Mijn zoon (13,5) wilt afvallen

27-02-2015 00:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommige
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is voor een jongen in de groei echt veels te weinig! Daar kun je ook van aankomen he , waarom eet hij zo weinig? En waarom afvallen zijn bmi is gewoon goed!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een dieetist(e)? Die hebben er namelijk écht verstand van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij zegt dat hij niet durft te eten waar vriendjes bij zijn
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:22:

Ja, hij zegt dat hij niet durft te eten waar vriendjes bij zijnVind je dat niet verschrikkelijk zorgelijk?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel heb ook uitgelegd dat dat niet hoeft en dat het juist vreemder is dat hij niet eet maar het helpt gewoon niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:22:

Ja, hij zegt dat hij niet durft te eten waar vriendjes bij zijn



En met dat soort best wel alarmerend gedrag ga je niet naar de huisarts?

Wat hij aan goede voeding eet is in ieder geval te weinig voor een jongen in de groei die bovendien ook nog sport. En wat hij eventueel stiekem snaait ( je komt niet aan van water ) in de vorm van frisdrank en/ of snoep zien wij hier vandaan ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:27:

Natuurlijk wel heb ook uitgelegd dat dat niet hoeft en dat het juist vreemder is dat hij niet eet maar het helpt gewoon nietWaarom ga je niet met hem naar de huisarts dan?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie zo laat eten omdat jij zo laat thuis bent heeft hij misschien al zes koeken op voor het avondeten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 februari 2015 @ 00:27:

[...]





En met dat soort best wel alarmerend gedrag ga je niet naar de huisarts?

Wat hij aan goede voeding eet is in ieder geval te weinig voor een jongen in de groei die bovendien ook nog sport. En wat hij eventueel stiekem snaait ( je komt niet aan van water ) in de vorm van frisdrank en/ of snoep zien wij hier vandaan ook niet.Juist ja, alsof het kind aankomt of überhaupt overgewicht heeft. Bijzonder topic!
Hij heeft iig geen overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij heeft geen overgewicht maar het lijkt volgens anderen wel zo als ik hem hoor
Alle reacties Link kopieren
Huisarts als heen geweest hij zei dat het puberend gedrag is
Ik zou morgen een afspraak maken bij de huisarts.

Je wil toch niet dat hij een eetstoornis ontwikkelt?
Nou nog een keer en je zorg uitspreken!
quote:Istar_ schreef op 27 februari 2015 @ 00:31:

Hij heeft iig geen overgewicht.Bij lange na niet. Maar ik kan dit eigenlijk niet serieus nemen. Als je kind helemaal geen overgewicht heeft en zelfs niet tegen overgewicht aanzit, waarom zou je je kind dan willen helpen met afvallen? En hoezo laat je het toe dat je kind overdag helemaal niets eet? Dat is toch bijzonder apart?
Alle reacties Link kopieren
Even zijn leeftijd, lengte en gewicht ingevuld:





Je BMI is 19.5



Je gewicht past goed bij je lengte
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk dat afspraak bij psycholoog meer op zijn plek is dan diëtiste! Dit is niet gezond
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een prima gewicht.



Niets mis met gezond willen eten, maar afvallen lijkt mij vreselijk overbodig.

Ik mag ook aannemen dat je hem daar niet in gaat adviseren om wat af te vallen?



Hij zit in de pubertijd, laat de tijd gewoon zijn werk doen.

Dat lijf veranderd in deze periode toch wel.
quote:rdvv schreef op 27 februari 2015 @ 00:34:

[...]



Bij lange na niet. Maar ik kan dit eigenlijk niet serieus nemen. Als je kind helemaal geen overgewicht heeft en zelfs niet tegen overgewicht aanzit, waarom zou je je kind dan willen helpen met afvallen? En hoezo laat je het toe dat je kind overdag helemaal niets eet? Dat is toch bijzonder apart?Yep
Alle reacties Link kopieren
http://www.mijnkinderarts ... jongens-gynaecomastie.htm



Enige borstgroei is ook niet gek, bekijk de link even.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat niet toe dat hij 's middags niet eet maar hij is aan het puberen en als ik eten voor hem maak neemt hij het niet mee (Begin met werken om 07:30) en hij gaat rond 8 uur opweg naar school. Ik ben een werkende moeder maar heb wel mijn zorgen
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:36:

Ik laat niet toe dat hij 's middags niet eet maar hij is aan het puberen en als ik eten voor hem maak neemt hij het niet mee (Begin met werken om 07:30) en hij gaat rond 8 uur opweg naar school. Ik ben een werkende moeder maar heb wel mijn zorgenEn wat ga je met die zorgen doen? Volgens mij heb je al tips zat gekregen en nog eenduidig ook.
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:36:

Ik laat niet toe dat hij 's middags niet eet maar hij is aan het puberen en als ik eten voor hem maak neemt hij het niet mee (Begin met werken om 07:30) en hij gaat rond 8 uur opweg naar school. Ik ben een werkende moeder maar heb wel mijn zorgenZoek dan hulp samen met hem, want dit klinkt niet heel erg gezond in combinatie met het feit dat hij wil afvallen terwijl hij een gezond gewicht heeft.
Alle reacties Link kopieren
En ik wil niet dat hij afvalt juist aankomt maar ook dat hij blij is met zijn lichaam, hij zegt ook dat hij geen anorexia wilt en heeft. En ik wil juist een stimulerende manier dat hij weer normaal eet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven