ontbijtsmoothie

13-06-2013 11:52 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



maken jullie wel eens een smoothie als ontbijt? Wat doe je er allemaal in? ben benieuwd!



groetjes,

Mimi
Alle reacties Link kopieren
Ja die maak ik elke ochtend.

Ik maak een groene smoothie met een sapje van (met een juicer) witlof, appel, komkommer en bleekselderij en daarna in de blender met een halve avocado en lijnzaad.

Je kan ook gewoon een beetje yoghurt (of soyayoghurt) met havermout en wat fruit, aarbeien of zo doen. Vult goed en is lekker. Beetje honing nog erbij. Of lijnzaad. Of je googled even op smoothie. Succes
Alle reacties Link kopieren
dankjewel! klinkt goed en supergezond!
Alle reacties Link kopieren
Jaa die maak ik elke ochtend.

Ik maak vaak een fruitsmoothie (bijv.appel / peer met kaneel, amandelen, chiazaadjes en lijnzaad) met sojamelk.

Lekkerrr! En ik heb meteen wat fruit binnen
Ik maak al jaren smoothies.



Bijvoorbeeld banaan, diepvriesfruit en sap op

soyamelk of yoghurt.

Of mandarijn, kiwi, banaan,

of alleen kiwi met een beetje sap enz.



Geen idee of het daarmee te maken heeft maar ik ben zelden ziek.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag verse jus, stukjes appel, een lepel lijnzaad, verse aardbeien.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
iedere dag.



bv boerenkool,bosvruchtem,framboos ( kan beide uit de diepvries) banaan en overnight havermoet beetje kaneel erbij mjam mjam



of appel,banaan spinazie en brinta
Alle reacties Link kopieren
ik doe meestal halfvolle yoghurt, bevroren fruit (zomerfruit van AH uit de vriezer), een banaan en een paar scheppen havermout
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker nu al het lekkere zomerfruit er weer is. Vanochtend was het magere yoghurt met ananas, meloen en kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend verse ananas, verse jus, verse appel, verse aardbeien en magere yoghurt.



Nadien was ik verzadigd en had een goeie stoelgang.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is nog steeds mango, aardbeien en een paar blaadjes verse munt. Succes!
Ik heb vanochtend mijn eerste gemaakt! Gelukkig hebben wij van die kant en klare zakken smoothiefruit, dus ik hoefde niet gelijk alles zelf samen te stellen. Er zat bosvrucht, banaan en aardbei in, volgens mij. Ik heb alleen nog zelf muesli toegevoegd. Het was een succes
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn helemaal niet zo gezond, als je denkt.

Kijk maar.



https://m.youtube.com/watch?v=LwyPfZeVmlA
Alle reacties Link kopieren
Gut sommige mensen geloven ook alles, zolang ze het maar ergens gehoord of op YouTube gezien hebben!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik zocht slechts even snel een voorbeeld met snelle uitleg.

Het is gewoon niet zo gezond als men denkt, maar daarom niet minder lekker.

Een sap is heel iets anders als een smoothie, de voedings stoffen oxideren in een blender grootendeels.

Voor vezels is het prima.

Maar verwerking begint in je mond, daarom is het beter om te kauwen. En maak je een smoothie is het ook beter om elke slok even in je mond te houden voordat je doorslikt.

Zodat de vitaminen en mineralen al opgenomen kunnen worden.

Dat is geen fabel maar een feit.

Smakelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Voedingsstoffen oxideren.. Welke voedingsstoffen precies? En wat is oxideren precies? En waarom is dat schadelijk?



En mineralen en vitaminen die door je mond worden opgenomen? Hoe dat zo?



Leg es uit.
Xaloy, oxideren is roesten . Reageren met zuurstof (oxideren/oxygen: dat lijkt niet toevallig op elkaar).





Jacjac, boerenkool?? Echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 25 juni 2013 @ 22:31:

Xaloy, oxideren is roesten . Reageren met zuurstof (oxideren/oxygen: dat lijkt niet toevallig op elkaar).





Jacjac, boerenkool?? Echt?



en de rest van haar vragen?

Ik neem aan dat Xaloy best weet wat oxideren is.



En dat een woord op een ander woord lijkt is niet altijd met een reden. Ik bedoel 'which' en 'witch' hebben bar weinig met elkaar te maken.
quote:Mevrouw75 schreef op 25 juni 2013 @ 22:45:

[...]





en de rest van haar vragen?

Ik neem aan dat Xaloy best weet wat oxideren is.



En dat een woord op een ander woord lijkt is niet altijd met een reden. Ik bedoel 'which' en 'witch' hebben bar weinig met elkaar te maken.

Vandaar ook dat ik er expliciet bijschrijf dat het hier geen toeval is.

De rest van de vragen mag Freelize komen beantwoorden. Want oxideren in een blender maar niet in een sapcentrifuge/handsinaasappelpers? En om welke voedingsstoffen het dan zou gaan? Ik houd me aanbevolen voor een nadere verklaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 25 juni 2013 @ 22:52:

[...]



Vandaar ook dat ik er expliciet bijschrijf dat het hier geen toeval is.

De rest van de vragen mag Freelize komen beantwoorden. Want oxideren in een blender maar niet in een sapcentrifuge/handsinaasappelpers? En om welke voedingsstoffen het dan zou gaan? Ik houd me aanbevolen voor een nadere verklaring.oh haha, ik had jullie even als één en dezelfde gezien. Foutje van mij. Maar die vragen heb ik dus ook.
quote:Mevrouw75 schreef op 25 juni 2013 @ 22:56:

[...]





oh haha, ik had jullie even als één en dezelfde gezien. Foutje van mij. Maar die vragen heb ik dus ook.Toen ik nog een roze avatar had, werd ik regelmatig aangezien voor een forumidioot met iets wat er erg op leek. Dat was erg, maar dit ook!
Alle reacties Link kopieren
Doordat er warmte en zuurstof bij het blenden vrijkomt. Gaan er vitamines verloren. Zo kort mogelijk blenden is beter, een slow juicer is nog beter. Oxidatie krijg je dus als er warmte en zuurstof bij komen. Door het te lange blenden.

Een slok smoothie even in je mond laten rollen , zorgt dat je speeksel enzymen aanmaakt om ze beter te verteren. Dit gelt vooral voor zetmeel en vit uit de b groep.

Ik wist dit ook niet hoor, en je hoort verschillende dingen erover.

Oxidatie krijg je ook als je een geblende smoothie bewaart, hij verkleurt dan ook snel.

Ook ligt het eraan hoe vers je product is, voordat het in de blender komt.

Zeg ook niet dat het ongezond is, maar niet zo gezond als gedacht. Gewoon eten in plaats van blenden is gezonder.

Een gewone aardbei bevat bv 20 mg vezels, een geblende nog maar 0,5 of zo iets was het.

Maar als je weinig vers eet, kom je met een smoothie nog altijd verder als je normale eetgedrag.

:-)
En die andere vezels? Die verdampen, Freelize?

Het is wel zo dat er in allerlei drankjes die je koopt met claims erop dat je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit erin zit, minder vezels zitten dan in het fruit zelf, maar als je zelf een aardbei in een blender gooit, en vervolgens alles wat in die blender zit opeet/-drinkt dan verdwijnen er onderweg geen vezels. Volgens mij heb je wat last van klokken en klepels. En niet alleen in het stukje over aardbeienvezels.

Het is wel waar dat bij het bereiden van voedsel voedingsstoffen verloren kunnen gaan. Dat gebeurt ook als je bijvoorbeeld groenten kookt. Bij "lekker" lang koken in veel water kan er best een flink deel van de vitamines komt terecht komen in het kookvocht. Dat betekent dan weer niet dat je het beste alles rauw kunt eten, want voedingsstoffen uit bijv tomaten neem je weer beter op als ze gekookt zijn dan wanneer ze rauw zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak elke ochtend een smoothie voor op mijn werk.. Heerlijk, vullend en gezond



Meestal doe ik gewoon bananen, aardbeien, zwarte bessen, melk, en een schepje ijs er in. Vult ook nog eens lekker



De laatste tijd maak ik ook groene smoothies, dus met groente er in.. Klinkt raar, maar is eigenlijk wel echt lekker en nog gezonder, zeker als je een drukke dag hebt.



[spam]Staan niet alleen lekkere recepten in, maar ook waarom de ingredienten goed voor je zijn..



Jummm
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2013 13:49
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen blender maar wel een staafmixer of gewone mixer, zou het daarmee ook lukken? Kwestie van mengen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven