Koolhydraat arme recepten

15-06-2010 19:37 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?

De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:03:

[...]





Blind vertrouwen in een orthodinges maar geen vertrouwen in je huisarts? Dat is eeeeehm opmerkelijk.Trouwens jij noemt het een orthodinges... weet jij wel precies wat ze doen ? Wat hun manier van werken is, wat ze onderzoeken enz?
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 21:14:

[...]





Trouwens jij noemt het een orthodinges... weet jij wel precies wat ze doen ? Wat hun manier van werken is, wat ze onderzoeken enz?Ja ik weet wat ze doen en vooral wat ze niet doen. Ik weet hoe ze werken en ik heb er mensen aan kapot zien gaan. Die gezondheidsklachten overhielden aan de zogenaamde supplementen en wazige dieetadviezen. Die alleen hun portomonee zagen slinken en niet hun gewicht. Ben je bereid je gezondheid in de waagschaal te leggen?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ow ik was in de veronderstelling dat je oorspronkelijke therapeut die je heeft verder verwezen ook een psycholoog was?
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:13:

Voor psychische klachten ga je naar een psycholoog of iets dergelijks. Niet naar een orthomoculair hterapeut die met wazige dieetvoorschriften en een hele serie pillen, drankjes etc de boel gaat verbeteren. Overgewicht door psychische klachten los je niet op met bloedonderzoeken die naar vrije norm worden vertaald in waardes, onzindiagnoses en heel veel geldverslindende medicamenten.



Doe jezelf en je lijf een plezier en ga echte hulp zoeken.



Wees gerust voor mijn psychische klachten heb ik hulp vanuit de reguliere sector. Al jaaaaaaaren. En die schuif ik ook niet aan de kant omdat ik nu bij een orthomoluculair therapeut ben. Sterker nog, ze heeft zelfs gezegd dat ik op dat gebied niet teveel moet verwachten qua verbetering.



Overgewicht door psychische klachten is er niet echt. Natuurlijk bij psychische klachten zoek ik soms een uitweg in eten. Maar ook als ik me maanden lang goed voel is er die drang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 21:17:

Ow ik was in de veronderstelling dat je oorspronkelijke therapeut die je heeft verder verwezen ook een psycholoog was?Nee hoor. Ik was ten einde raad. Vond het van de zotten dat ik nog 5 kilo zou moeten aankomen om voor een maagbandje in aanmerking te komen. Zag geen oplossing meer voor mijn overgewicht. Mijn moeder wees me op Pillie Willie. En zodoende kwam ik terecht bij het boek van Cora de Fluiter, die mij vervolgens doorverwees naar mijn huidige therapeut. Overigens is mijn psychisch begeleidster (geen psycholoog hoor, die hebben we na jaren toch maar afgeschaft) op de hoogte van alles. Maar ze heeft mij niet doorverwezen. Dit komt vanuit mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
Hompeltje, als je al jaaaaaaaaren hulp hebt bij psychische problemen, wordt het dan niet tijd om iets anders op het gebied van psychische hulpverlening te proberen? Ikzelf ben heel erg gebaat geweest bij EMDR (traumaverwerking). Je zegt zelf een uitweg bij eten te zoeken en dat als je je goed voelt (definieer goed als je al jaaaren in de hulpverlening bekend bent) je toch een eetdrang hebt. Ik ken je verder niet, maar vind het aannemelijker dat die drang wel degelijk uit je psychische klachten voorkomt en niet uit een afwijkend functionerende schildklier, iets dat met een raar dieet en supplementen gaat worden opgelost.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je weet wel dat je bij een te traag werkende schildklier juist geen honger hebt toch? Dus dat eetdrang bij een te traag werkende schildklier apart is? Net zo goed als overgewicht bij een te snel werkende schildklier apart te noemen is.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:16:

[...]





Ja ik weet wat ze doen en vooral wat ze niet doen. Ik weet hoe ze werken en ik heb er mensen aan kapot zien gaan. Die gezondheidsklachten overhielden aan de zogenaamde supplementen en wazige dieetadviezen. Die alleen hun portomonee zagen slinken en niet hun gewicht. Ben je bereid je gezondheid in de waagschaal te leggen?Nee natuurlijk niet. Ik wil toch juist gezond worden? Maar ik verbaas me er wel over hoe snel er geoordeeld word, en hoe weinig er over betreffende therapeut op internet te vinden is. Geen enkele negatieve uitlating. Wel positieve verhalen van mensen die bij haar onder behandeling zijn geweest. Als ze werkelijk een kwakzalver was, als ze werkelijk de boel voor de gek hield (wat ik me overigens helemaal niet kan voorstellen bij haar) dan zou er toch over haar geschreven moeten worden? Ze is niet net een jaartje actief ofzo. Ze doet dit werk al jaren. Ze is aangesloten bij een vereniging... nee ik vind dat dan iets te makkelijk om maar te zeggen dat ze een kwakzalver is. Ik heb juist de indruk dat ze erg goed weet waar ze het over heeft, alle tijd voor je heeft en bereid is de onderste steen boven te krijgen. En ja, natuurlijk doet ze dat niet gratis. Een dokter vraagt overigens ook gewoon geld voor de dienst die hij levert.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:25:

Je weet wel dat je bij een te traag werkende schildklier juist geen honger hebt toch? Dus dat eetdrang bij een te traag werkende schildklier apart is? Net zo goed als overgewicht bij een te snel werkende schildklier apart te noemen is.

Juist! Je krijgt er geen honger van. Je kunt er wel van aankomen.



Ik snap wel dat het aantrekkelijk is om een lichamelijk probleem aangewezen te krijgen voor je overgewicht en ik wil ook niet impliceren dat dat er niet is. Maar doe jezelf een lol en laat dit door je huisarts of internist uitzoeken. Hij moet gewoon je T3 en T4 laten prikken als jij daar om vraagt, zeker als je hem uitlegt dat het je niet lekker zit en je dit gewoon graag wilt weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wie je therapeut is (mag geen namen noemen hier), maar ik ken de lijn van het werk en het lab en de mevrouw en meneer van het boek in de openingspost. Als ze daarmee samenwerkt, kun je er gevoegelijk van uitgaan dat er iets niet klopt. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 15 juni 2010 @ 21:30:

[...]



Juist! Je krijgt er geen honger van. Je kunt er wel van aankomen.



Ik snap wel dat het aantrekkelijk is om een lichamelijk probleem aangewezen te krijgen voor je overgewicht en ik wil ook niet impliceren dat dat er niet is. Maar doe jezelf een lol en laat dit door je huisarts of internist uitzoeken. Hij moet gewoon je T3 en T4 laten prikken als jij daar om vraagt, zeker als je hem uitlegt dat het je niet lekker zit en je dit gewoon graag wilt weten.Ik heb NOOIT honger. Echt nooit. Maar bij momenten van stress of gedoe (zoals helaas vandaag) heb ik wel de drang om te snaaien en te eten.
MILF in the making ;-)
gebakken ei met kaas

noten

gezouten pecannoten dippen in filet americain

avocado met garnalen

gamba's/seafood

yoghurt/kwark
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:22:

Hompeltje, als je al jaaaaaaaaren hulp hebt bij psychische problemen, wordt het dan niet tijd om iets anders op het gebied van psychische hulpverlening te proberen? Ikzelf ben heel erg gebaat geweest bij EMDR (traumaverwerking). Je zegt zelf een uitweg bij eten te zoeken en dat als je je goed voelt (definieer goed als je al jaaaren in de hulpverlening bekend bent) je toch een eetdrang hebt. Ik ken je verder niet, maar vind het aannemelijker dat die drang wel degelijk uit je psychische klachten voorkomt en niet uit een afwijkend functionerende schildklier, iets dat met een raar dieet en supplementen gaat worden opgelost.



Met alle respect, hoe meer ik lees over jouw gedachtes en snelle oordelen hoe minder ik waarde hecht aan dat wat je zegt.

Ja al jaaaaren in de psychiatrie. Wil je alle ins en outs weten? Geloof me, ik heb alle mogelijke therapien gehad. Ook EMDR waar ik inderdaad ook baat bij heb gehad. Maar ik ben afgekeurd om mijn psychische klachten. Ik krijg hulp vanuit het chronische team. Ik slik medicijnen enz. Ga me niet vertellen dat het eens tijd word voor wat nieuws.



En heb je me horen zeggen dat ik mijn psychische klachten wijt aan een slecht werkende schildklier? Of dat mijn therapeut dat doet?



Ik begrijp dat jij met alle goedheid mij probeert te behoeden voor iets waarvan jij bent overtuigd dat het fout is. Dat waardeer ik. Dank je wel daarvoor. Ik ben deze weg echter ingeslagen, ik heb er vertrouwen in. Nog steeds. Voor mij is dit een laatste hoop op het kwijtraken van de kilo's naast een evt. maagbandje. Het is het me waard dit te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:32:

[...]





Ik heb NOOIT honger. Echt nooit. Maar bij momenten van stress of gedoe (zoals helaas vandaag) heb ik wel de drang om te snaaien en te eten.En dus is jouw 'probleem' hetzelfde als het mijne?
Alle reacties Link kopieren
Hompeltje doe wat goed voelt voor jou.

Maar blijf zelf altijd waakzaam en ik deel de mening wel dat je moet uitkijken voor dure therapiën en preparaten die niet werken.

Dus zoek altijd uit of het betrouwbaar is en laat je niet zomaar wat aansmeren. Als jij baat hebt bij dit dieet 2 weken is dat prima. Maar het gaat altijd om de langere termijn dat je naar een balans toe moet gezond eten en bewegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2010 @ 21:33:

gebakken ei met kaas

noten

gezouten pecannoten dippen in filet americain

avocado met garnalen

gamba's/seafood

yoghurt/kwark





Jaaaa dank je wel Elninjoo!

Laten we vooral hier weer mee verder gaan.

Recepten - ideetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak af. Hompeltje, veel succes met afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 21:40:

Hompeltje doe wat goed voelt voor jou.

Maar blijf zelf altijd waakzaam en ik deel de mening wel dat je moet uitkijken voor dure therapiën en preperaten die niet werken.

Dus zoek altijd uit of het betrouwbaar is en laat je niet zomaar wat aansmeren. Als jij baat hebt bij dit dieet 2 weken is dat prima. Maar het gaat altijd om de langere termijn dat je naar een balans toe moet gezond eten en bewegen.



Dank je wel. Ben ik met je eens. Waakzaam zijn is prima.

En dit dieet is niet om af te vallen maar om te onderzoeken of ik een koolhydraat verslaving heb. Aan de hand van de uitkomst hiervan en die van de onderzoeken zullen we verder kijken wat slim is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pelikaan schreef op 15 juni 2010 @ 21:40:

Ik haak af. Hompeltje, veel succes met afvallen.Dank je wel, ook voor je input.
Ik dacht werkelijk dat jullie de draak staken met "Pilliewillie" maar die naam hebben ze zzelf gegeven. Die kun je toch niet serieus nemen...



Overigens mag ik ook maar beperkt kh nemen vanwege diabetes

en is vette gebakken zooi ook verboden.
Alle reacties Link kopieren
De pilliewillie koerier is niet echt een betrouwbare bron inderdaad...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie goede tips!
Alle reacties Link kopieren
Was even weg, maar knolselderijpuree maak je door het inderdaad te koken, pureren, op smaak brengen met zout en peper, scheutje melk, beetje roomboter en wat nootmuskaat of andere kruiden.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:queenie1 schreef op 15 juni 2010 @ 22:08:

Was even weg, maar knolselderijpuree maak je door het inderdaad te koken, pureren, op smaak brengen met zout en peper, scheutje melk, beetje roomboter en wat nootmuskaat of andere kruiden.Klinkt lekker! Ga kijken of ik een knolselderij kan vinden. De bloemkool purree lijkt me ook lekker. (in de aanbieding bij de c1000 zag ik vandaag toevallig)
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 19:59:

[...]





Daar is helemaal niets mis mee. Het hele dieet gebeuren had ik eerlijk gezegd ook niet zo extreem verwacht toen ik me meldde bij een door Cora de Fluiter aanbevolen orthomoluculair therapeute. Maar omdat gedane voedingsveranderingen en de metingen wijzen op waarschijnlijk een schildklier en bijnier probleem is er dus wel een dieet ingezet.

Pardon? De "metingen" wijzen waarschijnlijk op een schildklier en bijnierprobleem? En daarom wordt je maar vast op een eenzijdig en ongezond dieet gezet? En mevrouw de Fluiter en haar kruidenvrouwtje of mannetje verwijst je niet door naar je huisarts??? Riekt naar ernstige kwakzalverij. Er worden onderzoeken gedaan (bloed en volgens mij ook urine straks) om e.e.a. uit te zoeken. Ik vind dit juist niet een zoveelste dieet. Het word heel erg nauwkeurig doorgemeten, nagekeken en afgestemd op jouw problemen en zwakke plekken. Ook het feit dat er onderzoeken worden gedaan enz., ik vind het niet zomaar een dieet. Al lijkt het nu wel even verrekt veel op south beach of atkins. Dat is overigens ook tijdelijk. max. 2 weken. Als test voor een koolhydraatverslaving.Test voor koolhydraatverslaving? Koolhydraatverslaving bestaat helemaal niet, een afgewogen gezonde gebalanceerde voeding bestaat voor 60-70% uit koolhydraten. Teveel eiwit is slecht voor je endocriene systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven