Lekkere salades om mee te nemen naar werk

20-02-2017 18:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik zit een beetje vol van brood tijdens mijn lunch! Nu ben ik op zoek naar lekkere, simpele salades die ik de avond of 's ochtends kan klaarmaken en mee kan nemen naar mijn werk. Salades die goed vullen, zonder vlees of vis maar wel voedzaam zijn.



Wie heeft er goede tips?! Ik kan heel internet wel afzoeken, maar persoonlijke tips zijn toch altijd de beste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 18:17:

Babyspinazie, aardbeien en avocado en of mozzerella. Noten erbij en eventueel dressing.Sorry dit lijkt me echt vies bij elkaar
Spinazie, feta, noten, zongedroogde tomaten!
Alle reacties Link kopieren
-Kikkererwten, cherry tomaten, zwarte olijven, verse kruiden (bv koriander of peterselie) met olijfolie/azijn, peper/zout.

-Watermeloen, feta, zwarte olijven, rode ui, veldsla, citroensap/olijfolie, peper/zout (veldsla neem ik apart mee).



Als je zoekt op 'salad in a jar' krijg je ook handige meeneem recepten.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Sushi bowl lijkt me ook zalig trouwens!

http://gewoonwateenstuden ... een-sushibowl-met-za.html
quote:chentolove schreef op 20 februari 2017 @ 18:13:

Aanrader alleszins : sistema to go chill it saladebox met koelelement!

En je kan ook aparte potjes kopen voor saus.

Komt je salade al véél lekkerder op het werk aan.

Maar waarschijnlijk heb jij wél een frigo/koelkast Wat een handige bakjes. Morgen race ik naar de winkel.
Ben benieuwd of de bakjes mogen omvallen in mijn tas. Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn de bakjes lekvrij?
Ik heb deze:



http://www.tupperware.nl/xchg/nl/hs.xsl/1353.html



Deze heeft nog nooit gelekt. Hij is wel wat duur. Maar ik vind het fijn dat de dressing apart kan en dat er bestek bij zit.
quote:007washere schreef op 20 februari 2017 @ 19:08:

[...]





Sorry dit lijkt me echt vies bij elkaarMaar vind ik niet.
quote:Star schreef op 20 februari 2017 @ 19:13:

Spinazie, feta, noten, zongedroogde tomaten!Ook simpel en heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
Mango, Rucola, Feta, fijn gehakte stukjes cashewnoot, chiliflakes, zout, appelazijn, beetje olijfolie en frambozendressing. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Over frambozendressing gesproken: Dát over witlof, blauwe kaas en walnoten. En ik doe er dan nog ham bij.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 19:47:

[...]





Maar vind ik niet. Dus advocado en aarbei gaan samen? Nog nooit geprobeerd. Klinkt niet echt tempting, maar ik zal t eens proberen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 februari 2017 @ 19:52:

Over frambozendressing gesproken: Dát over witlof, blauwe kaas en walnoten. En ik doe er dan nog ham bij.



Oh dat klinkt goeddddd.

Maar voor mij dan met gewone kaas.
Alle reacties Link kopieren
Witte kool, sinaasappel, feta. Dressing van olijfolie, peper,zout, citroensap en honing. Simpel, maar ook erg lekker!
quote:pecannootje schreef op 20 februari 2017 @ 19:52:

[...]





Dus advocado en aarbei gaan samen? Nog nooit geprobeerd. Klinkt niet echt tempting, maar ik zal t eens proberen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig.https://nl.pinterest.com/pin/337136722089898231/
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat ziet er niet verkeerd uit.
Fattoush salade:



https://www.leukerecepten.nl/recepten/fattoush-salade/
Ik word ook blij van dit topic want ik eet veel 'salades' maar elke keer toch de bekende. Ik ga van de week een paar andere proberen als lunch.
Alle reacties Link kopieren
Sla met rode ui, komkommer, olijfjes, snoeptomaatjes krentjes en feta. Olijfolie en wat zeezout erover.



Of gekookt eitje met sla, olijfjes, rode ui, tonijn en komkommer. Beetje olijfolie en zout.



Of avocado met sla en gerookte zalm, rode ui en n scheutje soya.



Hmmm krijg er trek van. Meestal heb ik ook n bakje yoghurt en wat losse ongezouten walnoten mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de bakjes van Sistema, ik heb er veschillende van. Voor salade, sandwiches, soep, warme maaltijd, drinkflessen. Een deel heb al heel lang en lekkage heb ik nog nooit gehad.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
Hier ook trek nu...
Ik wil ook weer eens vaker salade meenemen. Vaak gooi ik gewoon wat dingen bij elkaar die ik lekker vind, maar succescombi's hier zijn:

Huttekase, radijsjes, lente-ui, komkommer, beetje notenrijst

Linzen, erwtjes, geitenkaas, lente-ui, tomaat

Spinazie, tomaat, geitenkaas

Appel, bleekselderij, witlof, walnoten



Soep vind ik vaak ook een lekker alternatief voor brood.
Alle reacties Link kopieren
Salade van gekookte krieltjes. Dressing er over als aardappels nog warm zijn. Reepjes paprika, rode ui, lente ui, augurk, evt doperwtjes er door. Naar keuze blokjes kaas, ei, zalm, tonijn, uitgebakken stukjes chorizo of uitgebakken en verkruimelde plakjes ontbijtspek.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik had vandaag deze mee (gisteren al gemaakt, dan trekt de basilicumolie lekker in):



https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ilicumolie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven