Lastige bak-kwestie

26-08-2016 22:24 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet iets bakken voor een feestje binnenkort.

Nu zit één der genodigden met een nogal lastig dieet, en ik zou toch graag iets bakken wat die persoon ook kan eten.

Edit in verband met de vele azijnpissers; het gaat om een medisch noodzakelijk dieet.



De beperkingen;

Geraffineerde suikers. Iets qua suiker is wel toegestaan, maar liever niet en zeker niet teveel. Bij gebruik van suiker dus eigenlijk liever ongeraffineerde suikers. Dat is volgens mij vrij makkelijk op te lossen door rietsuiker of honing te gebruiken, maar liever heb ik iets met banaan ofzo.



Verzadigd vet. En dit is dus het belangrijkste. Er moet zo min mogelijk verzadigd vet in zitten. Je kunt het niet helemaal uitbannen, maar alles waar redelijk veel verzadigd vet in zit mag absoluut niet.

Geen boter dus, maar ook geen eieren. Eiwit mag wel, eigeel niet.



Iemand enig idee wat ik kan maken? Leuke recepten? Het zou dus iets moeten worden voor bij de koffie.

Jullie weten altijd alles, dus ik heb mijn hoop op jullie gevestigd
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Haagse bluf?
Ik zou iets aparts bakken voor die persoon met die extreme eetstoornis.
Gebakken lucht?
rietsuiker is nog steeds suiker. Iemand die zegt dat ze geen suiker kan eten maar wel rietsuiker is geen diabeet maar eetgestoord.
Alle reacties Link kopieren
http://ohsheglows.com/201 ... n-gluten-free-grain-free/



OMG
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook best iets aparts bakken, maar ik moet recepten weten en ik ben een beetje inspiratieloos

Wel fijn dat men gelijk denkt te moeten oordelen en te weten dat het om een eetstoornis gaat??
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dan kun je het het beste in de veganistische hoek zoeken, denk ik. Er zijn heel veel lekkere vegan muffin recepten, bijvoorbeeld.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Geen vet en geen suiker baksel. Jeetje. Ooit een recept gehad van soort kwark appeltaart zonder iets, maar kan nu niet zeggen dat die erg lekker is. Voor iedereen wat bakken en die persoon een banaan geven!
Alle reacties Link kopieren
Bananenbrood? Ik maak dat wel eens met haast alleen de bananen als zoetstof, maar een beetje stevia, dadelstroop of zoiets toevoegen maakt het nog iets zoeter. Rietsuiker valt voor mensen met een dergelijk dieet vermoed ik wel nog steeds in de categorie geraffineerd, dan is het zoet van banaan denk ik een 'veiliger' optie. Bananenbrood kun je ook maken met olie (milde olijfolie of zonnebloemolie). De meeste recepten schrijven wel ei voor, wellicht weet iemand daar nog een alternatief voor?
Alle reacties Link kopieren
Pavlova of iets meringue-achtigs en dan liegen over de suiker, want dat is verder onzin ;)
Alle reacties Link kopieren
bak een eiwit



het verschil tussen gewone suiker en ongeraffineerde suikers is echt verwaarloosbaar. het klinkt dus als iemand die een dieet volgt, zonder echt iets vn voeding af te weten



als je een taart bakt, kun je zonnebloemolie gaan gebruiken als vervanging van boter. maar ja, zijn ook vetten he.



dus wat wil je bakken? een taart? een cake? koekjes?



dit is een recept dat heel lekker klinkt:



http://www.smulweb.nl/recepten/1397045/ ... chuimtaart







via smulweb kun je eiwit invoeren en dan nagerecht, kun je zelf verder zoeken. succes! en lief dat je met zulke onnozele fratsen rekening wilt houden....
Alle reacties Link kopieren
Super Juno, maar ik vrees dat kokosmelk ook teveel verzadigde vetten zijn :(
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt naar Paleo. Als je daar op googlet kom je wel recepten tegen. Kan best lekker worden, ik heb wel eens lekkere dingetjes bij de koffie gehad die Paleo-safe waren. Ik weet alleen niet meer wat het precies was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Foechoer schreef op 26 augustus 2016 @ 22:32:

Bananenbrood? Ik maak dat wel eens met haast alleen de bananen als zoetstof, maar een beetje stevia, dadelstroop of zoiets toevoegen maakt het nog iets zoeter. Rietsuiker valt voor mensen met een dergelijk dieet vermoed ik wel nog steeds in de categorie geraffineerd, dan is het zoet van banaan denk ik een 'veiliger' optie. Bananenbrood kun je ook maken met olie (milde olijfolie of zonnebloemolie). De meeste recepten schrijven wel ei voor, wellicht weet iemand daar nog een alternatief voor?



Ohja da's wel een idee!

Zit daar verder geen boter in?



Heb je een recept?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik hebDeze simpele koekjes weleens gebakken met brokjes chocola erin.
Die persoon gewoon een stuk fruit of een fruitsla geven?
Alle reacties Link kopieren
Schuimtaart ziet er super uit, maar room is helaas een no-go.



Ik zat zelf idd te denken richting bananenmuffins ofzo, ik zoek ook nog even verder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 26 augustus 2016 @ 22:34:

[...]





Ohja da's wel een idee!

Zit daar verder geen boter in?



Heb je een recept?google is je verder onbekend ? dat is iets waar je gewoon helemaal niets mee kunt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 26 augustus 2016 @ 22:34:

Ik hebDeze simpele koekjes weleens gebakken met brokjes chocola erin.Waren die lekker? Dat ziet er idd wel oké en toegestaan uit
668, the neighbour of the Beast
Kijk in de bieb of je bijvoorbeeld "smullen zonder suiker", "Foodsisters"of "Natuurlijk zonder suiker" kan vinden.

Zonder eigeel bakken kan natuurlijk sowieso (bijna) altijd. Boter vind ik wel dingetje, dat wordt lastig
Alle reacties Link kopieren
Dadel en cacao door elkaar prakken en het een rawfood chocoladetaart noemen.



Serieus, ik denk dat je in de rawfood hoek waarschijnlijk wel wat vind. Heb je in ieder geval je best gedaan toch? Hou verder wat vers fruit standby.
https://www.iamafoodie.nl ... naan-ipv-boter-en-suiker/
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 26 augustus 2016 @ 22:35:

[...]





google is je verder onbekend ? dat is iets waar je gewoon helemaal niets mee kunt ?



Iemands eigen succesrecept is leuker dan Google.

Dat forummers het vaak beter weten dan Google leer je wel als je lang genoeg op het forum rond loopt.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 26 augustus 2016 @ 22:36:

[...]





Waren die lekker? Dat ziet er idd wel oké en toegestaan uit Ja best, bak ze wel vers, want ze gaan snel achteruit. Neem wel bijna overrijpe bananen, worden ze lekker zoet van. Mijn kind vond ze niks, maar iemand die van zoet en vet houdt vond ze dan weer wel heel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven