Makkelijke, snelle recepten!

07-08-2007 16:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet altijd evenveel inspiratie om iets nieuws te bedenken :no: . Misschien kan jij mij op ideeen brengen? Ik begin:



Ik eet vanavond een roerbakhusseltje van:

1 courgette, 1 aubergine, 3 tomaten (allen in blokjes).

Handje olijven erbij.

Laten garen in een scheut olijfolie, beetje water en tomatensap.

Zout/peper erbij.

Als laatst toevoegen; blokjes feta en verse koriander.

Serveer met couscous.
Alle reacties Link kopieren
Hee, goed idee!



Ik eet vanavond kabeljauw filet, die ik met twee gesneden tomaten, 1 ui, zout en peper, knoflook, tomatenpuree, oud witbrood en olijfolie 20 minuten op 200 graden in de oven zet.
Alle reacties Link kopieren
Een heerlijke supersnelle,



Noedelsoep



Ingrediënten:



2 bakjes Conimex boemboe voor Sajoer Tjampoer

125 gr woknoedels

125 gr tauge

125 gr gekookte gepelde garnalen

125 gr fijngesneden witte kool

sambal

ketjap manis

olie



Bereiden:

Laat een wok goed heet worden. Verhit een beetje olie bak de boemboe met 1/2 tl sambal voeg 1,5 l water toe. Breng de soep aan de kook. Voeg de noedels toe en kook in 2 minuten gaar. Trek de noedels met twee vorken uit elkaar. Voeg de kool, garnalen en tauge toe. Breng op smaak met ketjap en evt. meer sambal, serveer direct. Lekker met kroepoek, gebakken uitjes of ringetjes lente-ui.



Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Zeker goed idee!



Wat ik wel eens doe is varkensfilet in reepjes snijden en bakken met gyroskruiden van Knorr.

Ui, knoflook, courgette, paprika, tomaat en krieltjes erbij. Nog even bakken (eventueel wat bouillon toevoegen) tot de krieltjes goed zijn.
Dit recept heb ik een keer van de site van Super de Boer geplukt:



Wat heeft u nodig (voor 2 personen)

200g verse zalm

1/2 prei

1/2 sjalotje

1 teentje knoflook

1/2 winterpeen

1 stengel bleekselderij

1/2 theelepel suiker

2 eetlepels soja-saus

200g zilvervliesrijst



Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200°C (hetelucht 180°C) • Snij 200g verse zalm in stukken • Maak een 1/2 prei schoon, snij deze in dunne ringen en was ze • Pel en snipper een 1/2 sjalotje en 1 teentje knoflook • Schil een 1/2 winterpeen en snij deze en 1 stengel bleekselderij in blokjes • Verhit 2 eetlepels zonnebloemolie in een ovenvaste pan en bak de prei met de sjalot, de winterpeen en de bleekselderij op een matig vuur ca. 5 minuten • Voeg de knoflook en een 1/2 theelepel suiker toe en leg de zalm op de groenten. Bestrooi met zout en peper • Schenk er 2 eetlepels soja-saus en 2 eetlepels water over en zet de pan afgedekt ca. 15 minuten in de oven • Kook 200g zilvervliesrijst volgens de gebruiks-aanwijzing • Serveer de zalm met de groenten op de rijst.



Ik doe altijd het dubbele voor 2 personen, het is echt superlekker. Verder laat ik de bleekselderij eruit, dat vinden we niet zo lekker. En we gebruiken gewone rijst in plaats van zilvervliesrijst.



@ Frederieke, dat recept klinkt ook erg lekker. Vaak staat op de verpakking van de krieltjes hoe je ze kunt voorkoken in de magnetron, dat doe ik vaak als ik krieltjes gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ken je die zakjes voor ovenpasta? dat is toch lekker. Ik neem 'overpasta met ham en kaas'



dan doe ik erdoorheen:

- 1 paprika (in stukjes gesneden0

-1 bakje campignons (in plakjes/stukjes gesneden0

- 300 gram salami (in kleine blokjes gesneden)

- 300 gram volkoren macaroni



Zakje maak je klaar met water en bekertje slagroom.

Dan snij je alles, je doet alles in een overschaal. Mix doorroeren en erbij gieten.

Drie kwartier in de oven en klaar is je ovenpasta. Hier thuis wordt het altijd met gejuich ontvangen.



Ps. lekker komkommer erbij voor de frisse hap
Pasta met soort carbonarasaus voor vier personen



Olijfolie in een pan verhitten en vier teentjes geplette knoflook smoren tot ze lichtbruin zijn. Uit de pan scheppen en wegzetten.

In dezelfde pan 100 gram spek zacht uitbakken, ook wegzetten.

150 gram ham even bakken in de olie, afblussen met flinke scheut witte wijn.

In een kom twee eieren en een eidooier loskloppen, hand (versgeraspte!) parmezaanse kaas erdoor.



Spaghetti al dente koken, afgieten en mengen met wat kookvocht en ei- kaasmengsel.

Ham met de witte wijn, spek, knoflook en veel zwarte peper erdoor mengen, en een handvol gesneden platte peterselie. Lekker met een groene salade.
Alle reacties Link kopieren
He, leuk, al zoveel reacties!



Er komen lekkere dingen voorbij! Ga de reacties binnenkort printen en in mijn receptenmap bewaren!
Alle reacties Link kopieren
Als ik een drukke dienst heb (heb diensten van 24uur) dan maak ik wrapjes. Supersimpel, heel snel klaar en nog lekker en gezond ook! (en als je het bij de liddl haalt, nog goedkoop ook :))



Nodig:

- Tortilla (die zachte)

- Kruidenkaas

- Sla (bijv lollo rosso)

- Gerookte zalm

- Evt paprika reepjes



Tortilla bestrijken met kruidenkaas. Het midden van de tortilla beleggen met de overige ingrediënten en oprollen. That's it!

Lekker met pittige rode saus.



Evt kun je de gerookte zalm vervangen door bijv kip of ham en natuurlijk ook de groenten zijn naar eigen smaak te variëren. (bijv rucola voor een wat pittigere smaak)
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
Plompies Roomstoofpotje[ 4pers]



Benodigdheden

Pond verse sperciebonen

Pond kipfilet in blokjes

Zakje voorgekookte krieltjes

Groot bekertje creme fraiche

Zakje peperroomsaus

Een grote ui

Twee teentjes knoflook

zout,peper,knoflookpoeder



Kook sperciebonen[15min]

Verhit twee eetlepels olie in hapjespan

Braad daar de ui,knoflook en kip snel bruin [ ongeveer 5 minuten]

Voeg krieltjes toe en op hoge stand ongeveer 5 min

Zet gas laag en deksel op de pan [af en toe roeren]

Voeg na 15 min sperciebonen pepersaus en cremefraich toe totdat het heet is



Meiden,dit is echt heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Deze is wat sneller klaar en heel lekker en makkelijk!



Pastaschotel met spinazie en tonijn[4pers]



Benodigdheden

zak macaroni

pak diepvries spinazie a la creme

2 pakjes mon chou voor warme gerechten

4 blikjes tonijn op water



Kook macroni

verhit spinazie ,vermeng als deze ontdooit is met mon chou en op het laatste moment de tonijn toe voegen





Heb dit gerecht aan al heel veel mensen gegeven nadat ze het bij ons aten !!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond of morgen dat philadelphia -receptje van de tv-reclame eens proberen:

Champignons met pesto aanbakken, philadelphia erbij en dat met pasta mengen... lijkt me erg lekker, denk dat ik er ook nog wat spinazie door doe...



Leuk topic dit trouwens, hoop dat het goed blijft lopen, miste zoiets op het oude topic.

groet meis



Ik heb hem inmiddels op, had er ook nog een paar tomaatjes doorheen gedaan en spinazie dus en het was heerlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Deze is echt heerlijk, mijn favoriete recept en binnen 30 minuten op tafel:



300 g macaroni grande (zak a 500 g, Biologisch)



1 ratatouillepakket (1 kg)



6 eetlepels olijfolie



1 potje feta in olie (300 g) (ik neem altijd verse feta, dat vind ik lekkerder. Vooral die van de turk is heerlijk!)



2 eetlepels balsamicoazijn (fles a 250 ml)



Bereidingswijze

Grill voorverwarmen. Macaroni volgens aanwijzingen op verpakking koken. Groenten schoonmaken, in grove stukken snijden en op ingevette bakplaat uitspreiden. Knoflook (uit pakket) persen en met 3 el olie en tijm (uit pakket) mengen. Groenten met knoflookolie besprenkelen en ca. 20 min. grillen. Feta laten uitlekken. In schaal groenten uitspreiden. Van rest van olie, azijn, zout en peper dressing roeren en over groenten sprenkelen. Feta (eventueel verkruimelen) over salade strooien. Met macaroni serveren.
Alle reacties Link kopieren
Had hem ook op het andere topic geplaatst (lekkerste recept) maar omdat ie ook snel en makkelijk is, zet ik m ook hier neer (tis namelijk ontzeeeeettend lekker!)



Koude pastasalade:

Pasta koken, in de vergiet gooien en afspoelen met koud water. Beetje peper, zout en een paar lepels pesto erdoor roeren (om een beetje smaak aan de pasta te krijgen) In een kom gooien en daar doorheen roeren:



- stukjes gerookte kip (of gerookte zalmsnippers, ook lekker)

- rucola

- tomaat (cherrytomaatjes)

- geitenkaas

- walnoten (of pijnboompitjes)

- appel



Eet smakelijk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven