Lunch mee naar school

20-11-2012 11:52 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn zoon zit nu op het voortgezet onderwijs en moet dus lunch mee naar school nemen. Nou is dat tot nu toe geen succes. Hij houdt van brood met vruchtenhagel maar na een paar uur is dat half gesmolten en niet lekker meer. Nou is hij een slechte eter en lust niet zo veel op brood. Gelukkig is daar het turkse bakkertje dat broodjes op school verkoopt. Mijn zoon neemt dan altijd een warm kaasbroodje. Probleem opgelost ware het niet dat er vanaf nu ook ei in de broodjes zitten en daar is hij allergisch voor. Terug bij af. Wat geven jullie je kind mee naar school? En wat is nog lekker na een paar uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 20 november 2012 @ 13:17:

Wat zijn bokjes kaasi?Kaasblokjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee is er toch ergens iets behoorlijk misgegaan als je 11 jarige alleen maar vruchtenhagel eet op brood.



Ik hoop toch niet dat jij de broodjes die hij op school koopt betaalt?



Vind t nogal verwend gedrag, dus mijn oplossing zou zijn; hij koopt van z'n eigen geld broodjes op school of hij smeert z'n eigen brood met iets wat de prins wel lust....
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 20 november 2012 @ 13:17:

[...]





Lijkt me vooral heel ongezond. Koekjes op brood.Tja, er wordt wel meer ongezonds op brood gedaan. Hagelslag, chocoladepasta, allerlei soorten worst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 13:20:

[...]





Kaasblokjes. Op zn Sud Afrikaansi's ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 20 november 2012 @ 13:17:

[...]





Lijkt me vooral heel ongezond. Koekjes op brood.





Beter koekjes met brood dan zonder brood.



(Ik vermoed dat deze verwentip ergens uit de jaren 70 margriet/libelle dateert. Ik heb het sindsdien niet meer gegeten en kreeg het alleen rond Sinterklaas. Ontbijtkoek op brood is ook lekker.... )
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je een groter probleem dan wel of geen ei in de kaasbroodjes op school... Middelbare school en dan vruchtenhagel als broodbeleg omdat hij niets anders lust? Die kon van mij de rambam krijgen. Dan eet je maar niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 13:22:

[...]





Beter koekjes met brood dan zonder brood.



(Ik vermoed dat deze verwentip ergens uit de jaren 70 margriet/libelle dateert. Ik heb het sindsdien niet meer gegeten en kreeg het alleen rond Sinterklaas. Ontbijtkoek op brood is ook lekker.... ) idd ik kreeg het ook alleen rond sinterklaas, terwijl je het hele jaar door speculaasjes kunt kopen. Het lekkerste was met flink boter op wit brood, niet op bruinbrood
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 20 november 2012 @ 13:17:

Wat zijn bokjes kaasi?BLokjes kaas sorry forum op telefoon ...
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer ook alle pakketjes brood voor degenen die moeten werken/ stage lopen/ naar school moeten.

Deed mijn moeder ook voor mij vroeger. Tot ik het huis uit ging. En zodra ik op mezelf woonde bleek ik het toch zelf te kunnen.

En ook hier heeft iedereen zo zijn voor- en afkeuren waar ik rekening mee houd.

En geregeld zit er iets " lekkers " bij, ipv simpele bammen-kaas.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
To laat zoon lief zelf zijn brood maken.. Laat hem zelf beleg uitzoeken.. Is het zo klaar..



Ik had hier ook van die miepen..dat lust ik niet, dat wel..



Nu melden ze me bij het boodschappenlijst maken wat voor een beleg ze graag willen en dat haal ik dan. Ze smeren zelf.. Altijd brood mee dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer ook wel eens hoor.. Maar in principe doen ze het zelf..
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder heeft ook tot ik het huis uit ging, mijn brood voor me gesmeerd. Ze stond ook vroeger op om voor mij thee te maken enzo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 november 2012 @ 13:28:

mijn moeder heeft ook tot ik het huis uit ging, mijn brood voor me gesmeerd. Ze stond ook vroeger op om voor mij thee te maken enzo Goh......dat er nog iets van jou terecht is gekomen, zeg. Wonderbaarlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
vanaf dag 1 middelbare school altijd mijn eigen brood moeten smeren, was ik het vergeten, dan had ik pech.

Ik ergerde me ook altijd aan klasgenootjes die klaagden dat ze iets op hun brood hadden dat ze niet lekker vonden... Had dan echt zo iets van, dan doe je het toch zelf... Maar dat wilden ze ook niet
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 november 2012 @ 13:28:

mijn moeder heeft ook tot ik het huis uit ging, mijn brood voor me gesmeerd. Ze stond ook vroeger op om voor mij thee te maken enzo dat deed mijn moeder echt niet, maar die werkte avonddiensten en was ook op haar vrije dag echt niet van plan voor ons op te staan... werden hooguit gewekt als ze merkte dat we ons aan het verslapen waren
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 november 2012 @ 13:28:

mijn moeder heeft ook tot ik het huis uit ging, mijn brood voor me gesmeerd. Ze stond ook vroeger op om voor mij thee te maken enzo Daar is niets mis mee. Maar een kind wat alleen vruchtenhagel wil eten en dus maar vette hap koopt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil ook graag hagelslag op brood. De hele tijd. Maar die is 2,5. Ik hoop dit gedrag er over 8 jaar toch wel uit te hebben ze krijgt trouwens ook gewoon appelstroop en pindakaas, roomkaas, jam, dat soort dingen op brood. Vlees vind ze wel lekker maar eet ze er af, net als gewone kaas. Weet iemand daar wat op? Ter voorkoming van een topic over 8 jaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 13:22:

[...]





Beter koekjes met brood dan zonder brood.



(Ik vermoed dat deze verwentip ergens uit de jaren 70 margriet/libelle dateert. Ik heb het sindsdien niet meer gegeten en kreeg het alleen rond Sinterklaas. Ontbijtkoek op brood is ook lekker.... )



Oh ja, ik was het al lang weer vergeten, maar kregen wij vroeger ook! Ik denk niet dat een speculaasje op brood ongezonder is dan bijvoorbeeld chocoladepasta, maar ik kan het mis hebben natuurlijk



Voor zoon TO denk ik idd dat je moet proberen de broodjes op school wat in te perken. Maar weet niet hoe jullie het zelf doen. Kan me voorstellen als ouders zelf nooit brood mee naar werk nemen, dat het dan voor zoonlief ook niet echt het voorbeeld is. Zelf neem ik altijd brood met kaas mee naar mn werk (smeer brood idd ook bevroren). Al de rest vind ik ook klef worden, dus is voor thuis/ontbijt/weekend. En idd, vers brood is ook lekkerder dan dat wat al een halve dag in de trommel zit, maar we zullen het er gewoon mee moeten doen



Zou zoon vragen wat hij zelf voor oplossingen kan verzinnen. En dan kan je hem de suggesties van 'ander beleg' en 'los beleg meenemen' natuurlijk wel geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2012 @ 13:30:

[...]





Goh......dat er nog iets van jou terecht is gekomen, zeg. Wonderbaarlijk. ja he, ongelofelijk



misschien helpt het als ik vertel dat ik daarnaast gewoon meehielp in huis, vaak 's avonds kookte en zelf mijn kamer opruimde?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2012 @ 13:26:

Ik smeer ook alle pakketjes brood voor degenen die moeten werken/ stage lopen/ naar school moeten.

Deed mijn moeder ook voor mij vroeger. Tot ik het huis uit ging. En zodra ik op mezelf woonde bleek ik het toch zelf te kunnen.

En ook hier heeft iedereen zo zijn voor- en afkeuren waar ik rekening mee houd.

En geregeld zit er iets " lekkers " bij, ipv simpele bammen-kaas.Precies zoals mijn moeder het deed. Wonderbaarlijk he dat ik zelf een boterham kan smeren vandaag de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:allis schreef op 20 november 2012 @ 13:31:

Mijn dochter wil ook graag hagelslag op brood. De hele tijd. Maar die is 2,5. Ik hoop dit gedrag er over 8 jaar toch wel uit te hebben ze krijgt trouwens ook gewoon appelstroop en pindakaas, roomkaas, jam, dat soort dingen op brood. Vlees vind ze wel lekker maar eet ze er af, net als gewone kaas. Weet iemand daar wat op? Ter voorkoming van een topic over 8 jaar?



Als je je vlees/kaas van je brood eet, heb je toch vervolgens alleen nog droog brood wat niet weg te krijgen is? Door haar toch droog brood te laten eten, zou ze volgens mij vanzelf moeten leren dat het echt lekkerder is om het beleg op het brood te laten zitten.

Misschien als beloning een extra plakje kaas nadat ze dr boterhammetjes goed heeft opgegeten? (Of een pedagogisch compleet onverantwoord speculaasje dat ik van mijn oppas altijd na de lunch kreeg )
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 13:31:

[...]





Daar is niets mis mee. Maar een kind wat alleen vruchtenhagel wil eten en dus maar vette hap koopt? tja, lijkt mij niet de bedoeling, maar ik heb geen zicht op wat TO al heeft geprobeerd om hem iets anders te laten eten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 13:31:

[...]





Daar is niets mis mee. Maar een kind wat alleen vruchtenhagel wil eten en dus maar vette hap koopt?



Die heeft duidelijk geld te veel



Ik zorg er altijd voor dat ze iets ee hebben wat ze wel lekker vinden zodat ze het niet weggooien en iets baggervets gaan halen.

Een brugklasser die de hele dag redt op één kaasbroodje vind ik ook uniek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens; schuddebuikjes (heb geen aandelen) zijn ook een soort speculaasjes voor op brood Die nemen wij nog wel eens mee naar de camping, want blijven ook prima in de warmte. Misschien lust zoon die ook wel? (maar blijft vallen onder de categorie 'ongezond' natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 november 2012 @ 13:33:

[...]



ja he, ongelofelijk



misschien helpt het als ik vertel dat ik daarnaast gewoon meehielp in huis, vaak 's avonds kookte en zelf mijn kamer opruimde? Dat hoefde ik allemaal niet eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven