kipfilet fijn maken in keukenmachine?

20-03-2017 15:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een manier om snel kipfilet in fijne stukjes te krijgen. Er staat kip kerrie op het menu, normaal gesproken kook ik de kipfilet gaar en vervolgens pluk ik dat met vork tot een soort pluk-kip strookjes. Dus ik maak sowieso nooit kipkerrie met gebakken blokjes kip.



Maar ik voel me grieperig, lig in bed en zit te broeden op een manier om die kip sneller fijn te krijgen.

Had ik dus bedacht om een rauwe kipfilet in de keukenmachine te gooien. Die met het mes op de bodem.

heeft iemand dat weleens gedaan? Of heb ik straks alleen maar meer werk om ook nog de keukenmachine weer schoon te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat meer gewoon kipgehakt wordt.
Ik zou het niet doen ivm de hygiëne.
Ik denk dat je eerste manier toch wel handiger is.

Uiteindelijk zal je kipfilet gehakt worden, vrees ik. En je moet het heel goed schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 20 maart 2017 @ 15:40:

Ik denk dat dat meer gewoon kipgehakt wordt.Dat wil ik dus niet horen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens in zo'n kleine foodprocessor (die van een staafmixer) gedaan om er daarna burgers van te maken. Het wordt inderdaad een soort grof gehakt.



Maar zo'n bakje is makkelijk schoonmaken.
Ik zou de kipfilet bakken (zodat het gaar is) en dan (kort) in de keukenmachine gooien.
En gewoon voor de grieperige mens voor 1 keer wel met gebakken stukjes? Eten massa's mensen zo. Noem het griep-kip en wees snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
En als ik het nou van de bovenkant er in doe, met de fijnste stand mes? (alsof ik wortels in plakjes wil maken)
Alle reacties Link kopieren
Dit is het recept wat ik toen heb gemaakt en hier staan ook plaatjes bij van hoe het er uit ziet



https://chickslovefood.co ... alkoen-courgette-burgers/
Alle reacties Link kopieren
@ annapple dat wordt inderdaad moes.



He gadverdamme, ik denk dat ik dan toch maar gewoon kook en ga plukken.

Gebakken vind ik zoveel minder lekker dat ik het dan wel waard vind om nu zoveel moeite te doen.
quote:winkelfanaat schreef op 20 maart 2017 @ 15:47:

He gadverdamme, ik denk dat ik dan toch maar gewoon kook en ga plukken.

Gebakken vind ik zoveel minder lekker dat ik het dan wel waard vind om nu zoveel moeite te doen.Waarom niet ipv plukken de keukenmachine? Na het bakken koken dus.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook je kip maken zoals altijd alleen ipv zelf te plukken moet je het in je keukenmachine gooien, die plukt het uit elkaar voor je. Je moet dan de mixer op je keukenmachine zetten, niet die met messen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook proberen de gekookte kip in de keukenmachine te gooien? misschien eerst een klein stukje...
Alle reacties Link kopieren
Oke kirikou en k.middleton, welke stand/toepassing bedoelen jullie precies? Dat ik het in dat gleufje aan de bovenkant er in doe?
Ik heb geen idee over welk gleufje je het hebt (ik heb waarschijnlijk een andere keukenmachine) maar ik zou het gewoon met een klein stukje proberen. Eerst zonder messen, maar als het niet klein wordt met messen maar op lage stand.
Alle reacties Link kopieren


Dit is de keukenmachine.
Zoals ik al zei, ik heb een andere
Alle reacties Link kopieren
Je kan.de kip koken en daarna met een mixer uit elkaar halen. Niet met de messen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Haha sorry ik adviseer je om het niet met de keukenmachine te doen. Word een kipsmurrie die denk ik echt niet lekker is. Bij kip is de structuur belangrijk, ook voor de smaak, dit verpest je denk ik in de keukenmachine.
Alle reacties Link kopieren
Klaar! Het is gelukt in de keukenmachine. Halve kipfilet erin, seconde of 4 en perfect geplukte reepjes.

Bedankt voor het meedenken, daardoor kwam ik op het idee om het in ieder geval met gekookte kipfilet te doen ipv rauw.



Zo, dat scheelt me in het vervolg minuutje of 40 staan te plukken

(op een kilo kip)
Mooi zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 20 maart 2017 @ 17:13:

Klaar! Het is gelukt in de keukenmachine. Halve kipfilet erin, seconde of 4 en perfect geplukte reepjes.

Bedankt voor het meedenken, daardoor kwam ik op het idee om het in ieder geval met gekookte kipfilet te doen ipv rauw.



Zo, dat scheelt me in het vervolg minuutje of 40 staan te plukken

(op een kilo kip)



Zie dat het gelukt is, fijn!

Ik pluk ook geen kip meer met de hand als het meer dan 2 stuks zijn. Met de mixer is het zo klaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 20 maart 2017 @ 18:40:

[...]





Zie dat het gelukt is, fijn!

Ik pluk ook geen kip meer met de hand als het meer dan 2 stuks zijn. Met de mixer is het zo klaar!Ja ging echt super. Met wat voor een mixer doe jij dat dan? Bij een mixer denk ik aan zo'n ding waar je pannenkoekenbeslag mee maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 20 maart 2017 @ 20:40:

[...]



Ja ging echt super. Met wat voor een mixer doe jij dat dan? Bij een mixer denk ik aan zo'n ding waar je pannenkoekenbeslag mee maakt.Ja, dat is wel wat ik bedoel, hoe gek dat ook klinkt. Gewoon zo een garde opzetstuk,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven