Lekkere salades om mee te nemen naar werk

20-02-2017 18:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik zit een beetje vol van brood tijdens mijn lunch! Nu ben ik op zoek naar lekkere, simpele salades die ik de avond of 's ochtends kan klaarmaken en mee kan nemen naar mijn werk. Salades die goed vullen, zonder vlees of vis maar wel voedzaam zijn.



Wie heeft er goede tips?! Ik kan heel internet wel afzoeken, maar persoonlijke tips zijn toch altijd de beste.
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee
Iets met kikkererwten, mais, linzen, feta, etc. Net wat je lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Linzen, tomaat, feta en bosuitjes is altijd een van mijn favorieten. Ook lekker: quinoa, gegrilde paprika, bosuitjes, feta, rucola met balsamico azijn.
Ik maak vaak een salade van rode bieten, maïs, lenteui en pittenmix (oa zonnebloempitten en pompoenpitten). Lepel yoghurt erdoor, wat peper, zout & olijfolie.

Simpel en lekker. Eventueel gekookt eitje of feta erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Aanrader alleszins : sistema to go chill it saladebox met koelelement!

En je kan ook aparte potjes kopen voor saus.

Komt je salade al véél lekkerder op het werk aan.

Maar waarschijnlijk heb jij wél een frigo/koelkast
Alle reacties Link kopieren
Oeh dit topic komt als geroepen! Ik moet vaak tot 8 uur werken en moet dus zelf eten meenemen, maar als ik om 9 uur thuis ben heb ik geen zin om nog uitgebreid te koken voor de volgende dag. Zat toevallig vandaag ook te denken aan salades, aangezien ik nu vaak pannekoeken meeneem.



Als bijdrage: ik ben niet zo'n superfood mens, maar krijg wel altijd een opgeblazen buik van pasta (PDS). Dus ik zat te denken aan simpele salades als quinoa met paprikastukjes (houd ik van), ijsbergsla, olijfolie en azijn ipv slasaus, feta of mozerella erbij en dan evt toch iets van kipstukjes opbakken of zo. Pijnboompitjes erbij.. etc.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Babyspinazie, aardbeien en avocado en of mozzerella. Noten erbij en eventueel dressing.
Bieten met een gekookt eitje en walnoten en honing.



Bieten met rode ui en linzen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind wraps ook altijd erg lekker, zeker om onderweg even snel te kunnen eten. Gewoon vullen met groenten die je lekker vindt en met hummus of kruidenkaas of pesto.
Paprika, gerookte kip, spinazie en avocado en bulger met een rood pepertje en noten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een leuke reacties en lekkere recepten al. Dankjewel :D



@ chentolove, staat in mijn kast en koelelement in mijn vriezer. Ideaal is hij!
Alle reacties Link kopieren
Ei met avocado is een lekkere combi, en dan met tomaat, komkommer, rode ui, kappertjes en Botersla. Afmaken met peper, zout, zonnebloemolie en limoensap.

Avocado met geitenkaas is ook lekker, ijsbergsla, rode ui en een beetje lijnzaad, afmaken met wat balsamicoazijn en honing.
Alle reacties Link kopieren
http://www.voedzaamensnel ... kaas-en-lekkere-dressing/



Met vis:

http://www.voedzaamensnel.nl/lunch/zalmsalade-met-ei/



Er staan op die site nog meer makkelijke en lekkere salades.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment een Waldorf tic.

Bleekselderij, appel en walnoten met wat mayo, yoghurt of een mengsel hiervan (dat doe ik). Heerlijk maar wel knaagvoer

De appel wordt trouwens niet bruin, niet overnight tenminste.



Ook lekker: Bleekselderij, ananasstukjes, nootjes en evt wat blokjes kaas. Geen dressing, alleen een beetje sap uit blikje ananas.
.
Alle reacties Link kopieren
Witlof met appel en walnoten

Bleekselderij met kaas, appel en rozijnen

Tomaat met ruccola en mozzarella

Witte bonen met geraspte wortel, paprika en peterselie.

Restje gekookte aardappelen met met appel, augurk en een blikje tonijn.
óu sont les neiges d'antan

IJsbergsla, (kers)tomaat, komkommer, gerookte zalm of gekookt ei



Pastasla met tomaat, komkommer, paprika en eventueel olijven (en eventueel nog kip- of hamblokjes)
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vullend:

Cannellini bonen (blikje) mengen met tonijn uit blik, tomaat en wat je verder lekker vindt. Met vinaigrette.



(ow, het mocht geen vis zijn zie ik nu. Sorry)
.
Alle reacties Link kopieren
Rode bietjes met rode ui, geroosterde walnoten feta en een dressing van yoghurt met een klein beetje mayo. Ik doe er zelf altijd een theelepeltje kurkuma bij en een heel klein beetje gemalen komijnzaad, maar zou kunnen dat ik de enige ben die dat lekker vind (ziet er niet uit). stukjes augurk erbij is ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Worteltjes dippen in aiolie.
.
quote:impala schreef op 20 februari 2017 @ 18:44:

Worteltjes dippen in aiolie.Lekker. En pittige hummus en worteltjes ook lekker.
Caprese salade met wat basilicumolie dressing en noten.
Avocado mango salade met rode peper en sesamzaad.
Mandarijn/sinaasappel-spinazie-kip salade met pecanoten en honingcitrusdressing.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een salade met couscous, marokkaanse roerbakgroenten van de AH (kun je natuurlijk ook zelf bij elkaar gooien: kikkererwten met sperzieboontjes, rode paprika, wortel en courgette) en gerookte kip. Die kip kun je natuurlijk weglaten als je er geen vlees in wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven