Lunch mee naar school

20-11-2012 11:52 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn zoon zit nu op het voortgezet onderwijs en moet dus lunch mee naar school nemen. Nou is dat tot nu toe geen succes. Hij houdt van brood met vruchtenhagel maar na een paar uur is dat half gesmolten en niet lekker meer. Nou is hij een slechte eter en lust niet zo veel op brood. Gelukkig is daar het turkse bakkertje dat broodjes op school verkoopt. Mijn zoon neemt dan altijd een warm kaasbroodje. Probleem opgelost ware het niet dat er vanaf nu ook ei in de broodjes zitten en daar is hij allergisch voor. Terug bij af. Wat geven jullie je kind mee naar school? En wat is nog lekker na een paar uur?
Hij lust toch wel iets anders dan vruchtenhagel?
Alle reacties Link kopieren
Bevroren brood beleggen, met vleeswaren, kaas, smeerkaas, chocopasta, pindakaas. In broodtrommel.

In eerste pauze is t ontdooid, en dus prima eetbaar, tweede pauze ook nog hartstikke vers.

Bevroren brood gebruiken dus.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een japanse Bento lunch voor hem knutselen.

Alle reacties Link kopieren
Puber hier maakt zelf lunch klaar. Eet ze het zeker weten op en geeft ze geen (eigen!) geld uit aan dure vette broodjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dan koop je zelf turkse broodjes (zonder ei) en geef je die mee?



En geen enkel broodje is nog heel erg lekker na een paar uur tussen de schoolboeken, maar daar went ie vanzelf wel aan hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
maar eh.. hij is dus minimaal 11 jaar, wat vind hij er zelf van? Kan hij geen oplossing bedenken?
Hahaha Hangmat ik denk niet dat TO's zoon daarmee het populairste jongetje van de klas wordt :P Maar onwijs schattig is het wel.
Een gezond lunchpakket, boterhammen met vleesbeleg/kaas.

Wat fruit, drinken, een liga.



Elke dag een kaasbroodje voor lunch is hier een no-go, dat is een

uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat mijn zoon wel eens haalt op een koude dag is soep. Voor de rest brood mee. Hij klaagt ook wel eens over kleffe broodjes die niet zo lekker meer zijn. Ik ga het bevroren brood tipje maar gebruiken.



Worden de boterammen daar niet nat van?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Hangmat, die is gaaf!!!!



TO, ik neem aan dat je zoon nog wel wat anders lust dan boterhammen met vruchtenhagel? En hoefde hij op de basisschool nooit over te blijven dan? Wat at hij dan?



Ik vind het sowieso onzin dat je je zoon kaasbroodjes laat kopen op school (hartstikke ongezond!), terwijl er zat alternatieven zijn. Als hij niks lust, dan leert hij het maar te eten. Er zijn zoveel soorten beleg en anders kun je hem ook nog iets anders meegeven dan brood. Een pannenkoek van havermout of zo, of een goed gevulde salade (maar iets zegt me dat hij dat vast ook niet lust) of soep in een goed afgesloten bakje/beker.
Alle reacties Link kopieren
Wow, hangmat, die is gaaf!



Geef je zoon brood met boter mee, met de vruchtenhagel los in een zakje erbij. Kan hij het zelf beleggen.



Ik lust graag jam op brood, zonder boter. Als ik dat 's ochtends maak is dat tussen de middag ook niet meer lekker.

Ik neem dan kaal brood mee, en van die kleine jamkuipjes.
Alle reacties Link kopieren
Als hij een kaasbroodje lust, lust hij toch ook een boterham met kaas? Verder denk ik aan:

Brood met boter, vruchtenhagel apart in een klein bakje

Wrap met roomkaas

Koude tosti

Fruit

Noten

Soepstengels/crackertjes met dip

Slaatje

Koude pannenkoek



En ik zou het hem allemaal lekker zelf klaar laten maken!!!
Alle reacties Link kopieren
Ja het is een moeilijke eter hé. Hij eet nog liever niets dan iets, zeg maar. Maar bevroren brood is wellicht een goede tip. En eigenlijk ben is gewoon benieuwd wat andere kinderen mee krijgen.
Alle reacties Link kopieren
google maar eens op Bento Lunch, kom je heeeeel veel voorbeelden tegen. Ik vind het wel leuk om soms een klein beetje bento lunchdoosjes voor dochters te maken. Toch leuk om op te eten, zo'n bakkie. maar zover als hierboven ga ik niet, dan moet je om 4 uur 's ochtens opstaan
Alle reacties Link kopieren
Oh, en soep in een kleine thermoskan. Ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 20 november 2012 @ 11:59:

maar eh.. hij is dus minimaal 11 jaar, wat vind hij er zelf van? Kan hij geen oplossing bedenken?Inderdaad! Als hij hier al geen antwoord op weet.
Alle reacties Link kopieren
als hij boterhammen echt niet oke vind mee naar school, misschien wel kadetjes of een afgebakken pistolet? Bakje kwark en bakje muesli?

Ik had ook echt een boterham aversie als kind (komt door schoolreisjes trauma: een trommel vol kaasboterhammen op de terugweg in de touringcar open maken waar die dingen in 35 c. hadden liggen zweten, voorgoed klaar mee...)
Alle reacties Link kopieren
@rozenstruikje, in broodtrommel niet, die is namelijk niet luchtdicht afgesloten. In de broodtrommel zitten ook nog 1 of 2 pakjes drinken, uit koelkast vandaan, die helpen ook de boel fris te houden.



Voor mijn man liggen in diepvries broodpakketjes klaar, belegd brood kan je herl goed invriezen (kaas, vleeswaren, pindakaas, smeerkaas etc) maar als hij t zakje niet stukje open doet tijdens ontdooien, dan krijg je kleffe broodje ja.
Alle reacties Link kopieren
Hier smeer ik voor het hele gezin wekelijks een flinke stapel brood en vries het in, verpakt per 2 boterhammen.

Hier gaat de voorkeur vooral uit naar ham en kaas.

Ideaal, vooral omdat man erg vroeg van huis moet.

Hij legt 's avonds z'n spullen vast klaar, waaronder z'n bevroren brood in een koeltasje. De avond van te voren smeren zou ook kunnen, maar dit is gemakkelijker.

Brugpieper pakt 's morgens z'n brood uit de vriezer voor tussen de middag. Bij komend voordeel: hij hoeft geen broodtrommel mee (wil je niet mee gezien worden schijnbaar) en toch is z'n brood niet volledig geplet.
Alle reacties Link kopieren
quote:beautyfly schreef op 20 november 2012 @ 12:05:

Ja het is een moeilijke eter hé. Hij eet nog liever niets dan iets, zeg maar. Maar bevroren brood is wellicht een goede tip. En eigenlijk ben is gewoon benieuwd wat andere kinderen mee krijgen.



Dan maar niets, zou ik tegen mijn kinderen zeggen. Je maakt het hem te makkelijk om dingen niet te lusten als je hem elke dag lekkere, ongezonde broodjes laat kopen. Mensen kunnen dingen léren eten, maar dan moeten ze het wel gewoon eten.



Trouwens, at hij op een hele schooldag alleen een kaasbroodje? Daar kun je toch niet fatsoenlijk op functioneren? Nul gezonde voedingsstoffen en veel te weinig voor zo'n lange tijd. Wat at/eet hij dan verder nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:MoodyMissy schreef op 20 november 2012 @ 12:11:

@rozenstruikje, in broodtrommel niet, die is namelijk niet luchtdicht afgesloten. In de broodtrommel zitten ook nog 1 of 2 pakjes drinken, uit koelkast vandaan, die helpen ook de boel fris te houden.



Voor mijn man liggen in diepvries broodpakketjes klaar, belegd brood kan je herl goed invriezen (kaas, vleeswaren, pindakaas, smeerkaas etc) maar als hij t zakje niet stukje open doet tijdens ontdooien, dan krijg je kleffe broodje ja.Geen last van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 20 november 2012 @ 12:06:

google maar eens op Bento Lunch, kom je heeeeel veel voorbeelden tegen. Ik vind het wel leuk om soms een klein beetje bento lunchdoosjes voor dochters te maken. Toch leuk om op te eten, zo'n bakkie. maar zover als hierboven ga ik niet, dan moet je om 4 uur 's ochtens opstaanEcht geweldig, er gaat een wereld voor me open!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, mijn man wel
12 jaar en alleen vruchtenhagel op brood willen vind ik eigenlijk wel heel erg bizar. Heeft hij dan 12 jaar lang alleen maar dat gegeten?

Wat is er mis met 'hier is een boterham met kaas, en één met worst' en veel plezier ermee. Of niet ,maar dan heb je honger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven