Morgen BBQ wel of niet?

09-05-2014 09:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen verjaardagsfeestje van mijn zoon, nieuw huis dus mooie gelegenheid om een bbq te geven. Er komen zeker 20 mensen.

Ik heb het vlees al in huis deels in de vriezer.

Nu twijvel ik de bbq om te toveren tot een buffet ivm het weer?

Omgeving amsterdam.



Indien buffet ik marineer de stokjes vanavond en bak de stukjes, rijg ze dan op een stokje. Hoe dat warm maken? Oven ? Word het dan niet droog?

Wel of geen bbq

Totaal aantal stemmen: 11

Bbq (18%)
Buffet (82%)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het weer bij jou gaat worden, maar hier zou de BBQ wegwaaien, vrees ik. Heb je geen grillplaat of grillplan? Dan kun je daar toch het vlees op leggen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen mogelijkheid om de barbecue overkapt op te stellen? Is het een gasbarbecue of met houtskool? Een gasbarbecue kun je bijvoorbeeld ook in een garage opstellen, met houtskool lijkt mij dat minder een succesvol.



De sate kun je prima in de oven opwarmen, af en toe overgieten met vocht. En dan warm houden op een rechaud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een houtskoolbbq eneen partytent?
Alle reacties Link kopieren
Is binnen gourmetten geen idee?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:pinkie80 schreef op 09 mei 2014 @ 09:20:

Is binnen gourmetten geen idee?Met 20 man ((+eigen gezin)?
Buiten barbecueën op een beschut plekje, en binnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Nou 1 gourmetstel in huis en speklappen bbw worstjes hamburgers
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zou ik ook niet in huis willen. Heb je een beschutte plek? Eventueel kun je dan de tent als dak gebruiken, zonder zijflappen dus.



Je kunt ook een gasbarbecue huren, is wat prettiger denk ik onder een luifel/tent.
Alle reacties Link kopieren
Gaat 'm niet worden hoor, een BBQ morgen. En een buffet met een hoop vlees lijkt me ook niet erg handig (ivm bakken en warmhouden). Laat dat vlees lekker in de vriezer. Dat kun je de komende maand vast zelf gebruiken voor avondeten en hopelijk een BBQ of twee met het gezin of een paar vrienden. Voor de verjaardag wat makkelijkers in huis halen als je graag een buffet neer wilt zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als je poll bedoelt was betreft de weersvoorspellingen, dan kies ik voor buffet.

Het is fris en nat.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mirri29 schreef op 09 mei 2014 @ 09:22:

Nou 1 gourmetstel in huis en speklappen bbw worstjes hamburgers Heb je openslaande tuindeuren in de woonkamer? Dan kan je eventueel gourmetstel op een tafel bij de deur zetten en bijvoorbeeld nog een elektrische bbq of grillplaat van iemand lenen. Het is niet erg koud alleen regenachtig en winderig. Vorig jaar ook zo'n semi-binnen bbq gehad en was erg geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet de bbq doen. Rot weer omg Adam. Maak buffet. Event met bbq worstjes maar dan uit de oven/grill.

hak de hamburgers in kleine stukjes en maak er een schotel van. Grote rechaud en je hebt al 1 gerecht voor je buffet ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 09 mei 2014 @ 10:17:

[...]





Heb je openslaande tuindeuren in de woonkamer? Dan kan je eventueel gourmetstel op een tafel bij de deur zetten en bijvoorbeeld nog een elektrische bbq of grillplaat van iemand lenen. Het is niet erg koud alleen regenachtig en winderig. Vorig jaar ook zo'n semi-binnen bbq gehad en was erg geslaagd.



Lijkt mij een goed plan.



Wat betreft het vlees, koop anders zo`n bbq bakje dat je het vlees in kleinere stukjes kan snijden. Maak het vlees al in de koekenpan/grillpan en dan hoeft het nog maar heel kort op een bbq/elektrische binnen bbq. Zon bbq is overal al voor 17 euro ofzo te koop. Lekker binnen zetten en mocht het toch droog blijven kan die ook buiten staan, als je een verlengsnoer hebt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kunt ook voor een paar tientjes een contactgrill kopen, is altijd makkelijk. Die klap je open en dan heb je een enorm oppervlak om lekker binnen je vlees te grillen.



Wij gebruiken dat ding overal voor: tosti's, panini's, saté, hamburgers, gegrilde groente.
Kijkshop heeft er al voor 14,99 een.
Alle reacties Link kopieren
Buffet. Vlees in een gewone pan bakken en op een warmhoudplaatje neerzetten. Klaar is Kees
Alle reacties Link kopieren
Zonnescherm uit, vuurkorf lenen en bbq buiten zetten,onder een parasol.

Rokers willen toch naar buiten, dus die kunnen rond de vuurkorf.

Buiten bbq-en, binnen eten.



M'n buren bbq-den altijd, weer of geen weer. Je hoeft niet persé buiten te eten, als je je eten gebbq-ed hebt.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr het wordt morgen heel koud met hoosbuien. Alles behalve bbq weer
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 09 mei 2014 @ 11:28:

Brrrr het wordt morgen heel koud met hoosbuien. Alles behalve bbq weer



Ik heb net mijn boodschappen gedaan maar wat een wind, leek alsof ik vleugels had .



Nou ik zou het bbq buiten maar vergeten. Met deze wind zou een partytent ook wegwaaien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven