Makkelijk, snel en uit de diepvries

21-02-2017 22:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zoek makkelijke en lekkere recepten om maaltijden op voorhand te maken en dan in te vriezen. Aangezien wij een gezin zijn met pubers en rare werktijden is er niet altijd tijd om te koken. Nu wil ik dus een of twee gerechten maken en deze dan in porties invriezen zodat er altijd "vers" eten voor handen is, wanneer we weer van die hectische dagen hebben waarop iedereen op een ander tijdstip dient te eten. Spagetti en macaroni hebben we al genoeg gegeten... ook nasi zou nog kunnen, maar veel verder komt mijn inspiratie niet. Wie heeft lekkere recepten die ook na t ontdooien nog lekker zijn? Ik ben vol verwachting:-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch allerlei groentes invriezen, of soepen? Een aardappeltje erbij koken en een slavinkje bakken kost dan hooguit 15 minuten, nou, dat kan het toch niet zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Chili con carne, stamppot boerenkool, hutspot, erwtensoep, pompoensoep, tomatensoep (elke gevulde soep).
Maak een account op pinterest en zoek op freezer meals.
Rijst invriezen kan ook, maar dan warm ik het wel op in een koekenpan door op te bakken. De saus vries ik apart in, kipkerrie bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wraps met saus in de oven.

Alle stamppot.
Alle reacties Link kopieren
Maar eerlijk gezegd zie ik heel die meerwaarde van dat gedoe van dingen uit de vriezer niet. Om het tot een behoorlijke maaltijd te maken, ben je toch al gauw 20 minuten kwijt. In dezelfde tijd kan je toch ook een verse eenvoudige maaltijd op tafel hebben staan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:16:

Maar eerlijk gezegd zie ik heel die meerwaarde van dat gedoe van dingen uit de vriezer niet. Om het tot een behoorlijke maaltijd te maken, ben je toch al gauw 20 minuten kwijt. In dezelfde tijd kan je toch ook een verse eenvoudige maaltijd op tafel hebben staan?Wat overblijft gaat in de vriezer en alleen saus opwarmen en pasta koken gaat toch sneller dan 20 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Rijst met kip of gehakt en boontjes. Met ketjap.

Prima zo uit diepvries en magnetron te eten.



Zo ook "paella" met chorizo.



Chili con carne.



Vulling voor in wraps / taco's, kan ook met rijst.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 21 februari 2017 @ 22:19:

[...]





Wat overblijft gaat in de vriezer en alleen saus opwarmen en pasta koken gaat toch sneller dan 20 minuten.Echt niet. Om het smakelijk te maken en smakelijk op te warmen, ben je ook al snel een kwartier verder. Dus de tijdwinst met gewoon in 20 minuten even wat vers op tafel zetten is miniem.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:16:

Maar eerlijk gezegd zie ik heel die meerwaarde van dat gedoe van dingen uit de vriezer niet. Om het tot een behoorlijke maaltijd te maken, ben je toch al gauw 20 minuten kwijt. In dezelfde tijd kan je toch ook een verse eenvoudige maaltijd op tafel hebben staan?Eens. En sowieso vind ik aardappels of stamp invriezen echt geen doen. Als je het ontdooit is het net behangplak.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:16:

Maar eerlijk gezegd zie ik heel die meerwaarde van dat gedoe van dingen uit de vriezer niet. Om het tot een behoorlijke maaltijd te maken, ben je toch al gauw 20 minuten kwijt. In dezelfde tijd kan je toch ook een verse eenvoudige maaltijd op tafel hebben staan?



Dat je de ingrediënten niet allemaal hoeft op te snorren.

Dat je niet hoeft na te denken na een hectische werkdag.

Dat je s ochtends de boel uit de vriezer legt en s avonds in 5 minuutjes klaar bent,

of het je kinderen kan laten doen.

Dat je niet hoeft op te letten qua kruiden, timing etc

Dat je geen grote afwas hebt.

Dat je ook maaltijden die normaal langer duren kunt eten ipv de AGV of snelle happen.



Ik zie veel voordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat een aardappeltje koken of stukje vlees bakken idd de tijd niet is. Maar ik werk avonden en wil dan daar ook warm eten met alleen magnetron tot beschikking. Kids zijn pubers, werken ook hun bijbaantje, half 7 thuis en ik wil niet dat ze alleen koken. Man draait wisselende diensten, moet vaak ook s'avonds nog weg, dus hup, bakje in de micro en door!! Tips van enkel pastasaus en pasta later koken zijn dus geen optie...
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:22:

[...]





Echt niet. Om het smakelijk te maken en smakelijk op te warmen, ben je ook al snel een kwartier verder. Dus de tijdwinst met gewoon in 20 minuten even wat vers op tafel zetten is miniem.Ik weet niet hoe jij opwarmt, maar hier is het echt in 3-4 minuten klaar hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 21 februari 2017 @ 22:24:

[...]





Dat je de ingrediënten niet allemaal hoeft op te snorren.

Dat je niet hoeft na te denken na een hectische werkdag.

Dat je s ochtends de boel uit de vriezer legt en s avonds in 5 minuutjes klaar bent,

of het je kinderen kan laten doen.

Dat je niet hoeft op te letten qua kruiden, timing etc

Dat je geen grote afwas hebt.



Ik zie veel voordelen.

Ik ook.

Ik vries gerechten in een of twee persoons porties in. Zo in de magnetron en klaar. Geen nadenken en snel eten als ik moe en hongerig thuis kom.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel doe is in het weekend bijvoorbeeld suddervlees/goulash/rendang of soepen in grote hoeveelheden maken en invriezen. Met wat rijst/aardappel/pasta te koken en een salade in 10 minuten een lekkere maaltijd.



Ook een stevige maaltijdsoep is hier populair op hectische dagen. Veel groenten en vult goed
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips zoals rijst met prutje.. gehaktballetjes met sausje.. paella... weer es wat anders dan pasta:-) tuurlijk kook ik t liefst vers iedere dag maar dat is planmatig niet altijd haalbaar. Vandaar ook de vraag:-)
Alle reacties Link kopieren
Curry met garnalen

Ragout van pulled anything
Alle reacties Link kopieren
Hier eten we veel rijst met prutjes. Die vriezen makkelijk in. Chicken tonight-achtige sauzen gaan prima. Het scheelt wel welke rijst je gebruikt. Die Lassi-droge korrelrijst is een stuk minder lekker uit de magnetron dan bijvoorbeeld pandanrijst uit zo'n kilozak van AH. Die blijft smeuïg.

Chili concarne gaat hier ook goed. En wortelstamp.

Een of 2 dagen vt voren een quiche maken gaat ook goed. Die is zo opgewarmd. Maar invriezen lijkt me dan weer niet zo lekker (nooit geprobeerd).
Alle reacties Link kopieren
Roti

Pom
Tip: gevulde broodjes.

Maak een vulling van gehakt, groenten en een flink gebonden jus, en maak een hoeveelheid brooddeeg.

Vorm broodjes met de vulling erin en bak in de oven.

Vries in.

Lekker met een blik soep.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:05:

Je kunt toch allerlei groentes invriezen, of soepen? Een aardappeltje erbij koken en een slavinkje bakken kost dan hooguit 15 minuten, nou, dat kan het toch niet zijn?Kook jij je aardappels maar 15 minuten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Groentensoep valt prima in te vriezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pilav!

varkenshaasje in stukken, bakken, gesnipperd uitje erbij, knoflookje persen, ketchup, ketjab, sambal, peper en zout, t sap uit blik perziken, lekker laten sudderen.. perzik in stukjes erbij, rijst koken.



als je pilav x rijst goed mengt, kan dit perfect in de diepvries, als je t ontdooit blijkt ook de rijst nog heerlijk 'moist' ('vochtig' of 'smeuïg' maar dan smakelijker gezegd : )
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 22:22:

[...]





Echt niet. Om het smakelijk te maken en smakelijk op te warmen, ben je ook al snel een kwartier verder. Dus de tijdwinst met gewoon in 20 minuten even wat vers op tafel zetten is miniem.Ik krijg in 20 minuten geen groente schoon, pasta gekookt en saus gepureerd, of groente schoon, aardappels geschild en gekookt op tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven