mac&cheese recept?

06-12-2010 16:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een recept voor amerikaanse mac&cheese?

Mijn kinderen zijn gek op pasta&op kaas,en mac&cheese schijnt een echt kindergerecht te zijn.
http://lmgtfy.com/?q=mac+cheese+recept
Alle reacties Link kopieren
Geen recept maar bij AH verkopen ze Macaroni & Cheese van Kraft, de echte chemische oranje/gele macaroni zoals ze die in Amerika eten. Zit in een blauwe rechthoekige doos.



Neem 4 soorten kaas die je goed kan smelten, te bevragen bij de kaasboer. Ongeklopte slagroom in een koekepan ,de kaas, in blokjes, langzaam laten smelten en een beetje nootmuskaat toevoegen. Door de gekookte pasta mengen en eet smakelijk.





Noot: Gebruik alleen een houten spatel als je de kaas smelt, met metaal gaat het schiften.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten weleens mac and cheese van het allerhande recept van vorig? jaar. Met brocolli en uit de oven. Smaakt goed met pittige kaas. Wel misschien minder Amerikaans en minder kindervoedsel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in amerikaanse tv series wel eens dat ze gewoon cheddar kaas raspen en over de (al gekookte denk ik) macaroni heen stooien en dan in de oven opwarmen, tot de kaas gesmolten is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Jamie Oliver ook een lekker recept van Mac&cheese,dacht dat ik het had opgeslagen maar kan het niet meer vinden maar valt vast wel te googelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd met ham, spekjes en kaas, maar blijft het zelfde principe.



Macaroni koken.

Afgieten.

Macaroni terug in de pan.

Tomatenpuree er doorheen roeren

Geraspte kaas er doorheen roeren



Per +/- 200 gram macaroni 1 blikje tomaten puree.

Per +/- 200 gram 1 zakje geraspte kaas



Ik doe er dan spekjes en hamblokjes doorheen, eerst even aanbakken en voor de kaas er doorheen roeren.



Gezien je met de gesmolten kaas zit, zit wel alles (pan, lepels e.d.) helemaal onder de kaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 06 december 2010 @ 16:52:

Wij eten weleens mac and cheese van het allerhande recept van vorig? jaar. Met brocolli en uit de oven. Smaakt goed met pittige kaas. Wel misschien minder Amerikaans en minder kindervoedsel.Even snel opgezocht, dat lijkt me erg lekker! Ga ik zeker een keer maken!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=538866
Alle reacties Link kopieren
Ik lig met rugpijn in bed, kan geen kant op...maar jezus wat krijg ik een honger zeg!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 06 december 2010 @ 16:56:

Volgens mij heeft Jamie Oliver ook een lekker recept van Mac&cheese,dacht dat ik het had opgeslagen maar kan het niet meer vinden maar valt vast wel te googelen.Bedoel je die uit dat Amerika boek van hem? Die vond ik namelijk niet echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet uit het america boek dacht ik,is nl al langer geleden dat ik het had.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ok.
Ik maak wel eens pasta met groentes (broccolli/bloemkool/spruitjes/etc) met kaassaus.



Een wit sausje maken van een klont boter, daar bloem doorheen, aanlengen met melk en even door laten koken.



Op smaak maken met aromat/bouillionpoeder/zout/nootmuskaat.



Van het vuur af een aantal plakjes light-cheddar (van de Lidl, die soort die per plakje verpakt is, staat bij de olijfolie, flessen bakboter etc)



Warme gare groentes en gare pasta er door heen en smullen maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 06 december 2010 @ 16:56:

Volgens mij heeft Jamie Oliver ook een lekker recept van Mac&cheese,dacht dat ik het had opgeslagen maar kan het niet meer vinden maar valt vast wel te googelen.Deze bedoel je: A killer mac 'n' cheese



Erg lekker, laatst bij vrienden gegeten en binnenkort maak ik 'm zelf!!
quote:Cateautje schreef op 06 december 2010 @ 16:45:





Noot: Gebruik alleen een houten spatel als je de kaas smelt, met metaal gaat het schiften.En dat is dus onzin. De hoeveelheden kaassaus, fondue, etc die ik al heb geroerd met een metalen garde zijn zo ongeveer niet te tellen, en de saus schift niet door metaal.
quote:tilalia2 schreef op 06 december 2010 @ 18:10:

[...]





En dat is dus onzin. De hoeveelheden kaassaus, fondue, etc die ik al heb geroerd met een metalen garde zijn zo ongeveer niet te tellen, en de saus schift niet door metaal.Als je echte kaassaus maakt, dus niet op basis van een roux, dan behoor je een houten spatel te gebruiken. Je hoeft het van mij niet aan te nemen , maar loop eens een restaurant in en vraag het eens aan de chef, deze zal het beamen.Het is een hele oude kookwet, maar maak je geen zorgen, het was maar een tip, geen gebod.
quote:Cateautje schreef op 06 december 2010 @ 18:49:

[...]



Als je echte kaassaus maakt, dus niet op basis van een roux, dan behoor je een houten spatel te gebruiken. Je hoeft het van mij niet aan te nemen , maar loop eens een restaurant in en vraag het eens aan de chef, deze zal het beamen. Het is een hele oude kookwet, maar maak je geen zorgen, het was maar een tip, geen gebod.



'Met metaal gaat het schiften' klinkt mij anders behoorlijk stellig in de oren.

Ik heb voor de gein wat top-chef-kookboeken erop nageslagen, maar nergens, maar dan ook nergens staat dat saus schift als deze geroerd wordt met een metalen ding.



Dus ik vermoed dat je door iemand bij de neus bent genomen.
quote:tilalia2 schreef op 06 december 2010 @ 19:39:

[...]





'Met metaal gaat het schiften' klinkt mij anders behoorlijk stellig in de oren.

Ik heb voor de gein wat top-chef-kookboeken erop nageslagen, maar nergens, maar dan ook nergens staat dat saus schift als deze geroerd wordt met een metalen ding.



Dus ik vermoed dat je door iemand bij de neus bent genomen.Ja hoor, als je gelijk wilt hebben, dan heb je dat bij deze.Doe een dansje.
quote:Cateautje schreef op 06 december 2010 @ 21:13:

[...]



Ja hoor, als je gelijk wilt hebben, dan heb je dat bij deze.Doe een dansje.Nou nou, niet zo aangebrand. Ik kan het niet helpen dat jouw feiten fabels blijken te zijn. Het scheelt in ieder geval weer zoeken naar geschikt kookgerei, toch?
quote:Borninaugust schreef op 06 december 2010 @ 16:40:

Geen recept maar bij AH verkopen ze Macaroni & Cheese van Kraft, de echte chemische oranje/gele macaroni zoals ze die in Amerika eten. Zit in een blauwe rechthoekige doos.



[afbeelding]Thanx, die zoek ik al een tijdje :-) gewoon bij AH dus....
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 06 december 2010 @ 21:31:

[...]

Thanx, die zoek ik al een tijdje :-) gewoon bij AH dus....Vanavond nog even gekeken, het is alleen niet van Kraft maar Tesi Bon of zoiets. Verder bijna hetzelfde!
quote:Borninaugust schreef op 06 december 2010 @ 22:12:

[...]



Vanavond nog even gekeken, het is alleen niet van Kraft maar Tesi Bon of zoiets. Verder bijna hetzelfde!





Plus had eerder ook Mac&cheese en ineens was het uit het assortiment gehaald.



Ik heb er toen een topic over geopend en toen live hier zelf mijn mac&cheese gemaakt, maar iedereen leek het vies



Als ik AH ben ga ik er gelijk wat dozen van inslaan.
Alle reacties Link kopieren
deze is ook heerlijk:

http://www.kayotic.nl/blog/kayotic-pasta-gratin
Alle reacties Link kopieren
quote:ramiaatje schreef op 09 december 2010 @ 15:53:

deze is ook heerlijk:

http://www.kayotic.nl/blog/kayotic-pasta-gratinWat een heerlijke recepten heeft ze op haar site zeg. Ik heb die honey glaced chicken pasgeleden gemaakt. Mmmmm zalig. Ze staat al lang bij mijn favorieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven