Lekkere snacks

22-03-2017 15:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog lekkere recepten voor kleine gerechten etc?
Wij snacken nooit in de avond normaliter.



Maar voor visite maak ik een uitzondering.

Noten, goed kaasplankje met verschillende soorten kaas/crackers, lekkere smeersels, rode druiven. Goede droge worst.
Alle reacties Link kopieren
tapashapjes, bitterballen, toastje met lekker kaasje etc.
Mezze plankje:



Ja, rode druiven: mmm.



Bij ons zijn de snackgroenten met verschillende sausjes ook altijd een succes.



Als je zin hebt om te bakken: zelfgemaakte kaaskoekjes uit de oven.
Alle reacties Link kopieren
Tja aldi kaas en goedkope leverworst zou ik idd zat worden maar je hebt zo ontzettend veel verschillende kaas en worst soorten dat je dan 7 dagen in de week elke avond anders kan doen.

Verder kun je natuurlijk gewoon wat toastjes neerzetten met lekkers er op. Hier is krabsalade, eisalade en likkepot bv erg in trek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 15:39:

Mezze plankje:



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... d72442.jpg[/img]Dit kan ik echt als maaltijd eten i.p.v. als borrel
Mini Empanadas met zure room.

Taco's met verse guacemole en zelfgemaakte salsa. (Jamie oliver heeft een hele lekkere en zo klaar)
Ziet er heerlijk uit! Waar en wanneer? Hahahaha

Wat ik op tafel zet, is ongeveer het zelfde: lekkere olijven, droge worst, kaasjes, een heerlijke pittige rode peper-chili dipsaus( zelfgemaakt) en wat rauwkost, voor de dip, en altijd iets van chipjes: Bugles met tube smeerkaas, of met heksenkaas. Of dorito's met dip.

Bij verjaardagen komen daar nog bijna alle salades voor op toast bij....



Teruglezend houden wij nogal van de dip, hihi
quote:hoelahoepla schreef op 22 maart 2017 @ 15:43:

[...]





Dit kan ik echt als maaltijd eten i.p.v. als borrel Die handen ook echt, die iets willen pakken
Ik krijg er zelf trek van nu ineens.

En dan een lekkere wijn erbij...
Goede worst en een goed kaasplankje, natuurlijk voor bij de goede wijn. Gezellig bij je goede gesprek met goede vrinden.

Dat is toch een overbodige toevoeging, dat woordje 'goed'? Je mag toch hopen dat niemand zijn visite slappe crackers, flauwe kaas en vieze olijven voorzet.
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 maart 2017 @ 15:49:

Ik krijg er zelf trek van nu ineens.

En dan een lekkere wijn erbij...Ik ook
quote:MinkeDeWit schreef op 22 maart 2017 @ 15:51:

Goede worst en een goed kaasplankje, natuurlijk voor bij de goede wijn. Gezellig bij je goede gesprek met goede vrinden.

Dat is toch een overbodige toevoeging, dat woordje 'goed'? Je mag toch hopen dat niemand zijn visite slappe crackers, flauwe kaas en vieze olijven voorzet.



Ojee. Waar je je druk om maakt.



En het zal je verbazen hoe vaak dat wel gebeurt. Vind ik niet erg hoor trouwens want gaat inderdaad om het gezelschap.
quote:BridgetteDubois schreef op 22 maart 2017 @ 15:52:

[...]





Ik ook ik ook
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekkere ideeën allemaal! Hier kan ik zeker wat mee, bedankt! Hebben jullie ook nog ideeën met wat zoete dingen?
Alle reacties Link kopieren
Paprikareepjes met Heksenkaas
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst, mini loempia's, hotwinges en kipnuggets. En een bak olijven in ben ff vergeten in wat t ook alweer was. Voor derest gwn chips, nootjes.



Zoets had ik mini cakjes, slagroomsoesjes en chocoladesoesjes.



Maar dit verschilt elke keer of per feestje wat we hebben.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:APPEL-SAP schreef op 22 maart 2017 @ 16:12:

Wat een lekkere ideeën allemaal! Hier kan ik zeker wat mee, bedankt! Hebben jullie ook nog ideeën met wat zoete dingen?Dadels met mon chou!
Internagelaktisch
quote:Kersenpitje schreef op 22 maart 2017 @ 15:44:

Ziet er heerlijk uit! Waar en wanneer? Hahahaha

Wat ik op tafel zet, is ongeveer het zelfde: lekkere olijven, droge worst, kaasjes, een heerlijke pittige rode peper-chili dipsaus( zelfgemaakt) en wat rauwkost, voor de dip, en altijd iets van chipjes: Bugles met tube smeerkaas, of met heksenkaas. Of dorito's met dip.

Bij verjaardagen komen daar nog bijna alle salades voor op toast bij....



Teruglezend houden wij nogal van de dip, hihi mag ik misschien het recept van die peper chili dipsaus



Hier zijn de zelfgemaakte salades in trek (ei, tonijn, zalm) wraps gevuld met zalm, kip etc. Hamrolletjes gevuld met kruidenkaas/boter en ik vind zelf Boursin met katenspek super lekker op n toastje..

Droge worst doet t hier ook goed. Je kunt ze zelfs voortaan bestellen bij monsieur saussicon, vooral de kerry en gebakken uitjes vinden we lekker, (ze komen zelfs bezorgen!) en nee.. geen aandelen!
quote:nina1966 schreef op 22 maart 2017 @ 15:40:

Tja aldi kaas en goedkope leverworst zou ik idd zat worden maar je hebt zo ontzettend veel verschillende kaas en worst soorten dat je dan 7 dagen in de week elke avond anders kan doen.

Verder kun je natuurlijk gewoon wat toastjes neerzetten met lekkers er op. Hier is krabsalade, eisalade en likkepot bv erg in trek.

Jij altijd met je veronderstellingen. Elk topic, elke reactie van jou........ik weet al bijna vooraf wat de inhoud zal zijn cq welke strekking het verhaal zal hebben.



Tijd voor een cursusje optimisme?
quote:Troeteltje schreef op 22 maart 2017 @ 16:50:

[...]



Jij altijd met je veronderstellingen. Elk topic, elke reactie van jou........ik weet al bijna vooraf wat de inhoud zal zijn cq welke strekking het verhaal zal hebben.



Tijd voor een cursusje optimisme?Kan ze in de leer bij Minke.
Overigens kun je bij diverse supermarkten ook kant en klaar hapjes kopen.

Zoals roggebrood met oude kaas, wraprolletjes, gevulde dadels, dipjes van groentes en kaas en fruit.

Uiteraard duurder dan zelfgemaakt.



Kaas en worst is ook lekker, voor de afwisseling de kaas eens serveren met een lekkere stroop of de worst eens met een mosterddip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven