Mag ik tapas eten?

22-05-2012 14:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je rode tapenade mag eten van de supermarkt als je zwanger bent. Er zit namelijk wel vis in, maar die zou toch wel doorbakken zijn?

Ik heb namelijk al 2 bakjes gekocht en heb er zo zin in :)
vis in je rode tapenade van de supermarkt? eh... huh?
waarom zou het niet mogen? Je bent zwanger neem ik aan??

Pin me er niet op vast maar volgens mij is tapenade gewoon van de supermarkt niet met rauwe vis, daar moet je meestal voor in de speciaalzaak zijn.

(wat voor vis is het eigenlijk? tonijn?)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel, aangezien het geen rauwe vis is.

Eet smakelijk.
ik dacht al dat ik gek was oriane, maar volgens mij zit er in rode tapenade inderdaad geen vis (gewoon tomaten, olijven, kappertjes evt)
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je nou tapas of tapenade? Vraag is nogal vaag.
Alle reacties Link kopieren
Oriane schreef op 22 mei 2012 @ 14:09:

vis in je rode tapenade van de supermarkt? eh... huh?






He, dat dacht ik nou ook! Huh?



Tapenade wordt gemaakt van olijven, zongedroogde tomaten, kappertjes, olie en kruiden. Dus ja, dat mag je eten als je zwanger bent.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ansjovis zit erin :)
hmm krijg er nu wel trek in...lekker stokbroodje met tapenade, wijntje erbij, mjam.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel idd tapenade. Die tomaten variant, waar dus ook vis in zit ;)
Alle reacties Link kopieren
.
thee wijzigde dit bericht op 22-05-2012 14:15
Reden: laat maar...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vis zit er dan in? Ansjovis?
Alle reacties Link kopieren
Dit zit er in rode tapenade:

75 gr zwarte ontpitte olijven

75 gr zongedroogde tomaten

1 el kappertjes

15 gr peterselie

1 el limoensap

90 ml olijfolie



Dus ik zou niet weten waarom je het niet zou mogen en hoe kom je erbij dat er vis in zit?
Alle reacties Link kopieren
Ansjovis is juist een van de dingen die aangeraden wordt om minimaal 2 keer per week te eten. Valt onder de volvette vissoorten als makreel, haring, sardines, zalm en dus ook ansjovis.
Am Yisrael Chai!
oja ansjovis kan er wel eens in ja.

Nou, ansjovis is heel gezond voor zwangeren

http://www.verloskundigce ... w=article&id=18&Itemid=31

Essentiële vetzuren

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat essentiële vetzuren een positieve invloed heeft op de ontwikkeling van de hersenen en het gezichtsvermogen van je kind. Advies:Eet twee keer in de week vette vis: makreel (geen koningsmakreel), zalm, haring, forel, tonijn (uit blik), steur, ansjovis en sardientjes. Visolie capsules indien je niet van vis houdt .
Alle reacties Link kopieren
Je mag gewoon vis eten hoor.

Alleen geen roofvissen en geen vacuum verpakte vis. En dat heeft niet met de vis te maken maar met de verpakking. Heb gister nog van de verloskundige gehoord dat ik prima 2 haringen per week mag eten.



Edit: Niet te spastisch doen met eten hoor! Ik zou die bakjes soldaat maken!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Wellhello schreef op 22 mei 2012 @ 14:16:

Je mag gewoon vis eten hoor.

Alleen geen roofvissen en geen vacuum verpakte vis. En dat heeft niet met de vis te maken maar met de verpakking. Heb gister nog van de verloskundige gehoord dat ik prima 2 haringen per week mag eten.
Is juist goed voor je om er 2 per week te eten, goed voor de ontwikkeling van de hersentjes en het zenuwstelsel. En na je zwangerschap je kind het ook zo snel mogelijk aanleren om lekker vaak vis te eten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Behalve rauw vlees, rauwe eieren en rauwe of vacuum voorverpakte gerookte vis mag je ALLES eten wat er in de supermarkt te koop is. Oja... en alcohol natuurlijk. Maar dat wist je vast wel.



Verder zijn alle zogenaamde verboden overdreven hysterisch gedoe.



Tapenade... hoe kom je erop @-(
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef op 22 mei 2012 @ 14:17:

[...]





Is juist goed voor je om er 2 per week te eten, goed voor de ontwikkeling van de hersentjes en het zenuwstelsel. En na je zwangerschap je kind het ook zo snel mogelijk aanleren om lekker vaak vis te eten.
Heerlijk, vind vis erg lekker! Alleen is gerookte zalm mijn favoriet, bestaat dat trouwens ook zonder vacuum verpakking?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik ook trek in rode tapenade..
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ooit een kindje verloren(36 weken) vandaar ik wat bezorgd ben. Maar ik ga het gewoon opeten vandaag :) hahaha. Bedankt voor de tips
Wellhello schreef op 22 mei 2012 @ 14:19:

[...]



Heerlijk, vind vis erg lekker! Alleen is gerookte zalm mijn favoriet, bestaat dat trouwens ook zonder vacuum verpakking?
ja tuurlijk, ik denk bij de betere visboer. En anders zelf aan de slag http://www.coquinaria.nl/recepten/03.4recept.htm
Alle reacties Link kopieren
Hmm,ziet er goed uit in de link!

Zal eens op zoek gaan naar goede viszaak in mijn woonplaats.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Eet smakelijk Ilse. En veel succes en geluk met je zwangerschap.



(en nu heb ik ook trek in een lekker glas wijn en tapenade)
Alle reacties Link kopieren
Wellhello schreef op 22 mei 2012 @ 14:19:

[...]



Heerlijk, vind vis erg lekker! Alleen is gerookte zalm mijn favoriet, bestaat dat trouwens ook zonder vacuum verpakking?
Bij de meeste visboeren is dat ook gewoon vacuüm verpakt, is namelijk meestal Noorse zalm of Schotse zalm en die moet natuurlijk ook hierheen komen. Je kan dan beter hele verse rauwe zalm eten, of zelf roken, maar geen idee hoe dat moet. Mijn vriend kan het wel, ik wil het wel voor je vragen als je niet zelf op internet kan vinden hoe je zalm moet roken.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven