Kerstassoriment Lidl, wat is écht lekker

19-11-2014 14:42 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik het mezelf makkelijk maken met de Kerst. Familie komt eten, dus wil ik wel een lekker Kerstdiner op tafel zetten. Nu wil ik alvast het en ander uitproberen, dat scheelt straks een hoop stress.



Gisteren bij de Lidl tournedos (diepvries), aarappelgratintaartjes met emmentaler en softcheese & fruitmouse dessert gehaald.

Bij de tournedos heb ik een rodewijn/bospaddenstoelen gedaan.

Moet zeggen, we hebben gesmuld😃



Wat vinden jullie lekker uit het kerstassoriment van de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
ik heb voor vanavond de banofee toetjes gekocht



ben benieuwd
ik wilde gisteren even bij de Lidl kijken bij de kersthapjes maar het was zo schreeuwend druk dat ik er gauw weer vandoor ben gegaan. Ga wel een keer smorgens gelijk met openingstijd.
De varkenshaas met katenspek vond ik erg lekker. De kalkoenmedaillon met spek probeer ik vanavond.



De carpaccio tapenade was ook top, maar wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
De macarons waren niet bijzonder.

Echt een 'mwoah' gevoel.
She needed a hero. So that's what she became.
macarons zijn alleen maar lekker bij de banketbakker in Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een week tijd aan de 3e doos meringues, zo lekker.



Zal banofee toetje nog een keer proeven, geloof dat ik het niet zo lekker vind als verwacht. Daarom ook wat huiverig om de taart te kopen.



De appel/noten slof met spijs werd hier al eerder genoemd. Vind 'm erg lekker.



Iemand de aardappelbitterballen met tuinkruiden al geproefd?
Alle reacties Link kopieren
Ik sla elk jaar stukken Stilton in! Verder zijn de vanillestokjes heel goed, zeker als je even goed kijkt dat je een lekker dikke uitzoekt.

De Banoffee-pie gaat vanavond uit de vriezer en wordt morgen door en clubje pubers beoordeeld.



En het allerlekkerst is de Crème Brulée, 2 voor 1,19. Man en Oudste hebben liever yoghurt maar jongste en ik eten zeker 1x per week, zolang de voorraad strekt.



I Lidl
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 29 november 2014 @ 17:20:

macarons zijn alleen maar lekker bij de banketbakker in FrankrijkOf van de patissier in de Markthal in Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 29 november 2014 @ 17:43:

Ik zit in een week tijd aan de 3e doos meringues, zo lekker.



Zal banofee toetje nog een keer proeven, geloof dat ik het niet zo lekker vind als verwacht. Daarom ook wat huiverig om de taart te kopen.



De appel/noten slof met spijs werd hier al eerder genoemd. Vind 'm erg lekker.



Iemand de aardappelbitterballen met tuinkruiden al geproefd?



Slof met spijs vind ik nooit lekker, dus ook deze zal ik niet proberen, ik gruw altijd van dat spijs



Bitterballen kan ik niet proberen, heb geen frituur



Maar al die toetjes...........owwwwwwwwwwww ik heb vanmorgen staan watertanden voor de koeling en bij de vriezer, die bakken ijs, allemaal lekker, en ik denk ook dat ik alle Delicieux toetjes zal lusten

De tiramisu, de cheesecake toetjes, al die andere waar ik de naam van ben vergeten..soms is het zo jammer dat ik snel aankom van lekkers



heb het dus nu beschaafd gehouden bij de banofee toetjes ( op aanraden van wat ik hier heb gelezen over de taart)



Niet van Delicieux, maar wel heel lekker, de witte chocolade met cornflakes
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 29 november 2014 @ 17:47:

[...]





Of van de patissier in de Markthal in Rotterdam Daar wil ik graag nog eens heen, lekker snuffelen. Hoorde wel dat alles er duur is?
Alle reacties Link kopieren
Heb de Banoffee inmiddels geprobeerd.

Het is een dun koeklaagje met schijfjes banaan en een hele dikke laag slagroom.

Wel lekker, maar niet echt bijzonder vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 29 november 2014 @ 18:20:

[...]





Daar wil ik graag nog eens heen, lekker snuffelen. Hoorde wel dat alles er duur is?



Ik heb het ook gehoord, dat het zo duur is. Toen ik doorvroeg, bleek de man in kwestie er nog nooit geweest te zijn, maar dat van horen zeggen te hebben. Als iedereen elkaar zo napraat, blijft dit sprookje bestaan.



Er zijn heel bijzondere dingen te koop. Die dan ook heel duur zijn, zoals Wagyu beef, kost meer dan 10 euro per ons. Maar er zijn ook kramen met goedkope groenten, ik kocht er een flespompoen (groot) voor 1,50 en 4 citroenen voor een euro bijvoorbeeld. De Chinese supermarkt is goedkoop, er staat een Turk met olijven e.d. Bij weer een andere kraam koop je drei droge worsten voor 10 euro, in verschillende smaken. Duurder dan een worst van de Lidl, maar ik eet liever af en toe zo'n lekker stukje bio-worst dan elke dag een minder lekkere.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer trouwens toetjes gekocht met triple chocolade, maar vond ze niet lekker :( heb vandaag bosvruchtenijs gekocht, erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
De hazelnoot- en walnootmuffins!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook niet heel goedkoop hoor, die luxere selectie van Lidl. Maar die muffins zijn zo lekker.........
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 29 november 2014 @ 18:45:

Heb de Banoffee inmiddels geprobeerd.

Het is een dun koeklaagje met schijfjes banaan en een hele dikke laag slagroom.

Wel lekker, maar niet echt bijzonder vind ik.Vond ik dus ook, lekker maar niet bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 29 november 2014 @ 18:20:

[...]





Daar wil ik graag nog eens heen, lekker snuffelen. Hoorde wel dat alles er duur is?Mocht je op zaterdag gaan, kom dan vroeg. Anders geen doorkomen aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de lemon cheesecake geproefd, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 29 november 2014 @ 20:00:

[...]





Ik heb het ook gehoord, dat het zo duur is. Toen ik doorvroeg, bleek de man in kwestie er nog nooit geweest te zijn, maar dat van horen zeggen te hebben. Als iedereen elkaar zo napraat, blijft dit sprookje bestaan.



Er zijn heel bijzondere dingen te koop. Die dan ook heel duur zijn, zoals Wagyu beef, kost meer dan 10 euro per ons. Maar er zijn ook kramen met goedkope groenten, ik kocht er een flespompoen (groot) voor 1,50 en 4 citroenen voor een euro bijvoorbeeld. De Chinese supermarkt is goedkoop, er staat een Turk met olijven e.d. Bij weer een andere kraam koop je drei droge worsten voor 10 euro, in verschillende smaken. Duurder dan een worst van de Lidl, maar ik eet liever af en toe zo'n lekker stukje bio-worst dan elke dag een minder lekkere.



Er zijn vooral luxe producten te koop, inderdaad zoals bijvoorbeeld de Wagyu. Of de Iberico ham, die is bij de Lidl al 4.49 voor 80 gram.

Ik zag ook een meergranen stokbroodje boor ruim 4 euro.

De droge worstjes zijn 4 euro per stuk en 3 voor 10 euro😀

Het zijn dan van die Franse worstjes bijvoorbeeld everzwijn, eend, ezel, reebok, hert of roquefort en nog veel meer smaken.
Alle reacties Link kopieren
Ook in de vriezer van die soort soesjes voor bij dekoffie. Erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de aardappelgratintaartjes met broccoli dit weekeinde gegeten , ze waren heerlijk, zaten die maar altijd in het assortiment!

Ook had ik de boontjes omwikkeld met spek. Je weet nooit hoe lang zoiets al ingevroren is en varkens vlees kan niet zo lang in de vriezer. Er zat een vieze smaak aan ik rook het al toen ik ze in de pan legde , het spek was niet goed meer helaas. Dit kan je ook gemakkelijk zelf maken, dus die koop ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker hé die Aardappelgratin. Ik heb al twee maal de kaasvariant gegeten.

Met kerst wordt de derde keer
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de mini dessert glaasjes met bavarois gekocht. 2 voor 1,50 en lekker!

Vooral de chocolade is favoriet.



Crème brulee is ook een toppertje. Morgen even zo'n brandertje kopen dan is het echt hemels want in de oven lukt het niet zo goed om een crispy laagje te krijgen.



En dat hier sommigen de macarons maar mwah vinden, onbegrijpelijk. Ik vind ze juist erg lekker, beter dan die taaie smakeloze dingen van de appie die ook nog peperduur zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik had de hazelnootmuffins en die zijn wel goed; een cijfer 7 of 8 geef ik de smaak.



Ook de banoffee maar die ligt in de diepvries en wordt zaterdag opgegeten. De verpakking zag er lekker uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Goed idee die aardappelgratin! Toegevoegd aan mijn lijstje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven