Kaasfondue

10-03-2017 08:01 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover, manlief heeft eindelijk bedacht dat die zich wel eens samen met mij aan de kaasfondue wil wagen. Om het ons zo makkelijk mogelijk te maken hebben we zo'n kant-en-klaar-fondue waar ook het bakje al omheen zit enzo, maar we hebben eigenlijk geen idee/inspiratie wat we door de fondue heen kunnen halen (ik heb het ook nog nooit gegeten).



Heeft er iemand tips? Alleen stokbrood de hele avond lijkt me ook weer zo saai...
Klikkerdeklik
Mijn persoonlijke lievelings is kant en klare gehaktballetjes! Maar ook: paprika, tomaatjes, selderij,banaan, stokbrood (zei je al :-) ) gebakken aardappeltjes... Hmmm nu heb ik trek haha
https://www.ah.nl/kooksch ... t?id=457271&userid=209401
Alle reacties Link kopieren
Broccoli, heel even koken van te voren maar echt kort, champignons, en een lekkere groene salade erbij maken! Krijg er nu ook zin in!
Geblancheerde groenten zoals broccoli, spruitjes of gebakken champignons zijn lekker.
Alle reacties Link kopieren
Brocolli, wortel, nootjes in de fondue (cashewnoten), lenteuitjes door de fondue doen.

Wij eten het meestal als bijgerecht of als luxe snack bij de borrel.



Veel meer fantasie als stokbrood heb ik eigenlijk ook nooit gehad. En eerlijk gezegd heb ik meestal na 3 happen ook wel genoeg, maar wil dan wel nog iets anders eten.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Broccoli doen wij altijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De hele avond? Zo lang doe je niet met zo'n pakje



Maar wij hebben naast stokbrood meestal komkommer en tomaat. Meer hoeft voor mij niet en zeker geen vlees.
Alle reacties Link kopieren
wij eten vanavond kaasfondue, heerlijk! wat we er bij doen:

- stokbrood

- kleine augurkjes

- amsterdamse uitjes

- halve kerstomaatjes

- mini maiskolfjes

het (licht)zure is fijn tegenover het vet zoute van de kaasfondue.



Iets van vlees/gehaktballetjes lijkt me ook best lekker er bij, misschien uitproberen vanavond.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Staan al goeie ideeen bij



Ik zou er nooit aan gedacht hebben om er vlees of nootjes doorheen te halen, maar krijg er nu wel al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Paprika, champignons, cherrytomaatjes, ananas, witte druiven (die zijn eigenlijk altijd favoriet, komkommer, bloemkool, vanalles wat je lekker lijkt eigenlijk
Brood, tomaatjes, broccoli, bloemkool, hamblokjes, komkommer, gehaktballetjes, tortilla chips.



Ook broodsoorten zoals foccacia



Mmmm



Mag ik aanschuiven?
Lekker! Ik doe er paprika, champignons, gehaktballetjes, broccoli en van die platte groene boontjes doorheen.



Ik zag op Facebook een soort kaasfondue in een mok, zodat je het makkelijk als snack kan eten. Mocht iemand zin hebben om dit in omloop te brengen in de supermarkt, dan hoor ik het graag!
anoniem_81813 wijzigde dit bericht op 10-03-2017 09:04
Reden: Typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor pakje je hebt gekocht, maar de meeste zijn niet lekker en sommige smaken naar niks. Dat zou wel zonde zijn. Koop in elk geval een klein flesje Kirsch om de fondue op te peppen. Zwarte peper uit de molen is ook behoorlijk essentieel.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat wij al jaren veel te saai fonduen, vandaar dat ik altijd na 3 happen al uitgegeten ben
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Champignons

Olijven

Brood

Cherrytomaten

Idd bloemkool, broccoli

Worteltjes

Paprika, in grote brokken zodat je echt kunt scheppen



Niet allemaal tegelijk, maar:



Sambal erdoor

Blauwe kaas erdoor roeren

Witte wijn erin

Een bouillonblokje erdoor

Oregano erdoor



Verse basilicum erbij en dan een bootje paprika met een olijf en dan scheppen en blaadje basilicum erop. Smaakt als minilasagna
Alle reacties Link kopieren
Heel veel is al genoemd, maar wij doen er vaak gebakken aardappeltjes en champignons bij. Een Italiaanse bol in plaats van stokbrood is ook erg lekker!
Knakworst! Niet classy, wel lekker!
quote:patricia1987 schreef op 10 maart 2017 @ 09:03:

Ik zag op Facebook een soort kaasfondue in een mok, zodat je het makkelijk als snack kan eten. Mocht iemand zin hebben om dit in omloop te brengen in de supermarkt, dan hoor ik het graag!Sommige supers (Vomar) hebben de eenpersoonskaasfondue van Riches Monts. Die is best te eten en warm je enkel op in de magnetron. Ik eet dat wel als een hele maaltijd, niet als snack. Kaas is zwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 10 maart 2017 @ 09:27:

[...]





Sommige supers (Vomar) hebben de eenpersoonskaasfondue van Riches Monts. Die is best te eten en warm je enkel op in de magnetron. Ik eet dat wel als een hele maaltijd, niet als snack. Kaas is zwaar.Dat is idd een van de weinige die goed te doen is :-) Ook heerlijk op de tosti. Helaas hebben ze hem verder nergens. Hier alleen bij de Vomar. Bij Deen hebben ze stenen 1 persoonsbakjes. Dat is de vieste die ik ooit gegeten heb.
.
Alle reacties Link kopieren
Ook een aanrader om mee te dippen: nacho-chips!
Alle reacties Link kopieren
Wij dippen met stokbrood, cherrytomaten, wortel, paprika, komkommer. Ik heb een boek vol fondue recepten, staan ook heerlijke kaasfondue recepten in, met blauwe kaas, of met paddestoelen erin.
Wij doen wel eens vleesfondue en kaasfondue tegelijk. Lekker om vlees daarna nog in de kaas te dopen.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere ideeën allemaal hier, heb nu ook zin in kaasfondue hmmm

als toetje erna vind ik een fruitsalade wel lekker, lekker fris en light

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven