loempia's maken

02-03-2017 19:19 68 berichten
Ik wil graag zelf loempia's maken maar ik kan alleen recepten vinden van loempia's die in een pan gefrituurd worden, ik wil liever de loempia's in de oven stoppen omdat ik frituur zo vind stinken.



Hebben jullie misschien suggesties?
Ik maak ze altijd zelf en dan in de oven. Ik zal zo het recept posten.
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:21:

Ik maak ze altijd zelf en dan in de oven. Ik zal zo het recept posten.O ja graag, dank je
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:21:

Ik maak ze altijd zelf en dan in de oven. Ik zal zo het recept posten.

Wel in het Nederlands he

.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Voor een stuk of 18 loempia's heb je 500g kip, 2 preien, 2 zakjes geraspte wortel, 1 bakje taugé, halve zak mihoen en ongeveer 3/4e flesje ketjap.



De exacte hoeveelheden weet ik helaas niet, maar dit is wat ik er standaard in doe. De rijstvellen en ketjap zijn gewoon te koop bij jumbo





Wat je nodig hebt:

- Rijstvellen, kip, geraspte wortel, (gesneden) prei, mihoen, ketjap, taugé en ei.



De kip knip je in kleine stukjes en bak je gaar in de pan, vervolgens voeg je de gesneden prei en de geraspte wortel toe en bak dit even kort aan. Voeg vervolgens taugé en genoeg ketjapsaus toe en laat dit ook even pruttelen.

Kook ondertussen de mihoen gaar en voeg deze toe aan het ketjap mengsel en meng.



Laat de rijstvellen per stuk weken in een bak met water. Als deze zacht is, leg je 'm op een vel bakpapier (dit maakt het vouwen makkelijker). Leg hier een eetlepel ketjap mengsel op en smeer de randen in met geklutst ei en vouw de loempia's. Doe dit voor alles en leg ze op een bakplaat bedekt met bakpapier. Smeer de loempia's in met ei en leg ze in de oven. De oven moet zo'n 220 graden zijn en je bakt ze tot ze goudbruin zijn (ongeveer

20-30 minuten) . Tussendoor even omkeren.



Ik gebruik nooit standaard hoeveelheden dus je moet het op gevoel doen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 02 maart 2017 @ 19:22:

[...]



Wel in het Nederlands he

.Ja tuurlijk
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:27:

Wat je nodig hebt:

- Rijstvellen, kip, geraspte wortel, (gesneden) prei, mihoen, ketjap, taugé en ei.



De kip knip je in kleine stukjes en bak je gaar in de pan, vervolgens voeg je de gesneden prei en de geraspte wortel toe en bak dit even kort aan. Voeg vervolgens taugé en genoeg ketjapsaus toe en laat dit ook even pruttelen.

Kook ondertussen de mihoen gaar en voeg deze toe aan het ketjap mengsel en meng.



Laat de rijstvellen per stuk weken in een bak met water. Als deze zacht is, leg je 'm op een vel bakpapier (dit maakt het vouwen makkelijker). Leg hier een eetlepel ketjap mengsel op en smeer de randen in met geklutst ei en vouw de loempia's. Doe dit voor alles en leg ze op een bakplaat bedekt met bakpapier. Smeer de loempia's in met ei en leg ze in de oven. De oven moet zo'n 220 graden zijn en je bakt ze tot ze goudbruin zijn. Tussendoor even omkeren.



Ik gebruik nooit standaard hoeveelheden dus je moet het op gevoel doen.Klinkt erg lekker, dit ga ik morgen uitproberen. Hartelijkdank voor je recept
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 19:29:

[...]





Klinkt erg lekker, dit ga ik morgen uitproberen. Hartelijkdank voor je recept Je kan ze ook invriezen. Dan moet je ze voor het bakken per stuk verpakken in een plastic zakje en dan in de vriezer stoppen.
Ook vanuit mij bedankt, ik ga het ook binnenkort proberen
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:31:

[...]



Je kan ze ook invriezen. Dan moet je ze voor het bakken per stuk verpakken in een plastic zakje en dan in de vriezer stoppen.O dat is ook handig voor op lange werkdagen, bedankt voor je tip
Ik weet wel ongeveer de hoeveelheden.

Voor een stuk of 18 loempia's heb je 500g kip, 2 preien, 2 zakjes geraspte wortel, 1 bakje taugé, halve zak mihoen en ongeveer 3/4e flesje ketjap.



De exacte hoeveelheden weet ik helaas niet, maar dit is wat ik er standaard in doe. De rijstvellen en ketjap zijn gewoon te koop bij jumbo
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:47:

Ik weet wel ongeveer de hoeveelheden.

Voor een stuk of 18 loempia's heb je 500g kip, 2 preien, 2 zakjes geraspte wortel, 1 bakje taugé, halve zak mihoen en ongeveer 3/4e flesje ketjap.



De exacte hoeveelheden weet ik helaas niet, maar dit is wat ik er standaard in doe. De rijstvellen en ketjap zijn gewoon te koop bij jumboIk kook zelf ook altijd op gevoel, met de ongeveer hoeveelheden gaat het zeker lukken
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 19:50:

[...]





Ik kook zelf ook altijd op gevoel, met de ongeveer hoeveelheden gaat het zeker lukken Oke mooi. Het is heel lastig om exacte hoeveelheden te halen uit een recept wat je altijd op gevoel maakt
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 19:51:

[...]



Oke mooi. Het is heel lastig om exacte hoeveelheden te halen uit een recept wat je altijd op gevoel maakt



Zeker waar



Ik laat het morgen wel even weten of het gelukt is
Ja dat zou leuk zijn. Je bent wel een tijdje bezig om ze te maken, maar als je er een flink aantal gemaakt heb en invriest, scheelt dat alsnog tijd.
Dat denk ik ook wel dat het aardig wat werk is om een stuk of 18 loempia's te maken. Maar ik heb er erg veel zin in om ze te maken en tijd zat want ik heb vrij, en omdat er een flink deel de vriezer in kan heb je de keer daarna er bijna geen werk aan
Alle reacties Link kopieren
Maar de essentie van een loempia is toch dat hij in de olie wordt gebakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 19:59:

Dat denk ik ook wel dat het aardig wat werk is om een stuk of 18 loempia's te maken. Maar ik heb er erg veel zin in om ze te maken en tijd zat want ik heb vrij, en omdat er een flink deel de vriezer in kan heb je de keer daarna er bijna geen werk aan Ik kocht altijd standaard twee pakken rijstvellen bij de jumbo. In een pak zitten er 12 dacht ik, dus het zou kunnen dat je net wel of net niet dat tweede pak nodig hebt. Je kan die vellen heel lang bewaren dus een open pak (het is meer een zak) is geen probleem.
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:01:

Maar de essentie van een loempia is toch dat hij in de olie wordt gebakken?Nee.
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:01:

Maar de essentie van een loempia is toch dat hij in de olie wordt gebakken?In mijn beleving niet
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:02:

[...]



Ik kocht altijd standaard twee pakken rijstvellen bij de jumbo. In een pak zitten er 12 dacht ik, dus het zou kunnen dat je net wel of net niet dat tweede pak nodig hebt. Je kan die vellen heel lang bewaren dus een open pak (het is meer een zak) is geen probleem.Ik dacht idd ook niet dat het een probleem was om de overige vellen in de vriezer te bewaren
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:01:

Maar de essentie van een loempia is toch dat hij in de olie wordt gebakken?Nee, maar is wel lekkerder ????
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 20:06:

[...]





Ik dacht idd ook niet dat het een probleem was om de overige vellen in de vriezer te bewaren De overige vellen hoeven niet eens in de vriezer. Het zijn gedroogde vellen en daarom moet je ze eerst weken in water zodat ze zacht worden. De ongebruikte vellen kunnen zo de kast in
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 20:04:

[...]





In mijn beleving nietHoe wil je een loempia dán bakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:08:

[...]





Hoe wil je een loempia dán bakken?In de oven. En wat maakt het uit? Jij hebt op elk topic commentaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven