Ontbijt zonder suiker

19-01-2017 11:12 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een lijnpoging wil ik minder suiker eten. En ik krijg nogal wat suikers binnen... Zo bestaat al sinds jaar en dag mijn ontbijt uit een boterham met boter en (liefst veel) hagelslag. Ik ben op zoek naar een vervanger hiervoor. Nadeel daarbij is dat ik moeilijke eter ben en veel dingen dus niet lust. Daarnaast wil ik eigenlijk ook niet dat het me veel tijd kost. Ik houd niet van pap (brinta, havermout, andere dingen met warme melk), dingen in yoghurt (muesli e.d., ligt aan de yoghurt) en 's morgens fruit krijg ik ook niet weg. Tijd om 's ochtends pannekoekjes of omeletten te bakken heb ik niet ivm spitsuur (kinderen naar school, wij naar werk). Help?
Kwark :D
Die pannenkoekjes en omeletten eerder bakken en dan kan je zo pakken/opwarmen in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Eieren koken, pannenkoeken bakken, hartige muffins etc., avond van te voren maken?
Alle reacties Link kopieren
Een boterham met mager vlees of een plakje kaas

Kwark met honing en walnoten
Alle reacties Link kopieren
boterham met beleg waar geen suiker inzit?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekjes van banaan + ei
quote:Onbevangen schreef op 19 januari 2017 @ 11:15:

Een boterham met mager vlees of een plakje kaas

Kwark met honing en walnotenWant honing is geen suiker?
Er is toch wel ander broodbeleg te bedenken waar geen suiker in zit?
Alle reacties Link kopieren
Volkorenboterham met kaas of rookvlees?

Rijstewafels?

Of het halve principe? De helft minder boter en hagels?
Mijn ontbijt was een kom havermoutpap met rozijnen, een appel en 3 schepjes gemalen hazelnootjes erin.



Ik weet dat je zegt er niet van te houden. Maar probeer toch eens zou ik zeggen. Goed voor de variatie en de smaakontwikkeling.



Gister had ik kale biologische yoghurt, met zonnatura notenmuesli, met een paar pruimen, 2 dadels en een kiwi.



Afwisselen doet de truc!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 januari 2017 @ 11:16:

[...]





Want honing is geen suiker? Klopt inderdaad maar het is wel gezond
Alle reacties Link kopieren
Smoothie maken?
quote:Dragisa schreef op 19 januari 2017 @ 11:16:

Er is toch wel ander broodbeleg te bedenken waar geen suiker in zit?



In 99% brood zelf zit suiker of maltodextrine en in totaal veel koolhydraten en in bijna elk beleg ook. Niet zo veel maar bijna altijd wel iets.



Maar als ze verder niet zo veel lust, zo ik lekker oerbrood halen en een plak kaas of notenpasta nemen en kijken of ik niet op andere maaltijden kan letten qua suikers en calorieen.
quote:everyday schreef op 19 januari 2017 @ 11:22:

Smoothie maken?Groente smoothie is een goed tip.
Alle reacties Link kopieren
Boterham kaas

Boterham huttenkase

Boterham banaan

Boterham pindakaas

Boterham gekookt ei (avond ervoor al koken)

Boterham avocado

Boterham komkommer/tomaat

Boterham amandelpasta

Boterham cashewpasta

Boterham hummus

Boterham geitenkaas

Boterham aardbei

Boterham tonijn
quote:Onbevangen schreef op 19 januari 2017 @ 11:21:

[...]



Klopt inderdaad maar het is wel gezond Is gewoon suiker en verder weinig gezonds aan. Wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs in veel brood zit suiker; dus als het brood met mager/suikervrij beleg wordt, zou je ook naar de ingrediënten van je brood kunnen kijken.

Een mager kaas-achtig product zou een idee kunnen zijn als beleg (hüttenkäse, magere smeerkaas of zoiets).

Of kipfilet.

Of tomaat, komkommer etc...

Of houmous.
anoniem_151347 wijzigde dit bericht op 19-01-2017 11:26
Reden: Of mosterd ;-) Niet als beleg,maar mijn voorganger schreef hetzelfde als ik
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Omelet bakken met verse groenten
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 januari 2017 @ 11:24:

[...]





Is gewoon suiker en verder weinig gezonds aan. Wel lekker.De bewerkte uit de supermarkt wel inderdaad. Maar gewoon pure honing is hartstikke goed voor je
quote:Wintertime16 schreef op 19 januari 2017 @ 11:23:

Boterham kaas

Boterham huttenkase

Boterham banaan

Boterham pindakaas

Boterham gekookt ei (avond ervoor al koken)

Boterham avocado

Boterham komkommer/tomaat

Boterham amandelpasta

Boterham cashewpasta

Boterham hummus

Boterham geitenkaas

Boterham aardbei

Boterham tonijnDit of neem i.p.v. brood crackers.
Of maak bananenbrood.
quote:Onbevangen schreef op 19 januari 2017 @ 11:27:

[...]



De bewerkte uit de supermarkt wel inderdaad. Maar gewoon pure honing is hartstikke goed voor jeHoe kom je er bij dat honing hartstikke goed is? Honing is gewoon suiker hoor.
Ik ontbijt vaak met 2 of 3 bruine boterhammen met kipfilet. Volgens mij niks mis mee, lekker, en super snel!
Wel even de kanttekening dat in brood ook jodium toegevoegd zit. Dat krijgen wij in NL te weinig binnen. En in gejodeerd bakkerszout zit veel meer dan het gejodeerde tafelzout. We hebben voor onze jodiumbehoefte ongeveer 6 boterhammen nodig.



Helemaal brood weglaten is daarom dus niet zo verstandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven