. Maar jeetje zeg, wat ik hier zie langskomen. Mmmmmm.
Alle reacties Link kopieren
Witlofstamppot, kerrie met appel en komijnekaas. Heeeerlijk. Komende week maar weer eens eten. Uit de allerhande!
leef, geniet en eet!
Stamppot raapsteeltjes, heerlijk! Maak je net zo als stamppot rauwe andijvie.



En een andere favoriet is de witlofstamppot: witlof 5 minuutjes bakken, scheutje honing erdoor. Door de aardappel scheppen en dan nootmuskaat, gesnipperde lente-ui en flink wat feta erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Stamppot hutspot! Heerlijk!!

En op goede 2 plaats stamppot rauwe andijvie
Stampot met rauwe andijvie, blokjes kaas, cashew noten, gebakken uitjes en piccalily



Stampot met spinazie, mosterd en gehaktballetjes



Stampot van zoete aardappel met spinazie, parmezaanse kaas en pijnboompitjes



Stampot met gewokte spitskool, spekjes, kerrie en honing



Stampot met paksoi ( vooral het groen) , shoarma en curry
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 26 oktober 2014 @ 09:15:

Ik zit al weken zonder inspiratie voor lekkere recepten. Maar jeetje zeg, wat ik hier zie langskomen. Mmmmmm.Inderdaad, ik doe ook inspiratie op hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 26 oktober 2014 @ 07:32:

ik maak heerlijke boerenkoolstamppot met spek, shoarmakruiden en knoflook en rookworst erbij

De shoarmakruiden en knoflook door de boerenkool? Of bak je daar de spek in?

Recept please.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favo's;

Pompoenstamppot met geraspte oude kaas of blauwschimmelkaas erdoor en een braadworst erbij



Spinaziesstamppot met reepjes gerookte zalm (of gewoon met een doodeenvoudige visstick erbij, mmm)



Andijviestamppot met zilveruitjes, cherrytomaatjes, kleine stukjes augurk, spekjes en stukjes gerookte kaas erdoor.
Rauwe andijviestamppot met geroosterde grof gehakte hazelnoten

Boerenkoolstamppot met brie en rauwe ham

Spruitjesstamppot met geitenkaas en uitgebakken bacon



Naast de "ouderwetse" stamppotten met worst en mosterd, ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Stamppot:



- boerenkool

- zuurkool

- hutspot

- spruitjes

- broccoli



NIET: stamppot rauwe andijvie

Andijvie vind ik alleen lekker in een roerbakschotel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zuurkool met spekjes, appel en rozijnen. Erg lekker!
quote:Galadriel schreef op 26 oktober 2014 @ 11:06:

[...]



De shoarmakruiden en knoflook door de boerenkool? Of bak je daar de spek in?

Recept please.





ik bak het spek in eigen vet en daar gooi ik dan voordat ik het bak, die shoarmakruiden en knoflook door, dat bak ik mee met het spek.

kan ook nog wat peper door, niet te zuinig met kruiden

ik doe er op het moment dat ik het vuur uitzet, ook nog een half pakje margarine (bakboter) in, dat smelt dan



als de boerenkool klaar is, stamp ik dat spek - kruiden - botermengsel er door

't is geen magere maaltijd
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie er qua kruiden mee? Mijn boerenkool stamppot maak ik de puree met melk aan en dan wat spekjes erdoor anders is het zo lafjes maar ik lees allerlei dingen met kruiden?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:Carenza schreef op 26 oktober 2014 @ 08:29:

[...]





En dan dus zonder rookworst? Het klinkt heel lekker. Jammer dat ik maar in mijn alleentje ben, hier wil ik wel een paar mensen voor uitnodigen . . . . . . .

Ja zonder worst. Ik heb er altijd genoeg shoarmavlees in zitten, dan hoef je geen worst meer. En je kan het ook invriezen.



Verhoudingen: 1 kilo aardappelen, 1 kilo hutspotgroenten, 1 zakje conimex nasimix en een groot pak shoarma (800 gram?)
Alle reacties Link kopieren
Stamppot gemaakt van (uiteraard) kruimige aardappelen, uitgebakken spek, in het spekvet gebakken champignons met daarbij honing en gehakte macadamianoten en snijbonen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Is de hutspot met nasikruiden al genoemd? Dat maakt hutspot op slag eetbaar en zelfs lekker!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Boerenkoolstamppot met halve sperziebonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven