Pannen om te bakken

11-04-2017 12:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor pannen gebruiken jullie om te bakken? Ik heb altijd antiaanbak koekenpannen gebruikt, maar gaan altijd kapot (er wordt door sommige gezegd dat ze dan schadelijk zijn), dus wil nu een keer iets anders gaan kopen. Waarmee hebben jullie goede en/of slechte ervaring ? Ouderwetse braadpan of keramisch pan of zo iets?
Alle reacties Link kopieren
ook antiaanbak en dan om de paar jaar vervangen. Heb ze nu al een jaar of 5 van BK, zijn prima.



Ik dacht dat dat schadelijke iets van vroeger was.
Alle reacties Link kopieren
Ja om paar jaar vervangen doe ik ook, maar meestal zijn de pannen dan al ergens beetje beschadigd.

Ik heb al 15 jaar gewone RVS pannen van BK en zijn nog prima. En om de paar jaar nieuwe anti aanbakpannen, had nu liever een keer iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Antiaanbak, en regelmatig vervangen. Maakt niet uit welke, ze gaan toch stuk, dus ik koop gewoon de goedkoopste van de blokker.



En daarnaast heb ik een de Buyer plaatstalen pan. Zwaar, en heeft een gebruiksaanwijzing (inbranden, vet houden, nooit met zeep schoonmaken), maar die is wel heel fijn. Gaat je leven lang mee, kan in de oven, en mits goed ingebrand minstens zo 'anti-aanbak' als een teflon-pan. Kan bovendien tegen grote hitte, dus fijn voor vlees en vis die je van buiten hard wil bakken maar van binnen niet kurkdroog wilt garen. Wel uitkijken met zuren: even afblussen met wat wijn kan, maar je moet er geen uur tomaten in laten pruttelen, dan is het weer kaal staal en kun je opnieuw beginnen met inbranden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Bij iedereen gaan die antiaanbak pannen dus kapot!!
Alle reacties Link kopieren
Die keramische toestanden blijven bij mij wel langer meegaan dan tefal.

Heb een goedkope set van Kruidvat die het toch al een jaar of twee houdt. De dure van Blokker (greenpan of zoiets?) kleefden al na een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij niet, gewone een goede Tefal wok. Is inmiddels alweer heel wat jaren oud.



Ik kook op inductie, warm de pan langzaam op en stop deze niet in de vaatwasser. Gelijk vol vuur en de vaatwasser doen een anti aanbaklaag geen goed.



Uiteraard niet met scherpe voorwerpen in de pan. Ik gebruik de pan zo'n 2-3 per week. Ook de koekepannen gaan jarenlang mee.
Ik heb rvs koekenpannen van tefal. Ik hou zelf niet van antiaanbak omdat er vaak stukjes loslaten tijdens het koken. Dus voor mij is het voortaan gewone rvs pannen.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg bij mijn visser pannenset ook een koekenpan van dat merk. Vast een heel goede pan maar ik kan er niet goed mee werken, geef mij maar anti aanbak. Ik koop ze bij de Ikea die vind ik beter dan de die van de blokker. ze gaan gewoon in de vaatwasser en na een jaar of 4-5 in de prullenbak.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 11 april 2017 @ 12:48:

Bij mij niet, gewone een goede Tefal wok. Is inmiddels alweer heel wat jaren oud.



Ik kook op inductie, warm de pan langzaam op en stop deze niet in de vaatwasser. Gelijk vol vuur en de vaatwasser doen een anti aanbaklaag geen goed.



Uiteraard niet met scherpe voorwerpen in de pan. Ik gebruik de pan zo'n 2-3 per week. Ook de koekepannen gaan jarenlang mee.Er mag al zo veel niet in de vaatwasser: Geen hout, geen wijnglazen, eigenlijk helemaal niks van glas, geen messen, geen anti-aanbaklaag. Voor je het weet kun je net zo goed alles met de hand afwassen. Ik gooi gewoon alles (behalve messen) in de vaatwasser, dan koop ik wel elke 3 jaar een nieuwe pan voor 2 tientjes.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb keramische pannen, ben er tevreden mee. Ze gaan niet stuk, kunnen in de vaatwasser. En als ze echt niet schoon worden, kun je ze met een beetje jif prima schoon krijgen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
De serie Les Forgees van Le Creuset. Als je die eenmaal hebt wil je echt nooit meer wat anders. Gaan lang mee en bakken uiteraard nooit aan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 11 april 2017 @ 13:37:

De serie Les Forgees van Le Creuset. Als je die eenmaal hebt wil je echt nooit meer wat anders. Gaan lang mee en bakken uiteraard nooit aan.Na tig antiaanbaklaag pannen versleten te hebben (Tefal, BK), heb ik een paar jaar geleden een Les Forgees gekocht. Echt een geweldige pan. Hij gaat hier zelfs in de vaatwasser zonder problemen.
Granito koekenpan van de Blokker. Ik vind het een wonderpan, bakt niet aan en makkelijk schoon te maken, een verademing na alle tefalpannen die ik heb kunnen weg mikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee van deze

http://www.blokker.nl/nl/ ... viousSearchTerm=Ballarini



Granietachtige binnenkant, bakt niet aan en gaat niet stuk. Je mag er zelfs met metaal in maar dat doe ik niet. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Pff die van Les Forgees zijn niet goedkoop
quote:-Bladora- schreef op 11 april 2017 @ 13:37:

De serie Les Forgees van Le Creuset. Als je die eenmaal hebt wil je echt nooit meer wat anders. Gaan lang mee en bakken uiteraard nooit aan.



Die heb ik sinds een paar jaar ook!, na daarvoor om de twee tot vier jaar nieuwe tefal pannen te kopen.

Zo blij mee de oudste heb ik nu drie jaar en zou zo terug kunnen in de winkel, geen gebruikssporen. Ze gaan wel in de vaatwasser, maar ik gebruik er alleen siliconen (flexibel, niet hard) lepels en spatels in.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 11 april 2017 @ 13:37:

De serie Les Forgees van Le Creuset. Als je die eenmaal hebt wil je echt nooit meer wat anders. Gaan lang mee en bakken uiteraard nooit aan. jaaaa die heb ik ook. Al jaren!! En super blij mee. Kunnen ook in de oven, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:--ik-- schreef op 11 april 2017 @ 14:08:

Pff die van Les Forgees zijn niet goedkoopNee maar ze gaan dus wel enorm lang mee
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik eerst een keramische pan ga proberen
Alle reacties Link kopieren
Zijn die Forgees niet loodzwaar?



Ik heb een grillplaat van Le Creuset, heerlijk ding maar met een pan wil ik kunnen zwaaien en dat kan met die plaat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 11 april 2017 @ 15:20:

Zijn die Forgees niet loodzwaar?



Ik heb een grillplaat van Le Creuset, heerlijk ding maar met een pan wil ik kunnen zwaaien en dat kan met die plaat echt niet.Nee. Want ze zijn van aluminium, niet van gietijzer.
Na drie kapotte bakpannen (die altijd aanbakten) heb ik ook Le Creuset gehaald.



Wat een opluchting. Geen aangekoekt eten, geen steel die loslaat, weinig olie/boter nodig.



Ik heb mezelf wel moeten overtuigen dat ik honderd euro mag uitgeven aan een pan,

maar wat ben ik er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 11 april 2017 @ 16:04:

[...]



Nee. Want ze zijn van aluminium, niet van gietijzer.Fijn, dan ga ik die toch 's bekijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven