Koolhydraatarm en lekker?

09-10-2014 11:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tevreden met mijn gewicht, BMI van 20. Enige wat ik minder mooi vind aan mezelf is mijn buik, echt zo'n bolle onderbuik, en dat komt volgens mij niet alleen door twee zwangerschappen (jongste is inmiddels 2,5). Ik heb altijd ongeveer evenveel gewogen, weeg nu zelfs iets minder.



Ik denk dat mijn buikje vooral veroorzaakt wordt door koolhydraten. Als ik mag kiezen, eet/drink ik het liefst iets waar dat in zit. Suiker, koekjes, snoepjes, frisdrank.



De vraag: ik ben op zoek naar lekkere, zoete, niet te ingewikkelde dingen / tussendoortjes waar nu eens niet zoveel koolhydraten in zitten. Heeft iemand een idee?
Ehh.... je buikje kan ook veroorzaakt worden door slappe buikspieren, een andere vetverdeling of leeftijd he.



Heb nog nooit gehoord dat minder koolhydraten leidt tot een platte buik :-/
Dan probeer je toch gewoon een kip? Zie je gauw genoeg of het helpt.
Met een BMI van 20 zal het allemaal wel meevallen.

Maar je zou kunnen overwegen over te stappen op light frisdranken.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 09 oktober 2014 @ 11:24:

Ik denk dat mijn buikje vooral veroorzaakt wordt door koolhydraten. Waarom denk je dat?
Light frisdranken???? Klok-klepel?
Bente?
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen kun je niet wegkrijgen. Koop goed corrigerend ondergoed
Als ik je verhaal zo hoor heb je meer aan goede buikspieroefeningen.
Had je die buik al voor je zwanger werd dan?



Anders zou ik ook zeggen: combinatie van zwangerschappen, leeftijd en pech.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 09 oktober 2014 @ 12:39:

Als ik je verhaal zo hoor heb je meer aan goede buikspieroefeningen.

goede buikspieren heb je alleen iets aan, als je verder droog getraind bent.

Anders heb je een vetrol bovenop je buikspieren, komt de vetlaag alleen maar verder naar voren
Alle reacties Link kopieren
http://www.flairathome.nl/challenge/
quote:PlofKipje84 schreef op 09 oktober 2014 @ 12:08:

Light frisdranken???? Klok-klepel?Leg even iets duidelijker uit... met volzinnen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan karate (twee trainingen per week) en loop 1-3 keer per week hard. Verder: achter kinderen aan rennen en veel op de fiets (met wat extra kilootjes aan kind erop). Ik heb een bereconditie, en weet ook echt niet hoe ik nog meer aan buikspieren zou kunnen doen.



Koolhydraten: dat is zo'n beetje mijn vermoeden, omdat ik daar nogal op reageer (nog dikkere buik na het eten daarvan, en als ik alleen of teveel koolhydraten eet is dat een gratis kaartje voor hoofdpijn).



Misschien 'gewoon pech' ja. Corrigerend ondergoed, hoe vervelend dat ook zit, en het is heel moeilijk om iets te vinden voor dat ene probleemgebied, maar dat is wel gelukt, voor m'n feestjurk of zo, ga daar niet elke dag mee lopen.



Ik gebruik geen light producten. En ik begrijp de opmerking van blommit over kip niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik blaas zelf op van zuivel, dus jij wellicht van koolhydraten? Dat kan. Maar koolhydraten weglaten, haalt dan alleen die 'plofbuik' na het eten weg.Als de rest van de buik gewoon 'pech' is, dan helpt alleen het accepteren.
Als je geen overgewicht hebt en je lichaam hebt laten uitwonen door 'n zwangerschap, is je enige optie een buikwandcorrectie. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met vet, maar wel met spieren die uitgelubberd zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 oktober 2014 @ 13:21:

Als je geen overgewicht hebt en je lichaam hebt laten uitwonen door 'n zwangerschap, is je enige optie een buikwandcorrectie. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met vet, maar wel met spieren die uitgelubberd zijn.ik zoek de :gaaaaaaaaaaaaaaaaap:-smiley
Alle reacties Link kopieren
'Je hebt je lichaam laten uitwonen door een zwangerschap'?? Elninjo door de bocht.



Ik blaas zelf ook op van te veel koolhydraten. Daarnaast zuigen koolhydraten bij mij ook energie.



Ik eet koolhydraatarm brood, eet yoghurt als lunch en laat verder m'n aardappelen, rijst en pasta zo veel mogelijk achterwege. Veel groente en veel vlees, fruit enzo. Ik ben geen koolhydraten goeroe die vind dat fruit ed ook niet meer gegeten mag worden.



Wil je écht vet kwijt dmv koolhydraten, dan zul je ze rigoureus moeten mijden.. Dus ook geen fruit, frisdrank, honing, thee met fruitsuikers enzo.

Maar ga je daarna weer gewoon koolhydraten eten... 1+1=...
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer met filet american. Knabbelspek. Rolletjes ham met asperges. Bifiworstjes. Gevuld ei. Dat soort dingen.



Let wel op dat er in sommige dingen wel vet zit
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84, 2 uur geleden

Ehh.... je buikje kan ook veroorzaakt worden door slappe buikspieren, een andere vetverdeling of leeftijd he.



Heb nog nooit gehoord dat minder koolhydraten leidt tot een platte buik :-/





Dan ga je het nu horen: ik heb een platte buike door koolhydraten te schrappen uit mijn voeding. Geen granen en geen suiker meer en nu heb ik geen opgeblazen buik meer of gerommel in mijn darmen.



TO, schrap sowieso frisdrank, koekjes, snoepjes en suiker. Dat zal al een boel schelen.



Google voor lekkere recepten op "paleo", "recept" en wat je lekker vindt, bijvoorbeeld "koekjes". En ga lekker zelf bakken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Dag 1



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg 1 gesneden avocado en een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Rauwe peentjes (zo veel je wilt) en een gekookt eitje (of twee gekookte eitjes als je in de ochtend alleen een stuk fruit hebt gegeten).

Avondeten: Gestoomde broccoli met 150 gram gebakken wilde zalm (bakken in heel veel kokosnootolie). Voeg een scheut extra vergine olijfolie toe voordat je het gerecht serveert.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Spinazie, rode kool, een haring, 2 scharreleieren, een stukje fruit, komkommer, tomaten, citroen en 1 avocado



Dag 2



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, een hand spinazie, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Salade van avocado, komkommer, spinazie en tomaat met extra vergine olijfolie en een uitgeknepen citroen.

Avondeten: Gekookte rode kool met een haring. Voeg extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Bloemkool, spinazie, stukje vlees, gerookte zalm, 2 scharreleieren, een stukje fruit, komkommer, tomaten, citroen en 1 avocado



Dag 3



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg één gesneden avocado en een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Salade van spinazie, tomaat, komkommer en gerookte zalm met uitgeknepen citroen, een scheut extra vergine olijfolie en wat balsamico-azijn als je dat hebt.

Avondeten: Gewokte bloemkool met een stuk gebraden vlees (gebraden in kokosnootolie).

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Broccoli, garnalen, 4 scharreleieren, een stukje fruit, sla, tomaten, citroen en 1 avocado



Dag 4



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Salade van garnalen en avocado met extra vergine olijfolie.

Avondeten: Gestoomde broccoli met 2 gebakken eitjes.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Prei, zuurkool, gerookte zalm, 3 scharreleieren, een stukje fruit en 1 avocado



Dag 5



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg één gesneden avocado en een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Rauwe peentjes met een gekookt eitje.

Avondeten: Gewokte prei, zuurkool en gerookte zalm.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Chinese kool, spinazie, 2 scharreleieren, een stukje fruit, komkommer, tomaten, citroen en 1 avocado.



Dag 6



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Salade van spinazie, tomaat, komkommer, gefruite ui en avocado.

Avondeten: Gewokte Chinese kool met extra vergine olijfolie.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.

Boodschappen: Broccoli, makreel/sardientjes, courgetten, 2 scharreleieren, een stukje fruit en 1 avocado



Dag 7



Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg 1 gesneden avocado en een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.

Lunch: Gegrilde courgette met extra vergine olijfolie.

Avondeten: Gestoomde broccoli met gebakken makreel of sardientjes.

Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 13:39:

[...]





Dan ga je het nu horen: ik heb een platte buike door koolhydraten te schrappen uit mijn voeding. Geen granen en geen suiker meer en nu heb ik geen opgeblazen buik meer of gerommel in mijn darmen.



TO, schrap sowieso frisdrank, koekjes, snoepjes en suiker. Dat zal al een boel schelen.



Google voor lekkere recepten op "paleo", "recept" en wat je lekker vindt, bijvoorbeeld "koekjes". En ga lekker zelf bakken. +1
Alle reacties Link kopieren
Light frisdrank is trouwens een slecht plan.



http://www.nature.com/nat ... 521/full/nature13793.html
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Ronniemitchel! Lekker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:kartonnendoos schreef op 09 oktober 2014 @ 13:35:

Wil je écht vet kwijt dmv koolhydraten, dan zul je ze rigoureus moeten mijden.. Dus ook geen fruit, frisdrank, honing, thee met fruitsuikers enzo.

Onzin. Je raakt alleen lichaamsvet kwijt als je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Zo simpel is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven