Klachten tijdens uit eten gaan.

16-10-2016 13:10 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd of zeg jij niets en ga je niet meer terug?



Gisteren bij een Japanner gaan eten, open keuken en hadden een laatste gerechtje besteld wat ze dan live maken.

Zagen we de kok ( met handschoenen dat wel) zijn vingers aflikken en verder gaan met ons gerechtje



Toen hij het kwam brengen geweigerd en de manager ( gok ik) stond erbij en vroeg wat er was.

Wij dat uitgelegd en werden de schouders opgehaald. Erna zagen we het hem vaker doen, bah!

Daar komen wij dus niet meer terug.

Helaas ook nog best aan de prijs en altijd druk.

Twijfel of ik nog een slechte review moet plaatsen.



Jullie al eens geklaagd of iets terug gestuurd en hoe waren de reacties?

Of andere vieze dingen gezien?

Ja we moeten toch weten waar we allemaal op moeten letten he, haha
Alle reacties Link kopieren
Wat vies dat de manager er ook niets aan deed. Gatver. Dat zou ik wel heel graag in een recensie willen lezen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik zeg zoiets wel hoor.

Mijn man zit er dan met rood hoofd en samengeknepen billen bij en wil liefst in het niets verdwijnen. Maar ik ga zoiets echt niet accepteren zonder er iets van gezegd te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah wat ontzettend smerig. Ik zou er zeker wat van gezegd hebben en een slechte recensie plaatsen. Wij zijn laatst ook uit eten geweest en kregen iets wat niet meer goed was. We konden het direct proeven kok kwam aan de tafel excuses aanbieden en de fles wijn en het dessert kregen we van hen. Had voor mij niet gehoeven maar ik vond het erg netjes van hen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Ja voor zoiets wel een recensie schrijven ja, vooral omdat je het hebt aangegeven en er niks mee is gedaan.

Mijn ervaring is dat er meestal wel positief wordt gereageerd als je iets op of aan te merken hebt. Ik heb bijvoorbeeld weleens een extra kaasplankje gekregen omdat ik de saus van een vleesgerecht niet lekker vond.
Een keer biefstuk teruggestuurd omdat ik hem medium besteld had en de biefstuk echt helemaal doorbakken was. De reactie was dat ze dat inderdaad al gezien had. Toen een nieuwe gekregen, daar moest ik wel lang op wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, zeker een review schrijven. Doe ik ook als het eten of de bediening heel slecht is.



Laatst uit eten gegaan en aangegeven dat ik beperkte tijd had. Denk aan van 17-19.30 uur wat ik zelf best redelijk vond. Maar dat was volgens hen ook geen probleem. Dus een verrassingsmenu gekozen. Om 19 uur hadden we de amuse plus het voorgerecht gehad. En ondanks veel vragen kregen we niets. Mensen die later binnen kwamen kregen eerder eten. Dus maar besloten op te staan en af te rekenen zodat ik iig nog een frietje kon halen ofzo.

Wilde ze ook nog dat ik het hele menu betaalde . Die hebben een mooie review gekregen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een x een lunch terug gestuurd die omschreven stond als een bourgondische maaltijd (duur ook) en waarbij men 3 iene mini bladerdeeg hapjes serveerden in een plas saus op een heel groot leeg bord. Je moet als kok niet denken dat je je arroganter kunt gedragen dan je gasten. Ik heb mijn gezelschap nog wel even aangekeken maar die zei meteen terug sturen en iets anders kiezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik klaag alleen als het eten/drinken echt niet goed meer is. Anders durf ik het niet. Helaas is manlief nog minder assertief.



Ik heb één keer een warme chocolademelk melk gekregen ( warme melk+ zo'n stuk chocolade aan een stokje) waarbij de melk duidelijk bedorven was. Hij rook zuur en er zaten stukjes in. Ik kreeg een nieuwe maar geen excuses!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 16 oktober 2016 @ 13:30:

Ja hoor, zeker een review schrijven. Doe ik ook als het eten of de bediening heel slecht is.



Laatst uit eten gegaan en aangegeven dat ik beperkte tijd had. Denk aan van 17-19.30 uur wat ik zelf best redelijk vond. Maar dat was volgens hen ook geen probleem. Dus een verrassingsmenu gekozen. Om 19 uur hadden we de amuse plus het voorgerecht gehad. En ondanks veel vragen kregen we niets. Mensen die later binnen kwamen kregen eerder eten. Dus maar besloten op te staan en af te rekenen zodat ik iig nog een frietje kon halen ofzo.

Wilde ze ook nog dat ik het hele menu betaalde . Die hebben een mooie review gekregen.Ja dat doe ik ook een review schrijven als het eten/de bediening slecht is. Ik geef het ook altijd aan bij de bediening en als er dan een schouderophaal reactie volgt krijgt het restaurant een mooie review.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 16 oktober 2016 @ 13:37:

Ik klaag alleen als het eten/drinken echt niet goed meer is. Anders durf ik het niet. Helaas is manlief nog minder assertief.



Ik heb één keer een warme chocolademelk melk gekregen ( warme melk+ zo'n stuk chocolade aan een stokje) waarbij de melk duidelijk bedorven was. Hij rook zuur en er zaten stukjes in. Ik kreeg een nieuwe maar geen excuses!Vaak zijn is de melk ook lauw en dan smelt de chocolade bijna niet dan is het niet te drinken. In dat choco-ding op schiphol gebeurt dat ook meestal. Alleen de 1x toen het net open was, was de melk lekker heet en dan smaakt het ook super.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou willen dat ik het durfde. Een keer met mijn moeder wezen eten die een 'boerentosti' bestelde. Een tosti met, zoals in de beschrijving stond, kaas en salade. Kreeg ze toch een tosti met kaas en een blaadje sla OP de tosti! Ik heb het geproefd en het was echt vies, zo'n klef, warm blaadje sla op een tosti.
quote:viva-amber schreef op 16 oktober 2016 @ 13:47:

[...]





Vaak zijn is de melk ook lauw en dan smelt de chocolade bijna niet dan is het niet te drinken. In dat choco-ding op schiphol gebeurt dat ook meestal. Alleen de 1x toen het net open was, was de melk lekker heet en dan smaakt het ook super.Dat is ook nog eens zo ja! Ik vond het echt idioot dat de serveester het zelf niet gemerkt had tijdens het bereiden van de chocomel.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 16 oktober 2016 @ 13:38:

[...]





Ja dat doe ik ook een review schrijven als het eten/de bediening slecht is. Ik geef het ook altijd aan bij de bediening en als er dan een schouderophaal reactie volgt krijgt het restaurant een mooie review.Ja, dat doe ik ook. Eerst even aangeven dat je ontevreden bent, waarover en wat ze eventueel zouden kunnen doen om dit te verbeteren en ze dan ook die kans geven . En ik ben echt niet onredelijk, vind ik zelf dan. Maar als ze inderdaad reageren als, 'och niet mijn probleem', dan schrijf ik een review.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Zeker een review schrijven, ik zou het graag willen weten. Zeker omdat je het hebt aangegeven en er zo nonchalant mee om werd gegaan.

Ik heb gelukkig nooit een klacht gehad, maar ik ga ook niet zo heel vaak uit eten. Ik zou het trouwens wel moeilijk vinden om aan te geven, behalve als het echt duidelijk bedorven is.

Ik lees wel altijd goed de reviews voor ik ergens uit eten ga, dus zou het erg fijn vinden als je hier een review over zou schrijven.
Oh, man, getver: als er zo met de hygiëne in een restaurant omgegaan wordt, zou ik dat ook graag lezen in een recensie.



Ik kom zelf uit de horeca, dus ik weet dat er soms iets mis kan gaan of dat de manager/eigenaar lang niet altijd op de hoogte is van het (slechte) gedrag van zijn/haar personeel, dus ik heb een hele checklist.

1. Probleem aankaarten bij het personeel. Meestal wordt het probleem dan naar behoren opgelost (nieuw gerecht, gratis attentie bij wijze van excuus, etc.). Mocht dat niet zo zijn dan:

2. Achteraf een mail naar de manager/eigenaar met uitleg over de situatie en waarom ik ontevreden was. Vaak krijg je dan op zijn minst welgemeende excuses en ik heb ook al meerdere malen gehad dat ze mij een tegoedbon of 1x zelfs een boeket opgestuurd hebben. Zoals ik al zei: eigenaar is vaak niet van alles op de hoogte en waardeert de feedback en de mogelijkheid om te verbeteren vaak (ipv een vernietegende recensie).



Ik heb pas één keer gehad dat ik echt een zure recensie heb geplaatst. Een glutenintolerantie vriendin van mij is heel erg ziek geworden van het eten van een restaurant waar ons meerdere malen bezworen werd dat het eten ècht glutenvrij was. Na mail aan de eigenaar de reactie terug gekregen dat hij betreurde dat ze ziek geworden was, maar ja, met al die mensen die het tegenwoordig hip vonden om geen gluten te eten, kon je de kok ook niet kwalijk nemen dat hij dat soort verzoeken niet al te serieus nam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 16 oktober 2016 @ 13:51:

[...]





Dat is ook nog eens zo ja! Ik vond het echt idioot dat de serveester het zelf niet gemerkt had tijdens het bereiden van de chocomel.Vaak desinteresse en hopen dat de gast het niet in de gaten heeft/ niet assertief genoeg is.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:the-dowager schreef op 16 oktober 2016 @ 13:52:[/b

Ik heb pas één keer gehad dat ik echt een zure recensie heb geplaatst. Een glutenintolerantie vriendin van mij is heel erg ziek geworden van het eten van een restaurant waar ons meerdere malen bezworen werd dat het eten ècht glutenvrij was. Na mail aan de eigenaar de reactie terug gekregen dat hij betreurde dat ze ziek geworden was, maar ja, met al die mensen die het tegenwoordig hip vonden om geen gluten te eten, kon je de kok ook niet kwalijk nemen dat hij dat soort verzoeken niet al te serieus nam. Nou ja!
quote:-Kia-Ora- schreef op 16 oktober 2016 @ 13:53:

[...]



Vaak desinteresse en hopen dat de gast het niet in de gaten heeft/ niet assertief genoeg is.Ja zoiets moet het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 16 oktober 2016 @ 13:51:

[...]



Ja, dat doe ik ook. Eerst even aangeven dat je ontevreden bent, waarover en wat ze eventueel zouden kunnen doen om dit te verbeteren en ze dan ook die kans geven . En ik ben echt niet onredelijk, vind ik zelf dan. Maar als ze inderdaad reageren als, 'och niet mijn probleem', dan schrijf ik een review.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 16 oktober 2016 @ 13:52:

Oh, man, getver: als er zo met de hygiëne in een restaurant omgegaan wordt, zou ik dat ook graag lezen in een recensie.



Ik kom zelf uit de horeca, dus ik weet dat er soms iets mis kan gaan of dat de manager/eigenaar lang niet altijd op de hoogte is van het (slechte) gedrag van zijn/haar personeel, dus ik heb een hele checklist.

1. Probleem aankaarten bij het personeel. Meestal wordt het probleem dan naar behoren opgelost (nieuw gerecht, gratis attentie bij wijze van excuus, etc.). Mocht dat niet zo zijn dan:

2. Achteraf een mail naar de manager/eigenaar met uitleg over de situatie en waarom ik ontevreden was. Vaak krijg je dan op zijn minst welgemeende excuses en ik heb ook al meerdere malen gehad dat ze mij een tegoedbon of 1x zelfs een boeket opgestuurd hebben. Zoals ik al zei: eigenaar is vaak niet van alles op de hoogte en waardeert de feedback en de mogelijkheid om te verbeteren vaak (ipv een vernietegende recensie).



Ik heb pas één keer gehad dat ik echt een zure recensie heb geplaatst. Een glutenintolerantie vriendin van mij is heel erg ziek geworden van het eten van een restaurant waar ons meerdere malen bezworen werd dat het eten ècht glutenvrij was. Na mail aan de eigenaar de reactie terug gekregen dat hij betreurde dat ze ziek geworden was, maar ja, met al die mensen die het tegenwoordig hip vonden om geen gluten te eten, kon je de kok ook niet kwalijk nemen dat hij dat soort verzoeken niet al te serieus nam. Ja, dit soort gezeik zie je nu veel gebeuren. Ik heb vrienden in de horeca die hetzelfde zeggen. Voorheen kregen ze eens in de drie maanden iemand met gluten intolerantie en die belde dan vaak voor die tijd. Nu minimaal drie in de week. En veel eigenaren, koks en de bediening nemen het niet meer serieus. Echt zo jammer.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 16 oktober 2016 @ 13:52:



Ik heb pas één keer gehad dat ik echt een zure recensie heb geplaatst. Een glutenintolerantie vriendin van mij is heel erg ziek geworden van het eten van een restaurant waar ons meerdere malen bezworen werd dat het eten ècht glutenvrij was. Na mail aan de eigenaar de reactie terug gekregen dat hij betreurde dat ze ziek geworden was, maar ja, met al die mensen die het tegenwoordig hip vonden om geen gluten te eten, kon je de kok ook niet kwalijk nemen dat hij dat soort verzoeken niet al te serieus nam. Ongelooflijk wat een eikel die eigenaar
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb moeten leren er iets van te zeggen als het eten niet deugt. We waren een keer met z'n vieren in een restaurant waar we vooraf een kaasplankje wilden bestellen. Dat kon en mocht niet omdat het een nagerecht was. We konden hemel en aarde bewegen, we kregen het niet. Van tafel gegaan, jas aangetrokken en naar ander restaurant gegaan en een slechte recensie gegeven.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik meld zonder te verblikken of te verblozen wanneer iets niet oke is.

Ik betaal er voor, dus ga echt geen genoegen nemen met iets wat te koud is ,te taai, vies, niet klopt, etc.



Ik neem ook geen genoegen met een nieuwe broek kopen waar de knoop van af is.

Of een fles shampoo die half leeg is.



Is in mijn ogen hetzelfde in een restaurant.

Ik betaal voor een product, dus ik verwacht ook dat het prima op mijn bord terecht komt.
Ons (vriend en mij) eerste meningsverschil ging over slechte bediening in een restaurant Ik ben benieuwd wiens schuld jullie dat vonden, dus ik zal mijn casus even schetsen.

We hadden een voor- en hoofdgerecht besteld en na bijna een uur wachten kwam vervolgens het hoofdgerecht. Dus A zegt: 'Oh, we hadden ook een voorgerecht besteld, een uur geleden. Die hoeven we dus niet meer.' Waarop B zegt: 'Ik wil mijn voorgerecht nog wel.' En A zegt: 'Dan moet dat wel nu direct komen, en niet pas over weer een uur.' Ober loopt weg en B zegt tegen A dat diens opmerking wel wat onaardig was en of dat nu echt nodig was, waarop A zegt dat B wel had mogen steunen en ook had moeten zeggen dat ze de voorgerechten mochten houden.

Wat vinden jullie? Het was overigens wel snel weer uitgepraat hoor, want we waren nog in de roze wolk fase

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven