Leuke kookboeken

27-04-2016 07:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van koken, nog meer van lekker eten . Heeft iemand nog tips voor leuke kookboeken?



Ik vind het fijn als het gezond is. En je er niet teveel en te exotische ingrediënten voor nodig hebt. Uit Paulines keuken heb ik (leuk!), Rens Kroes ook (toch te gezond, weinig smaak).



Zag laatst een goede recensie over een Kookboek met in de naam lemons. Kent iemand die en is dat een leuk boek?



Thanks voor het reageren!
Alles van Yotam ottolenghi maar vooral het boek Plenty,
De boeken van Dale Pinnock. Lekker, gezond en ook veel snelle recepten. Hij heeft ook een website, daar zou je alvast eens kunnen snuffelen om te kijken of de recepten je aanspreken.

Ik weet niet of de boeken in het Nederlands vertaald zijn.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Gennaro Contaldo: Italiaanse keuken.... En ik kook toch ook veel uit boeken van Jamie Oliver
Chicks love food: veel gezonde recepten met maar weinig ingredienten. En lekker!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je "Het Love & Lemons kookboek"? Ik zag daar laatst ook iets van en leek me een heel leuk boek. Gebaseerd op groentes vooral
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 27 april 2016 @ 08:30:

Bedoel je "Het Love & Lemons kookboek"? Ik zag daar laatst ook iets van en leek me een heel leuk boek. Gebaseerd op groentes vooral Ja die ja, kreeg een goede beoordeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst 'Jamies superfood' gehaald. Lekker en gezond. Ik heb een paar kookboeken van Pascale Naessens, ook lekker en niet moeilijk.

Al tig keer van de bieb geleend: Bakoe kita, Indonesisch koken. En ik aas nu op The green kitchen en vegilicious, aangezien ik het vlees laat staan.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 27 april 2016 @ 08:30:

Bedoel je "Het Love & Lemons kookboek"? Ik zag daar laatst ook iets van en leek me een heel leuk boek. Gebaseerd op groentes vooral



Deze wou ik ook zeggen! Staan alleen wel veel gerechten uit op hun blog!

'six and healthy' is een boek van hen. Met max. 6 ingrediënten, gezond koken.
Alle reacties Link kopieren
gewoon ook leuk om doorheen te bladeren en kijken vind ik de kookboeken van LEON :-)

Maar of de recepten ook echt handig zijn.. ik kook nooit uit kookboeken.. ik kijk er alleen in.

Er staan vooral ook veel dingen in over de basis. Welke kruiden kazen specerijen etc. maar het is echt een kookboek wat je even in je handen moet hebben voor je hem afschrijft. Ik vind ze echt mooi en leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een boek van Hugh Fearnley-Whittingstall. Geweldige recepten. Geen idee waar het boek is gebleven.
leuk topic! ik heb een paar weken geleden het kookboek 'Easy curry vegetarisch' van Madhur Jaffrey uit de bieb geleend. Ik kook er regelmatig uit en vriend (die geen vegetariër is) vindt t elke keer heerlijk! Vooral het koken met veel verschillende soorten kruiden die een hele rijke smaak aan de gerechten geven is echt een hit ????
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicol87 schreef op 27 april 2016 @ 07:59:

Alles van Yotam ottolenghi maar vooral het boek Plenty,Plenty staat inderdaad heel goed aangeschreven. Zijn de gerechten die iets langer de tijd nodig hebben? En hoe zit het met moeilijke ingrediënten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 27 april 2016 @ 08:11:

De boeken van Dale Pinnock. Lekker, gezond en ook veel snelle recepten. Hij heeft ook een website, daar zou je alvast eens kunnen snuffelen om te kijken of de recepten je aanspreken.

Ik weet niet of de boeken in het Nederlands vertaald zijn.Thanks, ik zie wel eten als medicijn... Zou dat m kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 27 april 2016 @ 08:20:

De boeken van Gennaro Contaldo: Italiaanse keuken.... En ik kook toch ook veel uit boeken van Jamie OliverGrappig! De mentor van Jamie. Duur boek helaas. 50 euro op bol. Dat heb ik er niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
quote:christinayang schreef op 27 april 2016 @ 09:24:

gewoon ook leuk om doorheen te bladeren en kijken vind ik de kookboeken van LEON :-)

Maar of de recepten ook echt handig zijn.. ik kook nooit uit kookboeken.. ik kijk er alleen in.

Er staan vooral ook veel dingen in over de basis. Welke kruiden kazen specerijen etc. maar het is echt een kookboek wat je even in je handen moet hebben voor je hem afschrijft. Ik vind ze echt mooi en leuk :-)Het helpt als een boek mooi is
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofie1979 schreef op 27 april 2016 @ 08:22:

Chicks love food: veel gezonde recepten met maar weinig ingredienten. En lekker!!! Die bekijk ik regelmatig online. Soms voeg ik nog wel wat dingen toe om het nog net wat lekkerder te maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 Tapa boekjes die ik ook vaak gebruik.... Ik maak vaak 2 groente gerechtjes, en daarbij een stukje vlees of vis...., en in die boekjes staan vooral lekkere groente gerechten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van instructie in plaatjes, in plaats van lappen tekst. Zeker als het om eten/koken gaat.

Daarom hou ik erg van "Kookschool", een kookboek met alleen plaatjes en stap-voor-stap uitleg (ben niet zo'n keukenprinses).

Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:liefpief schreef op 27 april 2016 @ 14:33:

[...]





Thanks, ik zie wel eten als medicijn... Zou dat m kunnen zijn?Dat is goed mogelijk, in het Engels is het The medical chef
quote:liefpief schreef op 27 april 2016 @ 14:30:

[...]





Plenty staat inderdaad heel goed aangeschreven. Zijn de gerechten die iets langer de tijd nodig hebben? En hoe zit het met moeilijke ingrediënten?



Allemaal heerlijk en combinaties waar je zelf niet aan gedacht zou hebben, maar ik vind zijn recepten wel vaak vrij bewerkelijk met veel ingedriënten (die niet altijd even goed in de Nederlandse supermarkt te vinden zijn).

Jamies Superfood vind ik inderdaad een fijne, vooral ook omdat daar ook wat aandacht is voor ontbijt, lunch en tussendoortjes; kan ik daar ook weer eens inspiratie voor opdoen. Ik kook ook vaak uit Gizzi's Keukenmagie van Gizzi Erskine. Niet alles is even vernieuwend, maar alle recepten zijn wel heel toegankelijk en lekker (en haar toetjes zijn fantastisch, zoals crème brûlée met rozenwater en pistache, of zandkoekjes met karamel en rozemarijn).
Als je van Japans eten houdt: Japanese women don't get fat or old van Naomi Moriyama. Voor zover ik weet alleen in het Engels. Erg Amerikaans, soms een beetje zendeling-achtig, maar onderhoudend en heerlijke recepten.
De boeken van Donna Hay kunnen wel wat voor jou zijn. Best gezond en makkelijk (je hebt verschillende versies, de een meer gericht op gemak, snelheid of licht eten).



Het kookboek van Ottolenghi is ook een super fijn boek. En eens met dat Super food van Jamie Oliver leuk is.



Plenty is fantastisch, maar meestal geen gerechten voor doordeweekse avonden vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Oke, conclusie is dat ik het boek Super Food van Jamie online gekocht heb Leuk!



En het boek plenty staat nog op m'n verlanglijst. Die recensies zijn ook echt goed.



Love & lemons gisteren bekeken, ziet er inderdaad heel mooi uit. Maar vond er toch wel wat onbekende dingen in staan. Die sla ik dus over.



Thanks voor de leuke tips!
Alle reacties Link kopieren
Super food en besparen met Jamie heb ik al veel lekkere recepten uit klaar gemaakt!

Verder staat het boek van o.a. SLA en Chicks love food nog op mijn (uitgebreide) wishlist, die steeds groter wordt als ik weer eens in een boekenwinkel sta :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven