loempia's maken

02-03-2017 19:19 68 berichten
Ik wil graag zelf loempia's maken maar ik kan alleen recepten vinden van loempia's die in een pan gefrituurd worden, ik wil liever de loempia's in de oven stoppen omdat ik frituur zo vind stinken.



Hebben jullie misschien suggesties?
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:08:

[...]



De overige vellen hoeven niet eens in de vriezer. Het zijn gedroogde vellen en daarom moet je ze eerst weken in water zodat ze zacht worden. De ongebruikte vellen kunnen zo de kast inO oke, die had ik ook gewoon in de vriezer gedaan , maar nu ik het weet kan ik ze beter gewoon in de kast stoppen
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:10:

[...]



In de oven. En wat maakt het uit? Jij hebt op elk topic commentaar.Dan krijg je nooit dezelfde knapperige korst of andere textuur.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:08:

[...]





Hoe wil je een loempia dán bakken?Gewoon in de oven, in de oven kan je namelijk ook dingen bakken
In de winkel liggen ze ook niet in de vriezer, maar in het schap met de Aziatische dingen (noedels, mihoen, woksauzen enz). Scheelt je zoeken
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:13:

[...]





Dan krijg je nooit dezelfde knapperige korst of andere textuur.Ooh Jawel. Ze worden knapperig door het ei en de korst smaakt precies hetzelfde als gefrituurde loempia's.
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:13:

[...]





Dan krijg je nooit dezelfde knapperige korst of andere textuur.Ook al is de struktuur iets anders, toch kies ik er liever voor de oven te gebruiken. Ik heb geen frituurpan, omdat ik frituur vind stinken.
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:14:

In de winkel liggen ze ook niet in de vriezer, maar in het schap met de Aziatische dingen (noedels, mihoen, woksauzen enz). Scheelt je zoeken Scheelt zeker zoeken, ik was anders idd naar het vriesvak gelopen
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 20:16:

[...]





Scheelt zeker zoeken, ik was anders idd naar het vriesvak gelopen Dacht ik al
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:17:

[...]



Dacht ik al
Ik haal bij de toko altijd deze rijstvellen om Vietnamese (rauwe) loempia's te maken. Heb nog een flinke doos liggen, zal vast geschikt zijn voor deze loempia's. Hoop ik. Komen ze eindelijk een keer op, heb veel te veel gekocht



quote:drakenvlieg schreef op 02 maart 2017 @ 20:18:

Ik haal bij de toko altijd deze rijstvellen om Vietnamese (rauwe) loempia's te maken. Heb nog een flinke doos liggen, zal vast geschikt zijn voor deze loempia's. Hoop ik. Komen ze eindelijk een keer op, heb veel te veel gekocht



[afbeelding]Ja het zijn dezelfde vellen.
Dit recept ga ik zeker eens maken! Lekker!



Hoe groot worden deze loempia's? Van die kleintjes of zoals die van mora uit de diepvies?
quote:rianne323 schreef op 02 maart 2017 @ 20:23:

Dit recept ga ik zeker eens maken! Lekker!



Hoe groot worden deze loempia's? Van die kleintjes of zoals die van mora uit de diepvies?Nee. Je kan ze zo groot maken als je wilt, maar ik maak ze meestal dezelfde grootte als die van de loempiakraam op de markt. Dus zoiets :

Heb nog vellen liggen en eet de loempia's dan rauw, maar zeker met kouder weer zijn warme veel lekkerder!

Klinkt goed, filee, wist niet dat het in de oven kon
quote:pejeka schreef op 02 maart 2017 @ 20:01:

Maar de essentie van een loempia is toch dat hij in de olie wordt gebakken?



Zal ik je eens flink laten schrikken? Komt ie:



Roffel....



Roffel...



quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:26:

[...]



Nee. Je kan ze zo groot maken als je wilt, maar ik maak ze meestal dezelfde grootte als die van de loempiakraam op de markt. Dus zoiets :

[img]http://www.voorbeginners.net/wp-content ... oempia.jpg[/img]Krijg er gewoon trek van als ik dit zo zie
Ik bak ze altijd in de oven ivm kruisbesmetting (coeliakie). Is het toch nog ergens goed voor. Het recept is volledig glutenvrij als je glutenvrije ketjap gebruikt.
quote:Pantax schreef op 02 maart 2017 @ 20:29:

[...]





Zal ik je eens flink laten schrikken? Komt ie:



Roffel....



Roffel...



[afbeelding]Die zijn ook lekker
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:30:

Ik bak ze altijd in de oven ivm kruisbesmetting (coeliakie). Is het toch nog ergens goed voor. Het recept is volledig glutenvrij als je glutenvrije ketjap gebruikt.Mijn zoontje heeft een pinda allergie, hopelijk zitten er in de vellen geen sporen van pinda's anders moet ik voor hem iets anders verzinnen
quote:Pantax schreef op 02 maart 2017 @ 20:29:

[...]





Zal ik je eens flink laten schrikken? Komt ie:



Roffel....



Roffel...



[img]http://www.girlmakesfood.com/wp-content ... olls-2.jpg[/img]



Ziet er ook erg lekker uit



Heb jij hier een recept van?
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 20:32:

[...]





Mijn zoontje heeft een pinda allergie, hopelijk zitten er in de vellen geen sporen van pinda's anders moet ik voor hem iets anders verzinnenNee. De vellen zijn alleen rijst, zout en water. Die van de jumbo bevatten zoiezo geen sporen van pinda en van andere merken zou je de verpakking even moeten lezen.
quote:Filee schreef op 02 maart 2017 @ 20:34:

[...]



Nee. De vellen zijn alleen rijst, zout en water. Die van de jumbo bevatten zoiezo geen sporen van pinda en van andere merken zou je de verpakking even moeten lezen.Dat zou helemaal super zijn, ik denk dat mijn zoontje er helemaal blij van wordt
quote:Zinerva schreef op 02 maart 2017 @ 20:32:

[...]





Ziet er ook erg lekker uit



Heb jij hier een recept van?Rijstvellen laten weken, vullen met glasnoedels, wortel, komkommer, soja (marineren in wat je maar lekker vindt), hoop koriander erbij, gember, peper, Thaise limoensaus (gewoon uit de supermarkt). Góddelijk
Je kunt ze eten als wraps, dus gewoon zelf vullen aan tafel. Actief eten, ook nog gezellig
quote:Pantax schreef op 02 maart 2017 @ 20:37:

[...]





Rijstvellen laten weken, vullen met glasnoedels, wortel, komkommer, soja (marineren in wat je maar lekker vindt), hoop koriander erbij, gember, peper, Thaise limoensaus (gewoon uit de supermarkt). Góddelijk Klinkt erg lekker, ga ik zeker ook maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven