Lekkerste eiersalade!

26-11-2007 10:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goed recept voor eiersalade. Heb jij een recept waar je altijd complimenten over krijgt?



Graag eigen, beproefde recepten, googlen kan ik ook....X-D
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het familierecept:

2 tomaten in kleine blokjes snijden.

4 eieren in kleine blokjes snijden.

1 uitje snipperen.

1 augurkje snipperen.



Dat alles bij elkaar gooien met twee flinke eetlepels mayonaise, peper en zout.

Alles doorroeren en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Goeie vraag Poezewoes

ik woon in France en de kant & klare salades zijn hier niet te eten (vind ik, zooooo zuur........) en tot nu toe heb ik het zelf maken van salades niet echt onder de knie kunnen krijgen.

Naast een recept voor eiersalades zouden bezoekers van dit topic mij dus een groot plezier doen met beproefde recepten van bv. kipkerrie, huzaren en allerhande andere salades.



Merci alvast!!
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 26 november 2007 @ 10:31:

Het familierecept:

2 tomaten in kleine blokjes snijden.

4 eieren in kleine blokjes snijden.

1 uitje snipperen.

1 uigurkje snipperen.



Dat alles bij elkaar gooien met twee flinke eetlepels mayonaise, peper en zout.

Alles doorroeren en klaar.




Ik maak het ook zo, alleen dan sjalot ipv ui en nog wat (verse) bieslook erbij, en geen tomatenvocht erbij.

Als ik hollandse gevulde eieren maak, dan eigeel eruit wippen, bovenstaande toevoegen en wat ham in kleine stukjes snijden er ook nog doorheen en daar de eieren mee vullen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@mylenevalerie, wat grappig. Ik krijg juist altijd te horen, dat is geen eiersalade! Omdat er tomaat in zit. Dacht dat mijn familie de enige rare mensen waren die tomaat door de eiersalade deden.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor jou Choc:



Komkommer raspen, bestrooien met wat zout en uit laten lekken in een vergiet. Hardgekookte eieren ontdoen van het geel en het wit in blokjes snijden

Het eigeel prakken met vork en mengen met mayo en ketchup. De komkommer, eieren en saus door elkaar roeren. Op smaak maken met peper en paprikapoeder.



Einstein, gaat er echt alleen mayo in? De saus van eiersalade vind ik juist altijd heeuul belangrijk en das toch meer dan alleen mayo?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kipkerriesalade:

Kook een dubbele kipfilet en snijdt die in kleine stukjes.

Snij een ui fijn.

Eventueel een halve schijf ananas klein snijden (ik vind ananas goor, dus zou het niet doen)

Lepel mayonaise

Lepel crème fraiche

lepel kerriepoeder

mespunt sambal

scheut ketjap of gembersiroop.

alles mengen.
Alle reacties Link kopieren
Einstein, vinnik ook erg lekker, tomaat in mijn eiersalade! Als ie er niet in zit, doe ik hem er zelf altijd in.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb ook eens een poging gewaagd. Het ging best goed... Ik wou de salade op het laatst garneren met een beetje paprikapoeder, maar ik keek niet goed welk potje ik pakte. Eiersalade met kaneel is NIET lekker. Zo, dat was mijn tip ;-)
Alle reacties Link kopieren
choc_11 schreef op 26 november 2007 @ 10:37:

Naast een recept voor eiersalades zouden bezoekers van dit topic mij dus een groot plezier doen met beproefde recepten van bv. kipkerrie, huzaren en allerhande andere salades.




Zalmsalade;



Blik rode zalm

augurk

sjalotjes of ui

tomaat

eieren

mayonaise (ik gebruik yogonaise)

tipje ketchup

peper en zout

(voor er overheen wat dille)



Zalm schoonmaken en fijnprakken, eieren koken en in kleine stukjes snijden, tomaat ontvellen en zonder vocht in kleine stukjes snijden. Ui of sjalottes heel fijn snijden, augurk (ik neem altijd de zoetzure gurkenviertel) ook in mini stukjes. Alles met peper, zout en mayo (of yogonaise), tipje ketchup door elkaar doen. Wees zuinig met de mayo, dan proef je de zalm beter en anders krijg je zo'n klef supermarkt goedje. Als je het iets te droog vind even een scheutje van het augurkensap erdoor. Over de zalmschotel een klein beetje gedroogde dille strooien.



Iedereen die het zo bij mij heeft gegeten gaat met het recept naar huis, zo lekker vind iedereen dit. Ook lekker voor de lunch op geroosterd brood, lekker op toastjes of om er eieren mee te vullen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
In eiersalade kan je ook slasaus gebruiken ipv mayonaise. Ik gebruik meestal yogonaise
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
pruttel schreef op 26 november 2007 @ 10:56:

Ik heb ook eens een poging gewaagd. Het ging best goed... Ik wou de salade op het laatst garneren met een beetje paprikapoeder, maar ik keek niet goed welk potje ik pakte. Eiersalade met kaneel is NIET lekker. Zo, dat was mijn tip ;-)
Ik lach niet

http://www.smileyvillage.com/smilies/innocent0009.gif
Alle reacties Link kopieren
eieren

teentje knoflook

mayonaise en half yoghurt

bieslook

peper, zout, paprikapoeder



alles door elkaar gooien en paar uur laten staan in ijskast
Poezewoes schreef op 26 november 2007 @ 10:48:

Speciaal voor jou Choc:





Einstein, gaat er echt alleen mayo in? De saus van eiersalade vind ik juist altijd heeuul belangrijk en das toch meer dan alleen mayo?
ja, echt alleen mayonaise. De pit komt van de rauwe ui, peper, zout en het augurkje. Het is een beetje een jaren zeventig recept. Toen had je nog geen kruiden. :)
ik neem een stuk of 6 gekookte eieren, een gesnipperd uitje, mayonaise en een zakje poeder voor sladressing waar alleen water bij zou hoeven, smaak tuinkruiden.



De eieren prakken met een vork, uitjes, sladressingpoeder en mayo erbij, klaar!

eventueel aan te vullen met stukjes augurk e.d.



alleen heb ik laatst poeder voor vinaigrette gebruikt, en toen werd na een nachtje koelkast mijn salade vloeibaar. :-$ En nu weet ik niet zeker of dat van de vinaigrettemix kwam, of van de augurkjes (die ik er anders nooit in deed).

Eiersaladesoep is best lekker, maar niet handig op brood. Zo. X-D
Creme fraiche Poezke, dat wordt vaak gebruikt. Of half mayo, half bulgaarse yohurt, ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Jooppie! Hoi! Die yogurt klinkt goed. Ik had al zure room of gewone room in gedachten.



Hee Leootje :smooch:



Gurkje erin; check

Tomaatje erin: check



MV wil je niet vloeken? Slasaus!! Brrrrrr.... X-D
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Euh, Sharra.... die eiersaladesoep sla ik even over, ok? Iew.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Jammie, jammie.... bijna lunchtijd en dan zulke lekkere dingen op je scherm zien staan..... Heb geloof ik alles in huis dus wie weet ga ik strax ff iets proberen...... Jullie horen het resultaat zeker!!



Maar vooral door blijven gaan met tips hoor!!



Pruttel ik lach ook niet hoor :rolling:
Poezewoes schreef op 26 november 2007 @ 11:40:

Euh, Sharra.... die eiersaladesoep sla ik even over, ok? Iew.




haha, groot gelijk |-)



Dat was me overigens nog nooit overkomen hoor, en de salade is erg lekker normaal gesproken. X-D
Hier ook een familierecept: (hoeveelheden bepaal ik per keer en is dus ook altijd anders)



Eieren hard koken, pellen en fijn snijden (voor grove salade) of in de keukenmachine (voor fijne salade). Per 4 eieren doe ik erbij: 2 of 3 mini-augurkjes, 2 tenen knoflook, klein uitje, theelepel cayennepeper, snufje zout en een scheutje tabasco. Dit alles mengen met wat mayo én een schepje mosterd (net wat je lekker vindt, qua verhoudingen) tot het een smeuiige massa is. Nachtje laten staan is nog lekkerder!
Cayennepeper i.p.v. paprikapoeder is trouwens ook geen succes, weet ik uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ingredienten



- gekookte eieren

- gesnipperd uitje

- gesneden augurkje

- stukje appel heel fijn gesneden

- mayonaise

- peper en een beetje zout

- dille



Dat door elkaar prakken en je hebt een lekkere eiersalade
Cum non tum age
Ha Einstein en Sharra. Thanx! :hug: Ik dacht al dat ik de enig idioot was die weleens een foutje maakt ;-)
Einstein; hier dus wel, maar tis wel pittige eiersalade, moet je inderdaad van houden. (Maar ik heb nog geen klachten gehoord, sterker nog; krijg altijd complimenten als het op tafel staat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven