Lekker brood van de supermarkt?

16-11-2014 14:13 57 berichten
Ik wil bij de lunch graag lekker brood eten. Heb vaak zelf brood gebakken, maar dat komt er op het ogenblik niet van. Ik heb helaas ook niet altijd de gelegenheid een goede bakker op te zoeken.

Mijn vraag is dus: wat is lekker en gezond brood van de supermarkt? Liefst van de C1000 of van AH.
Lekker, gezond én supermarkt dat gaat niet samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 16 november 2014 @ 14:15:

Lekker, gezond én supermarkt dat gaat niet samen.Waarom niet? AH heeft zat gezonde broden die lekker vers worden afgebakken. En broden van de grotere bakkerijketens worden ook gewoon machinaal gemaakt als het daarom gaat. Niks ambachtelijks meer bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind AH pain de boulogne wel lekker brood.
Alle reacties Link kopieren
Of dat stevig donker meergranen Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 16 november 2014 @ 14:29:

Ik vind AH pain de boulogne wel lekker brood.



Ik ook.

En hun pain Madeleine is wel lekker maisbrood.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je echt van dat donkere brood kopen, lekker en het vult beter dan wit brood.

Vind zelf het brood van de plus of deka het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren
Abdijbrood van de ah maar volgens mij is ie uit de handel genomen, voor een redelijke prijs heerlijk vers brood. (1,69 geloof ik)
Qua gezondheid is bijv. spelt- of volkorenbrood goed. In het donkere brood, dus ook in pain de boulogne en meergranenbrood, zit vaak gebrande mout (dus na verloop van tijd kankerverwekkend) om het op het oog er gezonder uit te laten zien.
Multikorn van de Hema!
Ik vind zelf Sallands Zonnepit brood erg lekker maar dat haal ik bij de hoogvliet. De Pain du Bulogne is van de Ah erg lekker, net als het biologische brood.
Allison Volkoren van AH vind ik wel lekker, daar zit ook weinig toegevoegde troep in.
Alle reacties Link kopieren
de jumbo heeft ook lekker brood op de versafdeling! Wordt gedurende de dag niet meerbijgevuld volgens mij, want ik tref nog al eens lege schappen aan, dat is het enige nadeel
Alle reacties Link kopieren
Bij de Jumbo, gewoon volkoren die ze zelf bakken. Heerlijk vers en vaak nog warm als ik het koop.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het "Liefde en Passie" speltbrood van de AH is heerlijk. Alleen water, gist, zout en meel.

Is er ook in volkoren, meergranen en witte variant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens het speltbrood van Lidl gegeten; het is wat fluweliger dan volkoren of veelgranen maar het heeft wel wat, soms is het lekker met bepaalde soorten beleg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Normaal heb ik volkorenbrood.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oerbrood van de c1000 wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Brood koop je bij de bakker, niet bij de supermarkt.
Het verschilt per Jumbo vermoed ik zo. Wij hebben echt verschrikkelijk droog brood bij de Jumbo. Het donkere brood wat daar vers wordt afgebakken heeft hele dikke en harde korst. Wij gingen altijd naar de Poeisz voor brood. Dat was prima brood en niet zo duur.



Echter één keer op een zaterdag de afslag naar de bakker genomen en sindsdien brood van de bakker. Wij kopen 5 broden voor de prijs van 4. We vriezen de broden in.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Al die afbak zooi van de supermarkt is toch niet te vreten. Kijk eens bij de bakker naar een tijgerbrood. Of kijk eens naar een ouderwets knipbrood. Allemaal anders van vorm. En bij eens bij de supermarkt? Iedere soort ligt er in 20-voud. Identieke broden. En niet te vreten. Als je zegt dat je het wel lekker vind heb je nog nooit een brood van de bakker gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 16 november 2014 @ 14:15:

Lekker, gezond én supermarkt dat gaat niet samen.Onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou, Willem, dan kom jij zeker nooit bij Appie. Die bij ons heeft alle soorten brood in heel veel vormen. Vaak is het net uit de oven.

Pain de Boulogne is lekker en Liefde en Passie brood.
Marqt heeft prima brood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 16 november 2014 @ 15:42:

Nou, Willem, dan kom jij zeker nooit bij Appie. Die bij ons heeft alle soorten brood in heel veel vormen. Vaak is het net uit de oven.

Pain de Boulogne is lekker en Liefde en Passie brood.Ik kom bij Appie en zie ook hun brood. Hoe mooi de naam ook moge klinken, het haalt het niet bij wat de bakker verkoopt. Maar als jij Appie's brood lekker vindt ben je gezegend, want er is nog veel lekkerder brood te ontdekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven