Makkelijke borrelhapjes waardoor je een kookgodin lijkt!

15-05-2007 14:24 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wordt mijn zoon 1. We verwachten aardig wat visite (vanaf ongeveer 16.00 uur, want hij moet eerst slapen).



Zonder verjaardag heb ik het meestal al best druk, dus ik kan niet de hele dag in de keuken staan om er een leuk aangeklede borrel van te maken. Toch willen we er ook niet zo'n kaas/worst/komkommer/pinda-verjaardag van maken. Daarom ben ik hard opzoek naar tips voor lekkere simpele borrelhapjes (waarmee ik natuurlijk wel reuze flitsend voor de dag kom).



Ik hou me aanbevolen voor alle tips, waarvoor ik jullie alvast heel erg dankbaar ben!
Takes a second for your life to change
http://www.foraste.nl/index.asp
http://www.google.nl/
http://www.tournedos.nl/borrelhapjes/
Alle reacties Link kopieren
Traiteur lekkere hapjes laten bezorgen. Of warme borrelsnacks laten bezorgen van de betere snackbar in je woonplaats.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ok, men neme:

Wraps (van die platte dingen die op pannekoeken lijken, weetjewel)

Philedelphia room kaas

Zalm



Smeer de philedelphia op de wrap, zalm er op, oprollen, heel even in de oven (dat t gewoon een beetje opwarmt zeg maar)

de rol in stukjes snijden, cocktail prikkertje in elk stukje en klaar....



in plaats van de zalm kan je er natuurlijk ook andere dingen op doen, zoals ham, salami, rucola etc.



Makkelijk, snel, en zelf vind ik het erg lekker..en't ziet er leuk uit, is weer eens wat anders dan kaas/worst/pinda's :D
Alle reacties Link kopieren
Dadels ontpitten (je kan ze ook kant-en klaar ontpit kopen), je rolt elke dadel in een langwerpig stuk katenspek, rangschikt ze naast elkaar in ovenschaal (passen er zo'n 40 in), beetje honging eroverheen (ik doe ook altijd wat peper en knoflookpoeder, hoeft niet), knapperig bruin laten bakken  

MMMMMMM om je  bij op te eten
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Snelle spiesjes rijgen van mediterrane dingetjes zoals olijf, kerstomaat, blokje feta, blaadje basilicum, mini maiskolfje.



Ook gewoon lekker; grove stukken Turks brood met aioi (knoflook mayo), kant en klaar overal te koop.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
very Cherry,Ik doe ook nog een amandel in de dadel. Mmmm!
Alle reacties Link kopieren
En voor de kindjes:Chipskippen!Pond kipfilet in repen snijden/knippen2 eieren klutsen1 zak paprikachips, een gaatje inmaken en met een deegroller de inhoud fijnmaken.De reepjes kip door het ei halen en dan door de chipskruimels.Een minuut of 17 in een oven van 200 gradenSmullen maar!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks alle heerlijke tips hieronder. Maar als je een kookgodin wilt lijken, moet je er OF tijd insteken OF het iemand laten bezorgen/ kant en klare verrukkelijke hapjes bij AH/ of een vriendin zo gek zien te krijgen dat zij een middag in je keuken staat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Spiesjes met kleine tomaatjes, verse basilicum en kleine stukjes buffelmozarella.



Geitenkaasjes met honing, tijm, pijnboompitjes

Geitenkaasjes met een beetje balsamicoazijn, wat basilicum en fijngehakte gedroogde tomaatjes



Gemarineerde mosselen; potje zure mosselen onder koude kraan klein beetje afspoelen. Goede olijfolie mengen met fijngehakte knoflook, peper en zout. Uitje fijn snijden, tomaten in blokjes snijden (zonder de pitjes) alles door elkaar mengen, prikkertjes erbij, lekker!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker; kippenlevertjes rollen in goede bacon, in ovenschaal doen. Sinasappels uitpersen, sap in de schaal doen en dan in de oven. Eerst even met folie, laatste 5 á 10 minuutjes zonder.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Snelle makkelijke dingen kunnen je ook een domestic Goddes laten lijken als je maar hele goede spullen gebruikt en het mooi presenteert.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Seranohamrolletjes.*Seranoham, kruidenkaas en eventueel rucolasla.Kloddertje kruidenkaas op een plak seranoham, sprietje rucolasla erop en oprollen maar.*Chorizo met mosselen:Klein plakje chorizo, mossel erin en even warm laten worden in de oven of grillplaat.
Alle reacties Link kopieren
Vitello Tonato, zo gepiept en lékker!

Ipv zelf een stuk fricandeau bakken en snijden haal je hele goede bij een slager. iets dunner laten snijden dan normaal.

Maak de saus van goede mayo, kappertjes en een goed merk tonijn uit blik en je smult! Voor saus recept ff googelen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ja je vraagt makkelijke gerechten. Je hebt al geen tijd zeg je. (voor kookgodin moet je bij een traiteur zijn). Maar wat is er mis met een paar lekkere quiches (dekamarkt en ah hebben lekkere/ of bij de slager). Vers stokbroodje. Kruiden/knoflook boter. Of de dag ervoor zelf sate maken (kipfilet met de "sate marinade" van Conimex, of een paar porties bestellen bij de chinees of snackbar. Extra satesaus, makkelijk kant en klaar van Remia die in de magnetron kan, in een ander bakje doen. Bakje kroepoek is er lekker bij.

En aanvullen met hapjes waar je nog tijd voor hebt.



Maak de dag ervoor een lekker bowl. Lekker fris voor erna.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, wat een tips! Geweldig!! Vooral de mediterane spiesjes en de wraps spreken me erg aan! Ik ga vanavond de boodschappenlijst alvast opstellen.



Ben het met jullie eens dat ik bij de traiteur moet zijn als ik als kookgodin voor de dag wil komen, dus ik denk dat het een combi wordt tussen zelfgemaakt en zelfgekochte hapjes, maar ik kan er vele kanten mee uit, word helemaal blij van zoveel tips. (Ken je dat, zit je hoofd zo vol met dingen die je nog moet doen, dat je ook geen inspiratie hebt).



Even off topic: las laatst over een boek met de titel: "How to look like a godess when you feel like a dog". Dat wordt mijn volgende uitdaging voor het verjaardagsfeestje, maargoed... dat moet in een andere pijler.



Thanks again!

E
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Bij een vorige werkgever hadden we vaak op vrijdagmiddag een borrel. Zeker als er iemand wegging. We hadden vlakbij een heerlijke slager die soort tapasschalen met vlees, vis, vegatarische tapas incl. met saus bracht. Lekker, niet te duur en makkelijk.



Iets duurder maar dat is helemaal super. (wel een beetje boel duurder denk ik) is dat je sushi gerechten laat bezorgen. Of zelf zou ik het de dag ervoor maken. Weet niet of je het kan of lekker vindt maar dat zijn hapjes waar je op de dag zelf niets aan hoeft te doen. Die kan je in tig variaties maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heel makkelijk, heel lekker; koop sushi!



Of een variant op de tip van NG1: bak pannekoeken, maar roer door het beslag ontdooide spinazie zodat je groene flensjes krijgt. Deze besmeren met roomkaas, beleggen met gerookte zalm, oprollen en snijden. Heerlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Oeps sorry MV, had jouw sushi-bericht niet gezien...:$ Ook te koop bij de AH trouwens!
.
Alle reacties Link kopieren
Oeps sorry MV, had jouw sushi-bericht niet gezien...:$ Ook te koop bij de AH trouwens!


:D (ben jij ook zo gek op sushi? mmmmmm)



Die is heerlijk bij AH maar relatief duur. Je kan het ook kopen bij Dirk van de Broek en de Dekamarkt. Sushizaak is lekkerder maar die zijn er niet in alle steden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Cherrytomaatjes halveren, pitjes/vocht eruit met theelepeltje, vullen met roomkaas, bestrooien met peper/zout.



Blokjes feta op een prikker tussen een gehalveerde witte druif.



Maak mini-pizzaatjes, haal een lekker donkerbruin brood, besmeer een sneetje met tomatensaus. Stooi geraspte kaas en wat Italiaanse kruiden erover. (je kan het jezelf natuurlijk moeilijker maken en er meer/iets anders op doen) Snijd in vieren en zet in de oven onder de grill tot de kaas gesmolten is.



Gevulde eieren, kook eieren hard, snijd in 2en. Haal het eigeel eruit, doe in een kom. Meng met mosterd, beetje mayonaise, verse bieslook, peper en zout, alles naar smaak. Doe in een spuit (of gebruik gewoon een theelepeltje) en vul de eitjes. Maak af met bijvoorbeeld een kappertje.
Alle reacties Link kopieren


Heel makkelijk, heel lekker; koop sushi!



Of een variant op de tip van NG1: bak pannekoeken, maar roer door het beslag ontdooide spinazie zodat je groene flensjes krijgt. Deze besmeren met roomkaas, beleggen met gerookte zalm, oprollen en snijden. Heerlijk!





Ik heb heel veel van dit soort hapjes op het kooktopic gezet. Ook wat wraps en andere kleine hapjes. Kijk maar of je daar nog iets bij ziet.



Pannenkoeken hapjes zijn lekker, wat daarbij lekker is;





Blini's met avocadoroom en zalm

 



 



Ingrediënten



3 kleine rijpe avocado's

2 eetlepels zure room

1 eetlepel citroensap

10 g verse basilicum (van plantje of uit zakje)

1/2 zakje verse koriander (a 15 g)

100 g gerookte zalm

1 potje lompvis kaviaar zwart (50 g)

100 g gerookte kipfiletreepjes



Pak kant en klare poffertjes.





Voorbereiden

Avocado's pellen en in blokjes snijden. In kom avocado met vork fijnprakken. Zure room en citroensap erdoor roeren. Op smaak brengen met zout en peper. Enkele kleine blaadjes basilicum en koriander voor garnering achterhouden, rest fijnsnijden. Helft van avocadomengsel in andere kom scheppen en basilicum en koriander erdoor roeren. Beide mengsels en blini's afgedekt in koelkast zetten.



Bereiden

Voor volwassenen grote blini's over vier borden verdelen. Op elke blini bergje avocadoroom met kruiden scheppen. Zalm in repen snijden en over blini's verdelen. (Beetje nep-kaviaar erop scheppen.) Blini's garneren met verse kruiden. Voor kinderen kleine blini's over bordjes verdelen. Op elke blini bergje avocadoroom zonder kruiden scheppen. Kipreepjes erover verdelen.

Tip



Kindertip: Kleine belegde hartige pannenkoekjes vindt iedereen lekker. Omdat kinderen meestal geen grote liefhebbers van gerookte vis zijn, krijgen zij gerookte kipreepjes. Voor de volwassenen is de avocadoroom extra op smaak gebracht met verse basilicum en koriander. (sjalotje en een klein tomaatje erin is lekkerder)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Is dat braille?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven