Pasta salade

25-07-2016 16:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik been geen keuken prinses maar wil

wel graag een pasta salade maken met pasta(duh) kip en ananas. Wat gooien we er nog meer doorheen? wat voor dressing?
Ik zou een honingmosterddressing erdoorheen doen.
Verder zou ik er nog paprika en sperzieboontjes in doen.
Alle reacties Link kopieren
tomaatjes en walnoten? Beetje groene sla erbij...



dressing met ananassap met yoghurt....
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik op internet, misschien heb je daar wat aan?



Nodig voor 2 personen: 200gr gerookte kipfiletreepjes – 300gr gemengde salade – 400gr cherrytomaten – 500gr ananas – balsamico sladressing
Alle reacties Link kopieren
quote:Music123 schreef op 25 juli 2016 @ 16:13:

Dit vond ik op internet, misschien heb je daar wat aan?



Nodig voor 2 personen: 200gr gerookte kipfiletreepjes – 300gr gemengde salade – 400gr cherrytomaten – 500gr ananas – balsamico sladressingIs dat niet een beetje veel voor twee personen? Bijna een pond tomaten, een pond ananas, als ik de rest er dan bij optel, zit ik al bijna aan anderhalve kilo ingrediënten en dan moet de pasta er ook nog eens bij? Volgens mij heb je dan een bak salade waar je een weeshuis mee kan voeden, of zie ik het nou verkeerd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de ingredienten helemaal niet matchen, ananas, honing mosterd dressing?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zou er feta bij doen denk ik, crème fraiche en kerriepoeder. Maar dan wel met gerookte kip.
Alle reacties Link kopieren
bleekselderij, appel, witte pitloze druiven, handvol noten ( studentenhaver; met krenten ) , sla.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Eindeloos schreef op 25 juli 2016 @ 16:20:

Ik vind de ingredienten helemaal niet matchen, ananas, honing mosterd dressing?

dit idd en dat bij pasta.



Ik zou de kip en ananas meer bij een rijstsalade doen, aangevuld met fijngehakte pepertje, koriander, lente ui
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 25 juli 2016 @ 16:23:

[...]



dit idd en dat bij pasta.



Ik zou de kip en ananas meer bij een rijstsalade doen, aangevuld met fijngehakte pepertje, koriander, lente ui+10
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Pastasalade met kip en ananas



Ingrediënten voor 2-3 personen

•160 gram pasta

•2 kipfilets

•1 blokje kipbouillon

•250 gram broccoli

•100 gram verse ananas

•2 eetlepels crème fraîche

•1 theelepel gembersiroop

•1 eetlepel witte wijn azijn

•1 theelepel kerrie

•peper en zout

•2 handjes cashewnoten



Bereiding:



Kook de pasta beetgaar. Kook de broccoliroosjes in 5-8 minuutjes beetgaar.

Kook water voor het pocheren van de kipfilet, los hier het bouillonblokje in op. Pocheer de kip in ongeveer 5 minuten.Laat de pasta, broccoliroosjes en gepocheerde kip afkoelen.



Snijd de ananas fijn en de gepocheerde kip in blokjes. Meng de crème fraîche met kerrie, wittewijnazijn en gembersiroop. Breng op smaak met peper en zout. Roer de afgekoelde pasta hierdoor. Meng hierna de broccoli, ananas en kip door de salade. Garneer met cashewnoten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
200 gram pasta (bv. penne, spirelli, fusilli, etc.)

300 gr kipfilet in stukjes

1 kippenbouillonblokje

1 klein blikje ananasstukjes

75 gr (witte)rozijnen

zoete hete pepers in stukjes gesneden, naar smaak (in pot)

walnoten naar smaak

½ paprikamix (rode/gele/groene paprika) in kleine stukjes

1 lente-ui in dunne ringen gesneden

150 gr belegen kaas in kleine stukjes

Voor de dressing:

2 el olijfolie

3 el yoghurt of crème frêche

3 flinke eetl. mayonaise

peper/zout/kipkruiden

Hollandse tuinkruidenmelange





Pasta beetgaar koken in water waarin het kippenbouillonblokje is opgelost. Koud afspoelen en uit laten lekken. Kaas in stukjes snijden. Kipblokjes met kipkruiden bestrooien en in koekenpan gaarbakken en daarna laten afkoelen. Alle ingrediënten voor de salade mixen. Ingrediënten voor de dressing mixen, naar smaak peper, zout en Hollandse tuinkruidenmelange aan de dressing mengen. Dressing met salade mengen. Plaats de salade minimaal 1½ uur in de koelkast!... Serveer de pastasalade op grote sla- of paksoibladeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
150 gr vlinderpasta

1/4 verse ananas

1/2 komkommer

1/2 zakje veldsla

200 gr gerookte kip

4-6 eetl honig-mosterddressing (calvé)

1 handje ongezouten cashewnoten

.



Bereiden



Kook de pasta volgens gebruiksaanwijzing en spoel deze met koud water af.



Schil de komkommer en snijdt hem doormidden en verwijder de zaadlijst met een lepel, vervolgens in smalle reepjes snijden.



Ananas schillen en in kleine stukjes snijden.



Kipfilet in reepjes snijden of lekker makkelijk voorgesneden kopen.



Doe de pasta, komkommer, ananas, kipfilet en de veldsla in een schaal en hutsel alles goed door elkaar. Daarna honing-mosterddressing toevoegen en cashewnoten. Lekker met stokbrood of ciabatta. Eet smakelijk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als dressing gebruik ik vaak een half bakje rode pesto en wat olijfolie. Peper, zout, Italiaanse kruiden, zongedroogde tomaatjes, olijven, pijnboompitjes, paprika en stukjes feta of mozarella. Zo maak ik het altijd, en hier kan volgens mij gewoon kip en ananas bij.
Doe die ananas lekker in het toetje.
Alle reacties Link kopieren
Die 1e en 3e van BGB lijken mij wel wat.
ik doe vaak als dressing een bakje creme fraiche
Alle reacties Link kopieren
Kerrie is lekker bij kip en ananas als koud gerecht.

Dat weet ik want het is een van de weinige salades die ik lekker vind.

Ook eieren zijn er lekker bij. En erwtjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af: hoe zou een rechtgeaarde Italiaan aankijken tegen pastasalade? Dat hij een bak ijskouwe pasta met halfrauwe toelie erdoorheen voorgeschoteld krijgt? Zou die Italiaan dan enthousiast borden en bestek gaan halen, of zoiets hebben van "Mamma mia, moet ik dat éten?!"



Maar goed, ik snap het concept van pastasalade dan ook niet en ik vind het niet lekker. Kouwe melige macaroni met bliktonijn of sponzige kip erdoor, rauwe groenten en een sausje, en dat is dan opeens "salade". En de meeste mensen maken dat geheel dan ook nog van tevoren, en zetten de hele meuk dan ijskoud uit de koelkast op tafel, zodat er smaak noch kraak aan zit...



Ik heb dan zoiets van: als je die pasta toch kookt, serveer hem dan warm, en maak met dezelfde ingredienten gewoon een lekkere saus, maak je me veel gelukkiger mee...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 juli 2016 @ 22:12:

Ik vraag me wel eens af: hoe zou een rechtgeaarde Italiaan aankijken tegen pastasalade? Dat hij een bak ijskouwe pasta met halfrauwe toelie erdoorheen voorgeschoteld krijgt? Zou die Italiaan dan enthousiast borden en bestek gaan halen, of zoiets hebben van "Mamma mia, moet ik dat éten?!"



Maar goed, ik snap het concept van pastasalade dan ook niet en ik vind het niet lekker. Kouwe melige macaroni met bliktonijn of sponzige kip erdoor, rauwe groenten en een sausje, en dat is dan opeens "salade". En de meeste mensen maken dat geheel dan ook nog van tevoren, en zetten de hele meuk dan ijskoud uit de koelkast op tafel, zodat er smaak noch kraak aan zit...



Ik heb dan zoiets van: als je die pasta toch kookt, serveer hem dan warm, en maak met dezelfde ingredienten gewoon een lekkere saus, maak je me veel gelukkiger mee...Nou pjk, ik heb de lekkerste koude pastasalades toch echt in Italië gegeten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 25 juli 2016 @ 22:25:

[...]



Nou pjk, ik heb de lekkerste koude pastasalades toch echt in Italië gegeten...Ik geloof je direct, maar ik vind het niet te hachelen, kouwe pasta. Maar dat is mijn smaak en voorkeur. Maar vind het alleen wel eens jammer dat je het steeds meer voorgeschoteld krijgt, want echt, voor de beleefdheid zal ik dan best één vorkje vol proeven, maar lekker? Nee...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven