Op zoek naar simpele, snelle, liefst vegetische gerechten

30-11-2016 17:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben student en ik probeer zo vaak mogelijk zelf te koken. Nu vind ik vaak gerechten die heel makkelijk zijn, maar niet vegetarisch, of wel vegetarisch maar wat ingewikkelder.



Ik heb eigenlijk geen passie voor koken. Het hoeven dan ook geen 'echte gerechten', maar gewoon dingen die goed bij elkaar passen. Daar heb ik dus weinig idee van nog.



Wat ik bijvoorbeeld vaak maak is een saus van Brocolli, champinons, wat creme fraiche en groene pesto, en dan over wat pasta. Maar na meerdere keren in de week gaat dat zo vervelen, he :p



In het kort zoek ik dus gerechten



- het liefst in maximaal 2 pannen

- Niet een hele waslijst aan ingredienten of bijzondere kruiden

- betaalbare ingrediënten :P

- Het liefst niet een hele lange bereidingstijd.

- het liefst iets zonder vlees of anders waarbij het vlees goed weg te laten is.



Nouja, misschien dat sommigen iets weten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Opgebakken rijst met verschillende groente en een ei erdoor.

Stamppot andijvie met oude kaas erdoor.

Noedels met wortel en tauge en sesamolie en eventueel wat pinda's of cashewnootjes.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn favorieten is soep, maak ik een hele pan en doe ik bakjes in de vriezer.



Uien, knoflook, prei, wortel, aardappel, als dit gaat is met staafmixer erdoor en dan nig brui bonen toevoegen.



Andere favoriet, doe ik ook in glazen ovenschaaltjes met deksel in de vriezer:



Aardappelpuree met linzen (afgespoeld uit blik), gekookte prei erover, bovenop geitenkaas. Afbakken in de oven.



Is wat bewerkelijker maar maak ik op zondag en dan gaan er 4 de vriezer in.
Alle reacties Link kopieren
Gevulde aubergine



Deze heb ik gisteren gegeten, met feta ipv gorgonzola. Met wat extra komijn en oregano erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Stampot andijvie doe ik cappucijners door.