Lasagne klaar... Past schaal niet in oven! En nu?

24-08-2014 19:59 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist anderhalf uur staan zwoegen op het fabriceren van een mega lasagne, groenten gesneden, bechiamel (?) saus gemaakt. Ik heb een nieuwe ovenschaal gekregen en had bedacht om heel veel te maken, en dan in te vriezen.



Nu zit dus alles in die bak, netjes in laagjes met een mooie laag bechamel saus en kaas bovenop.



PAST DE SCHAAL NIET IN MIJN OVEN.



iemand een oplossing?
Sorry, ik moest even heel erg lachen. Met een nieuwe schaal eerst kijken of ie in de oven past dus in het vervolg.

Ik zou het over twee schalen verdelen, maar het zal er dan vast niet meer zo mooi uit komen te zien. Aan de andere kant, je eet het maar op he, het hoeft niet op de foto :-)
Alle reacties Link kopieren
Haha ook ik moest even heel hard lachen sorry



Heb je niet twee schalen dat je het kan verdelen? Twee kleine schalen. Desnoods even buren/vrienden/familie vragen.

Hoop het wel voor je anders heb je voor niets gezwoegd dat is wel knap lullig.

succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
In een kleinere schaal doen of de buren lief aan kijken als je schaal daar wel in de oven past.
Alle reacties Link kopieren




Ik vermoed dat er niks anders op zit dan het over te hevelen naar een kleinere. Of pas de schaal wel bij de buren in de oven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
(verzwijgt maar dat ze dit zelf ook wel eens gehad heeft maar dan met een taartvorm)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zeg ook probeer de buren en geef ze later de schaal kado!
Alle reacties Link kopieren
De ene helft overscheppen in een andere schaal.



Als je bang bent dat het niet gaat, dan nu invriezen, ingevroren is de helft er vast makkelijker uit te scheppen.



Wel vooraf al in het midden doorsnijden zodat je dat niet hoeft te doen als het bevroren is. Even aluminiumfolie ertussen doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bij mn buren geweest... Die oven is nog kleiner!



ik ga maar proberen om het in kleinere schaaltjes te doen, maar het was zo'n grote schaal dus ik kon zo heerlijk al die bladen heel houden en gewoon er in leggen, dus die liggen allemaal anders. Kortom: dit wordt niet echt een succes.



Wel blij dat jullie er om kunnen lachen
Sorry, maar hier open jij een topic voor???
Alle reacties Link kopieren
quote:eskimono schreef op 24 augustus 2014 @ 20:07:

Ik ben al bij mn buren geweest... Die oven is nog kleiner!



ik ga maar proberen om het in kleinere schaaltjes te doen, maar het was zo'n grote schaal dus ik kon zo heerlijk al die bladen heel houden en gewoon er in leggen, dus die liggen allemaal anders. Kortom: dit wordt niet echt een succes.



Wel blij dat jullie er om kunnen lachen Ik moet nog eten, je mag het hier wel afbakken hoor
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Haha eskimono, ik heb dan eens met zo'n grote muffin-bakplaat/vorm-dinges gehad. Irritant! Overscheppen dan maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:stokst@@rtje schreef op 24 augustus 2014 @ 20:09:

Sorry, maar hier open jij een topic voor???Ik lees liever zo'n topic dan het zoveelste: Help ben ik zwanger topic
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
LOL, hebben de buren een grote oven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren


Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren hoor!

Sterker nog, bijna hetzelfde is mij al eens overkomen.



Hoop dat het een beetje goed komt met je lasagne. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 24 augustus 2014 @ 20:13:

[...]



Ik lees liever zo'n topic dan het zoveelste: Help ben ik zwanger topic



Eens!

Ik vind het juist een grappig topic, en herkenbaar ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Kom maar hier hoor ;) wij hebben een fratelli onofri past vast wel
quote:Summerdance schreef op 24 augustus 2014 @ 20:04:

(verzwijgt maar dat ze dit zelf ook wel eens gehad heeft maar dan met een taartvorm)En ik vertel dan er ook maar niet bij, dat ik die hele zooi thuis had gemaakt, maar het moest bij mams in de oven met kerst! Ik terug naar huis, eten in de oven en weer terug naar het feest! En een half uur later de boel weer halen. Gelukkig woont moeders om de hoek!
quote:stokst@@rtje schreef op 24 augustus 2014 @ 20:09:

Sorry, maar hier open jij een topic voor???Beetje chagrijnig? Geeft niet hoor! Hebben we allemaal wel eens. Ik gelukkig vandaag niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik was even uit het veld geslagen, dus heb het hele ding een kwartiertje laten staan.



Toen ik al mijn moed bij elkaar had geraapt om mijn mega mooi lasagne op te offeren waren de bladen al een beetje zacht geworden door de warme saus die ik er op geschept had, dus kon ik het prima snijden in opschepbare porties, dus het is niet echt een slagveld geworden. Denk dat ik het nu wel in drie keer moet doen want mijn andere ovenschaal is echt veel kleiner, maar over een uur kan ik eindelijk eten!



voor stokstaartje, jij moet wel echt een hele slechte dag hebben.
quote:sandt2.0 schreef op 24 augustus 2014 @ 20:22:

[...]





Beetje chagrijnig? Geeft niet hoor! Hebben we allemaal wel eens. Ik gelukkig vandaag niet!Nee totaal niet. Ik ben gewoon verbaasd. Meer niet.
quote:eskimono schreef op 24 augustus 2014 @ 20:25:



voor stokstaartje, jij moet wel echt een hele slechte dag hebben.Haha, nog zo'n reactie. Ik was dus niet chagrijnig, maar nu hebben jullie me wel aan het lachen gekregen
Alle reacties Link kopieren
quote:stokst@@rtje schreef op 24 augustus 2014 @ 20:09:

Sorry, maar hier open jij een topic voor???Waarom niet dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:eskimono schreef op 24 augustus 2014 @ 20:25:

Ik was even uit het veld geslagen, dus heb het hele ding een kwartiertje laten staan.



Toen ik al mijn moed bij elkaar had geraapt om mijn mega mooi lasagne op te offeren waren de bladen al een beetje zacht geworden door de warme saus die ik er op geschept had, dus kon ik het prima snijden in opschepbare porties, dus het is niet echt een slagveld geworden. Denk dat ik het nu wel in drie keer moet doen want mijn andere ovenschaal is echt veel kleiner, maar over een uur kan ik eindelijk eten!



voor stokstaartje, jij moet wel echt een hele slechte dag hebben.Smaakte die lekker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven