Leuk, lekker en betaalbaar restaurant in Drenthe

18-07-2010 21:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers...



Aankomende zaterdag zijn AB-man en ik 1 jaar getrouwd. Nu zijn we die dag in Drenthe en willen we het toch even vieren met een etentje met zn tweetjes...



Wie weet er een leuk restaurantje? Librije-achtig is wat boven ons budget, maar type vreetschuurwokbbqonbeperktschransenrestaurant is nou ook weer niet wat we zoeken, gewoon leuk, lekker, betaalbaar en een beetje gezellig..



Hoor graag jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je ergens in Drenthe?



In Assen vind ik de Gulle Gans wel leuk. Net iets anders dan normaal maar goed betaalbaar. Hoogeveen heeft weinig speciaals. Als je bovenin Drenthe zit is Groningen (stad) ook lekker dichtbij, daar is genoeg te vinden.

Maar goed, waar zit je ergens en hoe ver wil je rijden?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Ilta!



We zitten tussen Assen en Emmen ongeveer, maar als we er toch zijn vinden we het niet erg om in Drenthe rond te crossen...
Alle reacties Link kopieren
ter linde in zuidwolde is ook een aanrader
Alle reacties Link kopieren
Na nog even nadenken:

- Toch nog iets in Hoogeveen : 'Het huis met de duivengaten'.

-Hof van Saksen heeft een restaurant met 1 michelinster, maar daar hoor ik wiselende dingen over.

-Bij Zuidwolde zit 'De groene lantaarn', daar hoor ik ook regelmatig over dat je er erg lekker/wat luxer kunt eten.



Wij zijn zelf meer van de eetcafe's, maar ik begrijp dat je daar niet naar op zoek bent. Anders is 'Boschzicht' in Echten een aanrader. (Heb er vanavond nog gegeten! )
Alle reacties Link kopieren
Vlindertuin in Zuidlaren, absoluut de nummer 1.
In De Gulle Gans is de ambiance wel wat minder. Je zit er zo ongeveer bij je buurman aan het belendende tafeltje op schoot.



Mijn persoonlijke favoriet is restaurant Jachtlust in Steenbergen (ongeveer 30 minuten van Assen richting Roden) . Is ook op de 3e plaats geëindigd bij de beoordelingssite Iens. Heerlijk smaakvol eten en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Kleinschalig, dus altijd reserveren!



Het Italiaanse restaurant bij vakantiepark Hof van Saksen schijnt ook goed te zijn, maar dat ken ik zelf niet.
De Jufferen Lunsingh in Norg staat ook goed bekend. En Bitter & Zoet in Veenhuizen.



De Vlindertuin is minder geschikt voor mensen die van stevige porties houden. Ik ken iemand die na het eten daar nog langs de snackbar moest.
Alle reacties Link kopieren
Eetcafe's zijn ook prima, coquilles hoeft weer niet zeg maar...

Als we maar niet tussen Jan met de kortegeknipte trainingsbroek, Mien met te weinig kleding aan en rondrennende kinderen zitten...

Hahaha



Goed eten, niet te prijzig en gezellige sfeer, zeg maar...



Kom maar op met die eetcafe's!
De Gasterij in Midlaren is ook prima. De Pompstee in Roden ook. Laatstgenoemden zijn meer eetcafé's .
Alle reacties Link kopieren
Ilta, Manlief wil voor Boschzicht gaan, met al die vleesgerechten, hahaha
Alle reacties Link kopieren
De Gasterie ziet er ook leuk uit, ook meer ons soort eten (manlief houdt niet van "fratsen"), dus die schrijf ik sowieso ff op!



Wat raadt je meer aan? De Gasterie of Pompstee?
Alle reacties Link kopieren
Boschzicht is erg leuk. Vooral als je lekker buiten kan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy82 schreef op 18 juli 2010 @ 22:30:

Boschzicht is erg leuk. Vooral als je lekker buiten kan zitten.



Boschzicht in Echten !!!

Ja en doe dan Eva de groeten van haar schoonzus



heerlijk eten daar trouwens !
Alle reacties Link kopieren
In Hoogeveen zijn meerdere tentjes waar je heerlijk kan eten



- Koetshuis

- de beurs

- en er zit er daar nog vlakbij t gemeentehuis op de hoek met kerkstraat/hoofdstraat nog 1

- de Gust

- New York plaza
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 18 juli 2010 @ 22:37:



- New York plaza



goh ik las new york pizza...



daar kun je altijd nog heen, mocht het tegenvallen
Alle reacties Link kopieren
Wel iets meer het type kleinere borden maar wel erg lekker en gezellig.Drie gangen menu is een aanrader!



http://www.aubergesthubert.nl/



De Italiaan op het hof van Saksen is wel heel anders dan dat de reguliere Italiaan. Geen pizza's enzo.



Als je bij de Gulle Gans wilt eten dan moet je vragen of er boven plaats is, daar zit je niet zo dicht op elkaar.



In Westerbork kan je bij de Turfsteker ook lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 18 juli 2010 @ 22:37:

In Hoogeveen zijn meerdere tentjes waar je heerlijk kan eten



- Koetshuis

- de beurs

- en er zit er daar nog vlakbij t gemeentehuis op de hoek met kerkstraat/hoofdstraat nog 1

- de Gust

- New York plaza



Het Koetshuis is inderdaad ook erg lekker. Bij de Beurs eten we ook regelmatig, maar het Koetshuis is een net iets 'sjieker' eetcafe.

Boschzicht heeft inderdaad veel vleesgerechten op de kaart, maar alles is er wel érg lekker. Probeer (als je er heen gaat) ook zeker het huisgemaakte hazelnootijs. Met hele brokken hazelnoot erin...Goddelijk!

'Diggels' en 'Meursinge' in Westerbork zijn ook aanraders in de categorie eetcafé's.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Dal Baffo in Emmen ook altijd heerlijk eten (Italiaans)!
Alle reacties Link kopieren
Nou, we gaan morgen kiezen uit de volgende 3:



De Gasterie;

Koetshuis;

New York Plaza.



Welke kies jij en waarom? Of welke juist helemaal niet en waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut voor het Koetshuis gaan. Keer op keer weer heerlijk eten! Boschzicht staat niet in je lijstje, maar is ook goed.

Verder schijnt er in Hoogeveen een heel goede Italiaan te zitten, Da Luca, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Vraag mijn vriend waar je t lekkerste kan eten in Drenthe /Hoogeveen



roept hij luidkeels Whip Inn Nije Nering



beest is het
Alle reacties Link kopieren
quote:Zespri79 schreef op 18 juli 2010 @ 22:37:

In Hoogeveen zijn meerdere tentjes waar je heerlijk kan eten



- Koetshuis

- de beurs

- en er zit er daar nog vlakbij t gemeentehuis op de hoek met kerkstraat/hoofdstraat nog 1

- de Gust

- New York plazaKoetshuis en de beurs zijn in Meppel.
Alle reacties Link kopieren
aan de hoofdstrook naast in Hgv naast de scapino zit een lekker tapas restaurant



Voor echte vleesliefhebbers inderdaad BoschZicht..



En doe Eva de groeten van mij
Alle reacties Link kopieren
Of ook alletwee in Hoogeveen, dat kan natuurlijk ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven