Original spices van Jonnie Boer

23-04-2017 19:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wie één van deze kruidenmengsels gebruikt en in welke recepten. Zelf heb ik de ras el hanout staan, maar ik gebruik het niet zo veel. Het is lekker in couscous en in een tajine maar verder weet ik het eigenlijk niet. Ik zag dat ze nu in de aanbieding zijn, en wil toch ook eens een andere proberen. Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
ras el hanout is ook heel lekker in bloemkoolsoep!



Ik gebruik de Za'atar ook veel.
Alle reacties Link kopieren
De picadillo in mexicaanse/texmex gerechten en de chinese 5 kruiden in allerlei aziatische gerechten.
Alle reacties Link kopieren
De curry's vooral, voor curry

Met de Picadillo maken we een lekkere bonenschotel. En verder kan vriendlief er allerlei lekkers mee, waarbij mijn kwaliteit vooral ligt in het opeten ervan.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
De 5 spice, in bapao, met kerst op de gans, bij kip of andere Aziatische gerechten.

De garam massala door de roti of Indiase curry.
vickyp wijzigde dit bericht op 23-04-2017 19:25
Reden: Vergissing...
% gewijzigd
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn ze trouwens nu in de aanbieding?
Alle reacties Link kopieren
En met de vadouvan (deze bijvoorbeeld) en garam massala maken we ook lekkere curry-achtige gerechten. We halen ook diverse recepten van de Allerhande site.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Carribean Spices. Ik strooi het overal op, in of over.

Kip, andijviestamppot, avocado, you name it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen Al Andalus. En die gebruik ik veel! Ik ga er nog een paar bij halen, want vind het ideaal dat er geen zout bij zit (ivm kinderen) en alleen maar kruiden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de curry madras, carribean spice en garam massala.



En ik schaam me nu diep om dit toe te geven maar ik gebruik de curry madras altijd om kerriesaus van te maken bij de kip, maar ik kijk net de ingrediëntenlijst eens na en zie net dat er helemaal geen kerrie in zit
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 23 april 2017 @ 19:21:

Ik heb de curry madras, carribean spice en garam massala.



En ik schaam me nu diep om dit toe te geven maar ik gebruik de curry madras altijd om kerriesaus van te maken bij de kip, maar ik kijk net de ingrediëntenlijst eens na en zie net dat er helemaal geen kerrie in zit Gewoon currysaus ipv kerrysaus
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een krantje van de Appie met een kortingscoupon erin , 25 procent korting
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 23 april 2017 @ 19:21:

Ik heb de curry madras, carribean spice en garam massala.



En ik schaam me nu diep om dit toe te geven maar ik gebruik de curry madras altijd om kerriesaus van te maken bij de kip, maar ik kijk net de ingrediëntenlijst eens na en zie net dat er helemaal geen kerrie in zit Kerrie is ook niet echt een ingrediënt, maar benaming van een kruidenmengsel.
Ik vind veel dan die kruidenmixen een beetje korrelig en qua smaak echt niet heel bijzonder.



Koop liever de mixen van Pit pit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Baharat in mijn gehakt en maak daar dan sauzijenbroodjes van. Iedereen die ze bij mij eet smult ervan.
quote:Caro_22 schreef op 23 april 2017 @ 19:21:

Ik heb de curry madras, carribean spice en garam massala.



En ik schaam me nu diep om dit toe te geven maar ik gebruik de curry madras altijd om kerriesaus van te maken bij de kip, maar ik kijk net de ingrediëntenlijst eens na en zie net dat er helemaal geen kerrie in zit



Kerrie is ook geen specifieke specerij maar een mengsel



En ja, er zit ook mosterd in
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 23-04-2017 20:04
Reden: Mosterd.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de ras el hanout vaak in gehaktballen, klinkt vreemd maar is echt heel lekker!

Garam masala gebruik ik in curry's of gewoon op bijv een kippenpoot of kippenvleugels. Chinese 5 spices vind ik heel lekker samen gaan met runderreepjes. Al Andalus gebruik ik vaak op andere soorten vlees of door een ovenschotel.



Waar zijn ze in de aanbieding? Want alles is bij mij ondertussen op.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Ik ben geen fan van jonnie's kruiden. Abosuut niet, is mij te flauw en weinig pit en smaak. Het is niet zo aromatisch en geurig je moet de helft van het potje gebruiken om engzins de smaak te proeven.
Alle reacties Link kopieren
Garam Masala, in curry's.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt deze kruiden zo speciaal ten opzichte van dezelfde variant van de toko of Marokkaanse/Turkse winkel?



Ik gebruik alle genoemde kruidenmengsels wel, maar niet van Jonnie.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 23 april 2017 @ 20:32:

Wat maakt deze kruiden zo speciaal ten opzichte van dezelfde variant van de toko of Marokkaanse/Turkse winkel?



Ik gebruik alle genoemde kruidenmengsels wel, maar niet van Jonnie.Dat je er niet voor naar een toko of turkse winkel hoeft.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ras el hanout, baharat, za'atar, shichimi togarashi en Thai red curry. Ik gebruik ze soms heel veel en dan weer tijden niet. De laatste weken heb ik er niet zoveel mee gedaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 23 april 2017 @ 20:32:

Wat maakt deze kruiden zo speciaal ten opzichte van dezelfde variant van de toko of Marokkaanse/Turkse winkel?



Ik gebruik alle genoemde kruidenmengsels wel, maar niet van Jonnie.Voor mij dat ik niet tegen ui en knoflook kan, veel kruidenmixen van Jonnie zijn zonder en die van de toko helaas niet. Plus zie ik er bij andere mixen ook regelmatig extra zout of smaakversterker bij zitten.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:stippensokken schreef op 23 april 2017 @ 20:32:

Wat maakt deze kruiden zo speciaal ten opzichte van dezelfde variant van de toko of Marokkaanse/Turkse winkel?



Ik gebruik alle genoemde kruidenmengsels wel, maar niet van Jonnie.Mijn toko verkoopt deze kruiden, dus ze zijn van de toko.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de garam massala van de toko lekkerder, maar die was dicht en de appie niet...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven