Keukenapparaten

09-01-2012 15:17 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke keukenapparaten kan je niet missen in je keuken als je een beetje leuk wilt koken?
Alle reacties Link kopieren
een fornuis.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het enige wat ik gebruik met koken, een fornuis en een magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het over apparatuur wat je gebruikt als je eens wat meer wilt maken dan het standaard prakje elke avond. Wat is handig om in huis te hebben?
Alle reacties Link kopieren
nou een staafmixer en dan het liefst het zo een waar je ook mee kan hakken enzo.

knoflookpers

de rest is voor mij niet noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oven, keukenmachine, blender,
Alle reacties Link kopieren
Een staafmixer, grillplaat, keukenmachine en oven!!
Alle reacties Link kopieren
quote:papua schreef op 09 januari 2012 @ 15:24:

Ik heb het over apparatuur wat je gebruikt als je eens wat meer wilt maken dan het standaard prakje elke avond. Wat is handig om in huis te hebben?

Daar heb je behalve een goed mes, een garde, een snijplank, een paar pannen en een fornuis echt niks voor nodig.



Een staafmixer is handig.

De meeste andere apparaten zijn eigenlijk een beetje onzin.
Alle reacties Link kopieren
Goede, in de zin van scherp, messen. Bij voorkeur in twee of drie verschillende maten. En dus ook een aanzetstaal.

En een goede snijplank. (Absoluut niet van glas: dat maakt je messen onmiddelijk weer bot.)
quote:papua schreef op 09 januari 2012 @ 15:24:

Ik heb het over apparatuur wat je gebruikt als je eens wat meer wilt maken dan het standaard prakje elke avond. Wat is handig om in huis te hebben?



Keukenmachine

Blender

Magnetron

Elektrische mixer

Grillpan

Stoompan

Braadslede

Bakblik

Bakplaat

Rooster

Muffinvorm

Koksmes

Schilmes

Broodmes

Snijplanken plastic

Snijplanken hout

Mengkommen

Vergiet

Zeef

Vijzel

Knoflookpers

Keukentang

Vismes

Pollepels

Soeplepel

Schuimspaan

Spatel

Pureeknijper

Dunschiller

Blokrasp

Handrasp

Maatbeker

Weegschaal

Maatlepel

Garde

Blikopener

Deegroller

Deegkwastje

Flesopener

IJsschep

Aluminiumfolie en bakpapier

Magnetronfolie



Alsdus Jamie.
Alle reacties Link kopieren
Een oven natuurlijk. Dat is zo essentieel. Snap niet hoe je zonder kunt leven.



Verder doe ik het meeste per hand snijden.



Een keukenmachine om te snijden lijkt me praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helemaal niks missen





ik heb een oude gasplaat van 25 gulden (moet nog eens de keuken verbouwen maar die is piepklein) maar die doet gewoon wat ie moet doen.





Maar ik gebruik keer op keer de Kitchenaid mixer met pastamakers, de Bamix staafmixer plus chopper, de Magimix allrounder, de oven, de magnetron, de snelkookpan, de slowjuicer, de blender, de sojamaker, de grillplaat. Zou niet zonder kunnen, ik maak alles from scratch. Geweldig ook om alleen de absolute basics in huis te hebben qua boodschappen, want ik draai er altijd wel iets moois van in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helemaal niks missen





ik heb een oude gasplaat van 25 gulden (moet nog eens de keuken verbouwen maar die is piepklein) maar die doet gewoon wat ie moet doen.





Maar ik gebruik keer op keer de Kitchenaid mixer met pastamakers, de Bamix staafmixer plus chopper, de Magimix allrounder, de oven, de magnetron, de snelkookpan, de slowjuicer, de blender, de sojamaker, de grillplaat. Zou niet zonder kunnen, ik maak alles from scratch. Geweldig ook om alleen de absolute basics in huis te hebben qua boodschappen, want ik draai er altijd wel iets moois van in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel wilt bakken: Een mixer.

Voor de rest kan ik eigenlijk alles missen
quote:papua schreef op 09 januari 2012 @ 15:24:

Ik heb het over apparatuur wat je gebruikt als je eens wat meer wilt maken dan het standaard prakje elke avond. Wat is handig om in huis te hebben?Ik kook toch heel gevarieerd met een fornuis en een oven. Daarnaast heb ik nog een mixer en dat is het wel zo'n beetje qua keukenapparatuur. Met verschillende pannen kun je ook gevarieerd koken: wok, grillpan, stoompan e.d. Al heb ik geen stoompan, dat gaat ook heel goed met een gewone pan, laagje water en een stoommandje.
vaatwasser, om al die spullen weer schoon te krijgen ;-0
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 09 januari 2012 @ 15:29:

[...]





Keukenmachine

Blender

Magnetron

Elektrische mixer

Grillpan

Stoompan

Braadslede

Bakblik

Bakplaat

Rooster

Muffinvorm

Koksmes

Schilmes

Broodmes

Snijplanken plastic

Snijplanken hout

Mengkommen

Vergiet

Zeef

Vijzel

Knoflookpers

Keukentang

Vismes

Pollepels

Soeplepel

Schuimspaan

Spatel

Pureeknijper

Dunschiller

Blokrasp

Handrasp

Maatbeker

Weegschaal

Maatlepel

Garde

Blikopener

Deegroller

Deegkwastje

Flesopener

IJsschep

Aluminiumfolie en bakpapier

Magnetronfolie



Alsdus Jamie.Ze heeft het over apparaten, ik ga bij een apparaat eigenlijk uit van een electrisch iets??
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 januari 2012 @ 15:30:

Ik kan helemaal niks missen





ik heb een oude gasplaat van 25 gulden (moet nog eens de keuken verbouwen maar die is piepklein) maar die doet gewoon wat ie moet doen.





Maar ik gebruik keer op keer de Kitchenaid mixer met pastamakers, de Bamix staafmixer plus chopper, de Magimix allrounder, de oven, de magnetron, de snelkookpan, de slowjuicer, de blender, de sojamaker, de grillplaat. Zou niet zonder kunnen, ik maak alles from scratch. Geweldig ook om alleen de absolute basics in huis te hebben qua boodschappen, want ik draai er altijd wel iets moois van in elkaar.Wat is dat?Alles maken fromn scratch??
enfin, als ik naga wat ik allemaal gebruik als ik iets anders kook dan standaard, dan scoort de staafmixer het hoogst. Er zit ook een snijmolen bij.

Maar dat is gewoon handig....met de hand snij ik een uitje ook heel fijn.

Oh, en een waterkoker vind ik handig als ik snel kokend water nodig heb om ergens bij te gieten.
Alle reacties Link kopieren
Zelf pasta draaien, zelf ravioli maken, zelf brood bakken, dat soort dingen, zelf sauzen maken, ook mayonaise en pesto's. Koop ik nooit kant en klaar.
quote:pearle schreef op 09 januari 2012 @ 15:31:

[...]



Ze heeft het over apparaten, ik ga bij een apparaat eigenlijk uit van een electrisch iets??



Oooooooo zit iets in

Nou ja, dan haalt ze er maar vanaf wat een stekker heeft
Alle reacties Link kopieren
Een heel goede messenset, meer heb je niet nodig, scheelt ook een heleboel ruimte.
verba volant, scripta manent.
Oven, kookplaat, magnetron, keukenmachine, broodbakmachine, goede pannen en goede messen. Verder kennis van kruiden en ingrediënten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 januari 2012 @ 15:35:

Een heel goede messenset, meer heb je niet nodig, scheelt ook een heleboel ruimte.Dat is ook waar, en daarom spaar ik nu voor wat Global-messen. Die ontbreken nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een compact keukenmachientje handig. Voor hak en rasp-werk. Maar alleen omdat ik zelf niet kan raspen.

Maar als dat al voorkomt, is het hooguit 1 a 2 keer per maand. We zijn ook maar met z'n tweeën, dus een uitje in kleine stukjes hakken doe ik met de hand. Laatst voor veel mensen risotto gemaakt waar een fijngehakt groentemengsel ingaat, dan is het handig.



Gebruik verder nooit iets van apparatuur behalve de oven en het fornuis. (Magnetron heel af en toe om te ontdooien o.i.d.)



Oh ja, een mixer en een mixer op standaard, kleine beetjes doe ik met de handmixer (eitje of bekertje slagroom ofzo) ga ik een cake/taart bakken heb ik een luxe mixer op standaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven