Lasagne

17-01-2017 12:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag lasagne maken voor morgen. De lasagne is niet voor mijzelf maar voor een ziek familielid die morgen allerlei onderzoeken heeft en het zo maar in de oven hoeft te schuiven. Vandaar dat ik het een dag eerder maak.



Het recept wat ik altijd volg eindigt met lasagnebladen, daarop bechamelsaus en dan geraspte kaas. Ik vraag me af hoe ik dit nu het beste kan doen. Zakje geraspte kaas geef ik gewoon mee zodat ze het erop kunnen doen zodra de schaal de oven in gaat. Maar de bechamelsaus, moet ik dat ook apart meegeven of zou dat er wel al op kunnen?
Kan er gewoon op, kaas ook.
Alle reacties Link kopieren
Kan er allebei op.
Kan er gewoon op, allebei.
Ik denk zelfs dat je hem zelf niet in de oven hoeft te zetten.

Ik zou hem klaar maken tot het punt dat ie de oven in moet, en dan de koelkast in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de lasagna nu al half / bijna gaar maken in de oven, dus met saus en geraspte kaas. Dan kan ze morgen dit morgen of in de magnetron of in de oven (met aluminium folie) opwarmen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 17 januari 2017 @ 12:56:

Ik denk zelfs dat je hem zelf niet in de oven hoeft te zetten.

Ik zou hem klaar maken tot het punt dat ie de oven in moet, en dan de koelkast in.Dat zou ik wel doen. Wanneer je gedroogde lasagne vellen gebruikt zuigen deze zich vol met de vloeistaf van de saus en gaan de bladen krullen. Bij verse lasagne vellen heb je dit probleem minder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief gebaar!



Ik zou ook de lasagne bijna afbakken in de oven en dan de koelkast in. Hoeft ie morgen nog maar even in de oven en valt er ook niks af.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 17 januari 2017 @ 12:57:

Ik zou de lasagna nu al half / bijna gaar maken in de oven, dus met saus en geraspte kaas. Dan kan ze morgen dit morgen of in de magnetron of in de oven (met aluminium folie) opwarmen.



Dit !

gaat hartstikke goed.

vaak als ik lasagne maak, maak ik meerdere porties en de half afgebakken lasagne vries ik dan in. daarna ontdooien en afbakken in oven. Is nog steeds erg lekker.

dus idd lasagne klaarmaken, half afbakken in de oven en dan morgen nog ff in de oven totdat het klaar is of eventueel zelfs in de magnetron
Alle reacties Link kopieren
Lief van je. Ik zou het wel bakken idd, vind lasagne die ongebakken in de koelkast staat er niet lekkerder op worden (wordt heel melig ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Bedoelen jullie met half bakken dat ik de schaal de helft van de normale baktijd vanavond al moet doen en morgen de andere helft?
Ik zou het zonder de bechamelsaus doen. Niet iedereen vindt dat lekker.
Ik zou het niet afbakken, ook niet deels.

Dit omdat de lasagne dan droger word, of compacter zeg maar.



Dat is mijn ervaring, lasagne is t lekkerst als hij net uit de oven komt.
Ik vind lasagna altijd het lekkerste een dag later. Dus gewoon opgewarmd uit de magnetron. Dan kun je hem dus gewoon afbakken en dan kan diegene hem morgen even opwarmen en klaar. Dan is hij idd compacter en valt hij niet uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie maken het me moeilijk dames! Wel of niet afbakken..
Gewoon afbakken, dat is ook het makkelijkst. Dan hoeft het morgen alleen even in de magnetron en is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 17 januari 2017 @ 13:11:

Ik zou het zonder de bechamelsaus doen. Niet iedereen vindt dat lekker.Dat geldt ook voor kaas. En voor tomatensaus.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:hamerhaai schreef op 17 januari 2017 @ 12:58:

[...]

Dat zou ik wel doen. Wanneer je gedroogde lasagne vellen gebruikt zuigen deze zich vol met de vloeistaf van de saus en gaan de bladen krullen. Bij verse lasagne vellen heb je dit probleem minder.Dat de vellen zich volzuigen is zeg maar het garingsproces. Het krullen van de vellen kun je voorkomen door de lasagne en de saus pas op te stapelen als de saus wat afgekoeld is. Ik maak lasagne vaak een dag of halve dag eerder en nooit last van.
quote:anoniempje19877 schreef op 17 januari 2017 @ 13:36:

Haha jullie maken het me moeilijk dames! Wel of niet afbakken..Niet afbakken, ziet er mooier uit, smaakt beter etc. Anders is het toch een opgewarmde hap.
Die vellen zuigen zich toch wel vol, of het nu vroeger of later de oven in gaat.

Ik vind in de magnetron opgewarmde lasagne een stuk minder lekker dan in de oven opgewarmd/klaargemaakt.
quote:Knuffelheks schreef op 17 januari 2017 @ 15:51:

Die vellen zuigen zich toch wel vol, of het nu vroeger of later de oven in gaat.

Ik vind in de magnetron opgewarmde lasagne een stuk minder lekker dan in de oven opgewarmd/klaargemaakt.Juist, en door de lasagne van te voren klaar te maken wordt de tijd dat het in de oven moet ook korter.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 januari 2017 @ 13:11:

Ik zou het zonder de bechamelsaus doen. Niet iedereen vindt dat lekker.Wat een apart advies, iedereen hoeft het ook niet lekker te vinden, alleen de persoon voor wie de lasagne bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Zou een van jullie me een niet te ingewikkeld lasagne-recept kunnen geven? Of een link?

Ik heb het nog nooit gemaakt dus graag voor beginners haha
Bolognesesaus maken.

Diepvries spinazie ontdooien een mengen met een doosje roomkaas met tuinkruiden.



Laagjes opstapelen, saus, bladen, spinazie, bladen, saus enz.



Afdekken met bechamelsaus en daarover kaas strooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 20 januari 2017 @ 07:23:

Bolognesesaus maken.

Diepvries spinazie ontdooien een mengen met een doosje roomkaas met tuinkruiden.



Laagjes opstapelen, saus, bladen, spinazie, bladen, saus enz.



Afdekken met bechamelsaus en daarover kaas strooien.

Die roomkaas zou ik juist nooit doen, veel te overheersende smaak!

Spinazie doe ik ook niet, maar dat is persoonlijke voorkeur en op zich kan spinazie best in lasagne....maar zou je dan niet gewoon bladspinazie gebruiken?
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven