Koolhydraatarm en lekker?

09-10-2014 11:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tevreden met mijn gewicht, BMI van 20. Enige wat ik minder mooi vind aan mezelf is mijn buik, echt zo'n bolle onderbuik, en dat komt volgens mij niet alleen door twee zwangerschappen (jongste is inmiddels 2,5). Ik heb altijd ongeveer evenveel gewogen, weeg nu zelfs iets minder.



Ik denk dat mijn buikje vooral veroorzaakt wordt door koolhydraten. Als ik mag kiezen, eet/drink ik het liefst iets waar dat in zit. Suiker, koekjes, snoepjes, frisdrank.



De vraag: ik ben op zoek naar lekkere, zoete, niet te ingewikkelde dingen / tussendoortjes waar nu eens niet zoveel koolhydraten in zitten. Heeft iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 09 oktober 2014 @ 13:03:

weet ook echt niet hoe ik nog meer aan buikspieren zou kunnen doen.



Koolhydraten: dat is zo'n beetje mijn vermoeden, omdat ik daar nogal op reageer (nog dikkere buik na het eten daarvan, en als ik alleen of teveel koolhydraten eet is dat een gratis kaartje voor hoofdpijn).



Misschien 'gewoon pech' ja. Corrigerend ondergoed, hoe vervelend dat ook zit, en het is heel moeilijk om iets te vinden voor dat ene probleemgebied, maar dat is wel gelukt, voor m'n feestjurk of zo, ga daar niet elke dag mee lopen.

Wat ik je kan aanraden voor buikspieren is niet alleen sit ups maar meer "core" oefeningen (squats enzo). Je gebruikt je buikspieren toch al met van alles en nog wat. Voor de rest lijkt het me verstandig dat je een meer gevarieerd voeding schema aan houd. Probeer s'ochtends yoghurt te nemen ipv brood en s'avonds alleen groente en vlees. Eventueel ook alle frisdrank laten liggen want dat is toch alleen maar troep.
Be happy for this moment. This moment is your life.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid, TO: hebben we het over een opgeblazen buik of over een vetkwab?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 13:45:

Klinkt goed, Ronniemitchel! Lekker.is ook lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel, 38 seconden geleden



is ook lekker



Ben je allang bezig met paleo? Werkt echt super, hè?



Ik ga vanavond met Mason zelf kipnuggets maken. Heb er zin in, lekker samen fröbelen in de keuken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 09 oktober 2014 @ 13:45:

[...]





Onzin. Je raakt alleen lichaamsvet kwijt als je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Zo simpel is het.

Wel grappig dat ik juist gewicht verloren ben door te stoppen om aardappelen, brood,rijst,pasta mie , bamie en rijst niet meer te eten.

Verder voel ik me stukken beter geen buikpijn meer, geen opgeblazen gevoel meer ,meer energie .

Ik heb een week gezondigd door een paar kleine stukjes aardappel een keer een beetje pasta en een keer een beetje bamie te eten, ik ben er goed ziek van geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 13:51:

[...]





Ben je allang bezig met paleo? Werkt echt super, hè?



Ik ga vanavond met Mason zelf kipnuggets maken. Heb er zin in, lekker samen fröbelen in de keuken. Ik ben de laatste 2 jaar bezig met anders eten, dingen weglaten en dingen toevoegen en het leuke is dat mijn diabetes en bloeddruk zo verbeterd is dat ik in november misschien mag starten met het verminderen van medicatie voor zowel diabetes als bloeddruk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op frobelen in de keuken helaas ben ik niet geschikt om met z'n 2 in de keuken te gaan staan hahaha, ik trek alles bij je uit je handen.

Maar verder was ik wel goed in geduld hebben met verf kliederen en zo
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 09 oktober 2014 @ 13:52:

[...]

Wel grappig dat ik juist gewicht verloren ben door te stoppen om aardappelen, brood,rijst,pasta mie , bamie en rijst niet meer te eten.Je valt echt niet af als je koolhydraatvrije of koolhydraatarme voeding meer calorieën bevat dan dat je verbruikt. Fijn dat je je prettig voelt bij je nieuwe eetpatroon (en dan meen ik oprecht), maar afvallen is echt een kwestie van een negatieve energiebalans.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat is echt goed zeg! Fantastisch!



Ik ben ook zo benieuwd hoe het er voor staat met mij, duurt nog even voordat ik op controle moet. Ik ben in elk geval wèl de kilo's die ik aankwam door mijn medicatie kwijt. Dus ik hoop dat zo het gevaar van metabool syndroom geweken is.



Dit is dan voor jou ook een interessant linkje, Ronnie.



http://melchiormeijer.wor ... l-de-paleo-hack-van-2013/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn, 3 minuten geleden



Je valt echt niet af als je koolhydraatvrije of koolhydraatarme voeding meer calorieën bevat dan dat je verbruikt. Fijn dat je je prettig voelt bij je nieuwe eetpatroon (en dan meen ik oprecht), maar afvallen is echt een kwestie van een negatieve energiebalans.

Ehm nee. Het is niet zuiver een verhaal van calorie in-calorie uit. Dat is pertinent onjuist. Er komen heel veel meer factoren bij kijken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel, 5 minuten geleden

Ik ben gek op frobelen in de keuken helaas ben ik niet geschikt om met z'n 2 in de keuken te gaan staan hahaha, ik trek alles bij je uit je handen.

Maar verder was ik wel goed in geduld hebben met verf kliederen en zo Ik ga proberen geduld op te brengen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 14:01:

[...]

Ehm nee. Het is niet zuiver een verhaal van calorie in-calorie uit. Dat is pertinent onjuist. Er komen heel veel meer factoren bij kijken.

Zoals?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 09 oktober 2014 @ 13:57:

[...]





Je valt echt niet af als je koolhydraatvrije of koolhydraatarme voeding meer calorieën bevat dan dat je verbruikt. Fijn dat je je prettig voelt bij je nieuwe eetpatroon (en dan meen ik oprecht), maar afvallen is echt een kwestie van een negatieve energiebalans.

Je hoeft me niet te geloven ik vertel alleen wat mijn ervaring is en mijn ervaring is dat ik afgevallen ben sinds ik die troep niet meer eet.

Volgens mij ken ik mijn lichaam toch een stuk beter dan jij, denk je ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 14:03:

[...]





Ik ga proberen geduld op te brengen...Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 09 oktober 2014 @ 13:45:

[...]





Onzin. Je raakt alleen lichaamsvet kwijt als je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt. Zo simpel is het.+100
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 09 oktober 2014 @ 14:06:

[...]



Je hoeft me niet te geloven ik vertel alleen wat mijn ervaring is en mijn ervaring is dat ik afgevallen ben sinds ik die troep niet meer eet.

Volgens mij ken ik mijn lichaam toch een stuk beter dan jij, denk je ook niet.

Ik bedoelde het niet lullig, hoor. Ben echt blij voor je dat je je goed voelt bij je nieuwe eetpatroon. Maar als dit niet minder calorieën bevat dan dat je verbruikt, was je echt niet afgevallen. Daarvoor hoef ik jouw lichaam niet te kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 09 oktober 2014 @ 14:13:

[...]





Ik bedoelde het niet lullig, hoor. Ben echt blij voor je dat je je goed voelt bij je nieuwe eetpatroon. Maar als dit niet minder calorieën bevat dan dat je verbruikt, was je echt niet afgevallen. Daarvoor hoef ik jouw lichaam niet te kennen.

Grappig je blijft er gewoon vanuit gaan dat je door minder calorie inname je afvalt en als ik je nu vertel dat dat bij mij dus niet waar is,dat ik juist ben aangekomen doordat ik minder calorieên nam.

Ik ben afgevallen vanaf het moment dat ik geen aardappelen en de rest wat ik al genoemd heb meer eet, het is toch echt waar en ik eet ook meer ook dat nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 09 oktober 2014 @ 14:20:

[...]

Grappig je blijft er gewoon vanuit gaan dat je door minder calorie inname je afvalt en als ik je nu vertel dat dat bij mij dus niet waar is,dat ik juist ben aangekomen doordat ik minder calorieên nam.

Je kunt onmogelijk aankomen als je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbruikt. Waarvan dan?
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. TO zoekt koolhydraatarme snacks, en ik ben geloof ik niet de aangewezen persoon om daar tips over te geven.
Alle reacties Link kopieren
Elynn, we gaan voor de vetkwab enne, natuurlijk houden we met een schuin oog ook de calorieën in de gaten, anders schiet ik er idd nog niets mee op, maar dat lijkt me logisch. Ik wil trouwens niet per se afvallen, maar van een probleemgebied af dat volgens mij ergens door wordt veroorzaakt.



Paleo, ooit weleens van gehoord, bedankt voor de tip!

(had ik al gezegd dat ik zo'n lastig geval ben... courgettes, prei, vis, iehw! en dan toch veelzijdig blijven eten...)



Alternatieven voor op brood? Kaas kan misschien beter niet, jam/kokosbrood/pasta ivm de koolhydraten ook niet, vleeswaren lust ik niet (zei ik al dat ik lastig was?)
Alle reacties Link kopieren
En wat ik geleerd heb: ik heb melk eens compleet uit mijn dieet verbannen. Voelde me er verbazend goed bij, maar zodra ik ook maar een glas melk of een kant-en-klare-pizze at, kreeg ik meteen buikpijn. Oplossing: veeeeel minder melk drinken dan ik voorheen deed (echt max. 1 a 2 glazen per dag, en dan niet in combinatie met deeg-waar-melkdelen-in-zitten) en de buikpijn is verleden tijd.
Alternatieven voor op brood? Eh, geen brood eten als je koolhydraatvrij eet.
Alle reacties Link kopieren
geen brood... o ja.
Alle reacties Link kopieren
Gekookt ei is trouwens wel een goeie, dat lust ik en is niet zo ingewikkeld.
Rolletje kipfilet met wat roomkaas en bieslook, handje ongezouten noten, rauwkost met yoghurtdip, koude gehaktballetjes met mosterd, groentechips (zelfgemaakt), 'kaaskoekjes' (rondje parmezaanse of oude kaas op bakpapier en 10 min in de oven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven