Maak je eigen top 10 lekkerste snacks.

04-07-2008 08:51 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



wat een rijkdom, het is kwart voor 12, je hebt trek en de snackbar is nog open. Ik scoorde 2 kroketten. Heerlijk.

Alles uit de snackbar vind ik lekker, de halve kip uitgezonderd. Wat vinden jullie lekker van 1 tot 10? Graag merken erbij! In Amsterdam vermeld je tijdens de bestelling de merknaam van de kroket, anders vragen ze het je. Ik weet niet hoe dat is onder de grote rivieren. Overigens is Amsterdam Noord the place to be voor de kroket (alle Febo kroketten en de kroketten van coldfood (van Dobben en Kwekkeboom) komen hier vandaan (Coldfood zit in Oostzaan, oke).



1. De bamsa (bamischijf met gladde buitenkant en satesaus er in, onbekend in Amsterdam, wel in Leiden).

2. Febo satekroket.

3. Pikanto met satehsaus.

4. Gehaktstaaf van van Oers (te koop bij sommige tankstations, is ook een oranjekleurige saus bij, hmmm).

5. Patat oorlog (smullers op het Centraal Station in Amsterdam heeft verukkelijke patat).

6. van Dobben rundvleeskroket.

7,. Loempia.

8. Zo'n slaatje van de snackbar.

9. Truffel chocolade softijs van de Febo.

10. Bamischijf.



Ooooo wat is dit toch pervers lekker allemaal.

Nou jullie.
Alle reacties Link kopieren
je weet dat in bijna alle kroketten een edel diersoort is verwerkt?

Het Paard...



Van dat lijstje met al dat dood vlees, krijg ik braakneigingen, was dat een mortuarim waar je geshopt hebt? je zei het zelf al persvers
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
tjongejonge fatalflower, wat bevestig jij mijn vooroordelen ten opzichte van vegetariërs (dat het nooit het enige lastige aan ze is en je er altijd bij het eerste contact achter komt) hier even in twee zinnen!

Antonio vraagt toch niet om een waarde-oordeel!

Kon je niet gewoon even je lijstje met favo kaassouflé's en groenteburgers opschrijven i.p.v de moraalridder uit te gaan hangen?
Ik houd niet zo van snacks. Maar ik ben dan ook vegetariër, dus er is vaak niet zo veel te krijgen voor me (nou ja, een kaassoufflé is niet echt iets bijzonders toch). Heel af en toe vind ik een lekkere groentenkroket :) Geen idee welk merk dat is, Antonio.

Maar, na alle vegetarische jaren (en dat zijn er veel), kan ik me nog maar van weinig vlees-dingen de smaak herinneren. Behalve de kroket. Dat is ook één van de weinige dingen waar ik stiekem nog wel eens zin in heb :-$ Tot nu toe heb ik de verleiding weerstaan trouwens.



@Marieke, niet alle vegetariërs zijn zo hoor. Ik niet iniedergeval, dat durf ik heel zeker te zeggen. Ik houd ook niet van die vegetariërs die als je samen zit te eten gaan vertellen wat je dan wel naar binnen aan het werken bent en wat dat beest allemaal heeft moeten doorstaan. Het is míjn keuze om geen vlees (en vis) meer te eten, maar het stoort me helemaal niet als een ander het wel doet. Ik zou liever anders zien natuurlijk, maar iedereen moet daar zijn eigen keuzes in maken.
Oh en @fatalflower: wat maakt het uit of er paard in zit (ik weet niet eens of dat klopt of dat het een fabeltje is -vroeger zeiden we altijd dat er hond in een kroket zat ;-) ) of koe of varken of iets anders? Voor mij maakt het geen verschil, ik vind het allemaal even erg. Maar jij vindt dus dat mensen wel koe of konijn mogen eten, maar geen paard?
Ok, on topic weer even;



Toon, ik kan niet slapen en jouw topic was het enige in het oog springende en iets waar ik even mijn gedachten bij kan verzetten. Dus ik ga je op mijn lijst trakteren.



1. Patat speciaal met curry van de Smullers op het station. Die currysaus, ik weet niet van welk merk, is het verukkelijkst en nergens anders te krijgen volgens mij. Überhaupt vind ik patat van daar geweldig, als ze de boel tenminste even doorbakken. Op een gedeelde 1e plaats staat patat van Snackbar Danny in Alkmaar. Dat is een snackbar waar mensen van heinde en verre naartoe komen en dat is dan ook terecht.

2. Een Mora frikandel speciaal met ketchup van Heinz en veel fijn gesneden uien, zelf gefrituurd.

3. De satékroket van de Bun Burger in Almere, ik ken geen merk maar dat zijn wat mij betreft de beste.

4. Patat oorlog bij iedere patattent die Wijko satésaus gebruikt.

5. Een kaassouflé van Van Dobben

6. Shoarma van kip, van Pamukele in Amsterdam-West, met veel (licht aangemaakte) groente en in een half klein Turks brood.

7. Een garnalenkroket van Kwekkeboom of Van Dobben.

8. Een gehaktstaaf van een BP tankstation met curry die je zelf mag pompen met zo'n pompje en dan het liefst een die al een tijdje ligt. Na een voorstelling gingen de jongens en ik er vroeger vaak een scoren, als we op weg waren naar huis.

9. Huzarensalade van Limmen op de Admiraal de Ruyterweg. Helaas zijn ze er na 100 jaar mee opgehouden maar hun huzarenslaatjes waren legendarisch.

10. Een saucijzenbroodje, ook van Limmen. De tranen springen in mijn ogen van het sentiment als ik terugdenk aan de zaterdagochtenden dat mijn man die broodjes ging halen op de hoek en ik koffie en thee ging zetten. Goeie ouwe tijd.....



De laatste twee dingen komen niet van de snackbar maar het zijn wel snacks toch? Mag het dan ook?
Veruit bovenaan staat bij mij de kalfsvleeskroket(croquet) van van Dobben!
Alle reacties Link kopieren
1. Hamburger van Mac Donalds

2. Patatje oorlog van de Febo

3. Bapao bij de snackbar met saus

4. Frikandel op een bolletje

5. Kaassoufle op een bolletje

6. Bitterballen (behalve niet die bij de Mac, die zijn niet te eten)

7. Satekroket bij de Febo

8. Saucijzenbroodje van Lanzaat in Zaandam

9. Pizzastukje smaak bbq op station Amsterdam (weet niet hoe die zaak heet)

10. Grillburger van de Febo
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
hmmm hier vermeld je geen merken hoor toon, je krijg gewoon wat er is hihi.



mijn top 10... pfff



1. de van dobbe kroket

2. smulrol

3. bamischijf/blok/rol

4. bitterballen

5. hamburger

6. patat van de frituur op de markt in maastricht

7. groentekroket

8. shoarmarol

9. frikandel speciaal

10. kipfingers
Alle reacties Link kopieren
1. Ardeense saté, geen idee of ze die ook in NL verkopen, maar in Belgie zijn die altijd erg lekker.

2. Frites met belgische mayo (Orion!) en Wijko satésaus...aangezien ze deze combi nergens verkopen maak ik het altijd zelf

3. Verse frites van extra zout van onze frituur

4. Kroket van Mora

5. Mini kiploempiaatjes van Buitenhuis

6. Broodje hamburger an onze frituur

7. Kipcorn

8. Shaslick extra zonder saus

9. .............geen verdere inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
_Soleil_ schreef op 01 juni 2008 @ 02:49:

@Marieke, niet alle vegetariërs zijn zo hoor. Ik niet iniedergeval, dat durf ik heel zeker te zeggen. Ik houd ook niet van die vegetariërs die als je samen zit te eten gaan vertellen wat je dan wel naar binnen aan het werken bent en wat dat beest allemaal heeft moeten doorstaan. Het is míjn keuze om geen vlees (en vis) meer te eten, maar het stoort me helemaal niet als een ander het wel doet. Ik zou liever anders zien natuurlijk, maar iedereen moet daar zijn eigen keuzes in maken.
Zo zie ik het ook! Keuzevrijheid is een groot goed en ik kan me dan ook erg opwinden over mensen die hieraan voorbij gaan en anderen hun eigen voorkeur willen opdringen.
Alle reacties Link kopieren
Top 10 is me te lang maar top 3 lukt me nog wel.



1. Frietje met zure mayo van Frituur nummer 1 in Antwerpen

2. Ouderwetse frikandel speciaal. Maakt niet uit van wie of waar.

3. Kaassouflé.

Carrero broodjes die je in de magnetron moet opwarmen zijn ook goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 01 juni 2008 @ 12:07:

Ouderwetse frikandel. Maakt niet uit van wie of waar.

Klinkt zag ik net een beetje apart ;-)
Alle reacties Link kopieren
Voor fatalflower: ik ben jarenlang vegetarier geweest, en ik ben doodongelukkig in het abbatoir. Ik zeg wat lekker is, niet perse moreel verfijnd. Ik hou trouwens ook van vis, en dat vind ik ook zo lekker. Moet ik dat allemaal laten staan?

Ik zou het een uitdaging vinden dat vegetariers eens een goede snackbar (of keten) op touw zetten. Ik vermoed dat ze nog succesvol zouden zijn ook, lekkere broodjes falafel, goede salades, dat gaat lopen. Maar om een ander uit te kafferen om wat hij lekker vindt, vind ik te ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gek op veel van de snackbar eigenlijk, maar vind een patatje oorlog op zn tijd lekker!
Alle reacties Link kopieren
o ja en een zelfgemaakt broodje hamburger met verse groenten (sla, augurk, tomaat) en ketchup, mayo vind ik ook erg jammie...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook vegetarier, maar als ik iets mis is dan is het toch wel een fricandel speciaal. Ik weet het, je mag het eigenlijk niet eens vlees noemen, maar oh, wat vond ik dat altijd lekker zo na een avondje stappen.



Tegenwoordig snack ik kaassouflees of een patatje met mayo, of patatje speciaal. Ook lekker.



Uiteraard altijd na het stappen bij de bekendste frituur van Maastricht, op de markt.
1 Patat met veel mayonaise en veel zout

2 Kaassouflé

3 Bitterballen

4 Frikandel

5 Kroket

6 Milkshake van MC Donalds, die heeft de állerlekkerste.

7 Bitterballen

8 Raspatat

9 Nasischijf

10 Kipnuggets
Oh, ik heb twee keer bitterballen. Ehm, op 7 dan maar een broodje bitterbal met mayonaise en mosterd. :blob
Raspatat? Wasda?
Das heeeeeeeeeel lekker





http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Raspatat.jpg/800px-Raspatat.jpg
1) grillburger van de Febo

2) patat met, fritessaus van de Mac

3) patat met, willekeurige andere fritesaus of mayo

4) bitterballen (zo ouderwets mogelijk, dus niet met zo'n melige fijngedraaide ragout vanbinnen, maar met ragout waar je de vleesdraadjes ziet zitten.

5) saté met Wijcko saté saus

6) milkshake, vanille

7) Vietnamese loempia

8) Pastei van het Vietnamese loempia stalletje

9) Kibbeling met ravigotte saus

10) broodje ei met fritessaus of mayo
Alle reacties Link kopieren
.
1 - patat

2 - broodje frikandel speciaal

3 - kaassouflé

(1 t/m 3 is mijn vaste recept)

verder:

4 - grillburger van de Febo

5 - broodje falafel

6 - shoarmarol met knoflooksaus

7 - groenteburger menu van mc Donalds

8 - milshake

9 - Van Dobbe kroket

10 - turkse pizza



mjammm
Alle reacties Link kopieren
eleonora schreef op 01 juni 2008 @ 04:02:

Op een gedeelde 1e plaats staat patat van Snackbar Danny in Alkmaar. Dat is een snackbar waar mensen van heinde en verre naartoe komen en dat is dan ook terecht.





LOL Eleonore, Ik kan dat bevestigen, maar ik mag geen oordeel geven aangezien ik heel veel jaren geleden eens gewerkt heb voor Danny!



Maar wellicht dat daar ook mijn aversie tegen frietjes vandaan komt, ik heb toen ietwat teveel frietjes gegeten dat ik lang daarna tot nu geen friet meer kan zien!



Mijn favo snacks:

- gebakken kipfiletstukjes bij een snackbar in Hilversum (ik weet de naam van de snackbar niet meer maar de eigenaar is een Chinees)

- Sajoera kroket (een vega kroket, anders dan de groente kroket)

- turkse pizza

- broodje kipshoarma met gebakken champignons, ui en paprika

- haring zonder ui (al komt dat niet bij de snackbar vandaan, maar wel als snack op de markt)

- portie gebakken kibbeling, bij Visser Vis in Lauwersoog

- visstick bij de enige snackbar in Oerle



Dit is mijn lijst, verder kom ik niet.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven