Plaats hier jouw weekmenu!

17-09-2008 15:55 3405 berichten
Aangezien wij allebei werken en het te druk hebben om elke dag boodschappen te doen en te bedenken wat we moeten/willen eten maar wel gezond willen eten, maak ik altijd een weekmenu.



Maar soms heb ik totaal geen inspiratie. En kan iemand die bijvoorbeeld zegt vandaag boerenkool te gaan eten je toch een goed idee geven!



Hier mijn weekmenu voor deze week:



zo: zelfgemaakte groentesoep met ballen en stokbrood

ma: spaghetti met zelfgemaakte saus

di: aardappels uit de oven met tomatensalade en mozzarella en een valesssnitzel

wo: preischotel uit de oven

do: broodje felaffel met groene salade

vrij: uit eten

za: ovenfrites met kipcorn en komkommersalade
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook altijd boodschappen voor een hele week hoor, vooral voor de werkdagen is dat erg fijn als je twee kleine kinderen hebt. Voordeel is dat we dan ook doordeweeks lekkere recepten kunnen uitproberen, die zoeken we op zaterdagochtend uit. Op werkdagen hebben we gewoon geen tijd om dat te doen.



za: taco´s

zo: entrecote, rozemarijnaardappeltjes, griekse salade

ma: auberginerisotto

di: pastasalade met tonijn

wo: ratatouille met catalaanse worstjes en olijvenfocaccia

do: zuurkool ovenschotel

vrij: omelet met chorizo, paprika, champignons op brood



Als ik ineens ergens zin in heb schrijf ik dat gewoon alvast op de lijst voor volgende week. We hoeven dus niet altijd alles nog op zaterdag voor de boodschappen te verzinnen. Zo eten we volgende week al



- linzenschotel met chorizo en rode wijn

- lasagna

- varkenshaasjes met brie
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 17 september 2008 @ 21:57:

Maar als je nu iets in de planning hebt waar je op het moment supreme geen zin in hebt?? Ik ben meer van de dagplanning X-D Ik denk hooguit 2 dagen vooruit... heb wel altijd van alles in de vriezer en koelkast, dus doe meestal 2x per week boodschappen.
Meestal heb ik gewoon de hele dag al zin in wat er voor die avond op het menu staat X-D Maar als we echt ergens anders trek in hebben kan dat natuurlijk altijd, dan toch maar even langs de ah. Je moet natuurlijk wel flexibel blijven :-p
Alle reacties Link kopieren
Wij maken ook altijd voor de hele week een planning.

Maar net deze week heb ik lekker vrij en dus tijd zat om het wat meer per dag te bekijken.



Zal van het weekend de planning voor komende week erop zetten!
Ja precies, ik wissel ook wel eens om. Maar het gaat gewoon meer om het feit dat je niet elke dag naar de winkel moet. En inderdaad ook voor de variatie!
Die linzenschotel met chorizo en rode wijn klinkt goed, hoe maak je die als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef op 18 september 2008 @ 13:35:

Die linzenschotel met chorizo en rode wijn klinkt goed, hoe maak je die als ik vragen mag?
linzenschotel



Die is echt superlekker. Bij ons gaat er wel standaard meer chorizo, meer rode wijn (minder bouillon) en meer knoflook doorheen X-D Als je meer vlees wilt kun je er merquez worstjes oid bij maken. En lekker brood erbij.
Wij doen het ook altijd, een weekmenu maken. Lekker makkelijk als je allebei werkt en moe thuis komt. Hoef je niet meer na te denken!

Ons weekmenu voor de komende week (ik ben op woensdag vrij en doe dan de boodschappen):

donderdag: soep en salade en stokbrood

vrijdag: zelfgemaakte goulash met rijst

zaterdag: varkenshaasje met champignonsaus, ovenaardappels, mais en erwtjes

zondag: wraps met kip, champignons, prei, paprika, daarbij sla met tomaten

maandag: preischotel

dinsdag: snijbonen, tartaartje en pofaardappel
Alle reacties Link kopieren
voor de komende dagen op het menu:



di penne met cherrytomaatjes en biefstuk (forumrecept!)

wo risotto met pompoen en pistachenoten

do spaghetti met pompoen en feta

vr Parmezaanse kip met aardappeltjes en sla (forumrecept!)

za uit eten bij Italiaan

zo weet ik nog niet
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
za: tapas

zo:andijviestampot met spekjes en rookworst

ma: lasagna met spinazie en feta

di: pizza

wo: pasta

do:paella

vr: maaltijdsalade (van de appie)
Alle reacties Link kopieren
zo: terriyaki zalm met wokgroenten

ma: stoofvlees met overnfrietjes

di: vis met provencaalse saus en rijst

wo: spaghetti met zelfgemaakte saus

do: cannelloni

Vr: ?
Wat grappig, zie weinig hollandse pot voorbijkomen! (of ik heb nie goed genoeg gekeken, kan natuurlijk ook)
Ik maak ook altijd een weekmenu. Het is goedkoper en ook leuk om te doen. Zaterdag zien we altijd op de dag zelf; dan is het meestal ook wat luxer en nemen we meer tijd voor het koken.



Wij eten / aten deze week:

ma - visfilet, gepofte aardappel met sausje en sla

di - rijst, boontjes, zoetzure komkommersalade en tofu

wo - pasta met gehaktballetjes in tomatensaus, sla en brood

do - pannenkoeken

vr - linzensoep en broodje serranoham en tomaat

za -

zo - bulghursalade en een kaassoufflé
Alle reacties Link kopieren
Ik haal wel in 1 keer al mijn groente en fruit, maar ik eet vaak 2 a 3 dagen hetzelfde (helemaal niet erg als je ook echt je best doet op het eten, vind ik) Dus deze week:



di: stamppot koolrabi & snijboon met stukje vis (pangasius)

wo, do, vr: zelfgemaakte tomatensoep met spekjes en donker brood

za & zo: andijviestamp



Maar erg leuk om te lezen, ik ga zo weer eens een zak linzen scoren om volgende week wat mee te maken, dat eet ik veel te weinig. En ik moest ineens aan een boerenkoolsoep denken die iemand ooit voor me heeft gemaakt, zat ook chorizo in. Maar daar moet ik diep over nadenken hoe die verder ook weer in elkaar zat...
Alle reacties Link kopieren
Ik haal op maandag ook de boodschappen voor de hele week en beslis dus dan ook wat er gegeten gaat worden die week. Op zondagavond maak ik een lijstje, ik trek dan wat kookboeken/tijdschriften uit de kast zodat ik ook andere dingen dan de agv kan halen.



deze week eet ik:

ma: stamppot snijbonen met een saucijsje

di: rode bietjes (met ui en crème fraiche), gekookte aardappelen en een slavink

wo: kip-stoofpotje (met o.a. drumsticks, abrikozen, kaneel, tomaten)

do: pasta met spinazie en roomkaas

vr: visstoofpotje uit de oven



zaterdags eten vriend en ik meestal uitgebreid, dat bedenken we op zaterdagochtend en dan doen we de boodschappen voor t weekend.
Alle reacties Link kopieren
Die boerenkoolsoep met chorizo staat op de site van AH!
Alle reacties Link kopieren
Thanks lau, ik ga meteen kijken! Grappig, ik dacht dat het een zelfverzonnen creatie van de meneer was waar ik dat bij at, blijkbaar niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ah, 't is Portugees. Wat een fijne receptendatabase heeft AH, dat wist ik helemaal niet. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik plan meestal voor ongeveer een halve week vooruit (doe twee keer per week boodschappen).



zo: kedgeree-achtig gerecht (rijst op risottomanier bereid met sperziebonene, kerrie, ui en gerookte makreel)

ma: snackbar

di: -roerbakgroenten met cashewnoten, sambal, knoflook,ketjatp

-komkommer en annanas met zoetzure saus

-rijst

wo: pepesan (makreel in indonesische saus), zoetzure komkommer, rijst

do: courgettesoep en een met rijst,groente en kaas gevulde paprika uit de oven

vr: pad thai

za: waarschijnlijk uitgebreide luch dus 's avonds tosti o.i.d.

zo: waarschijnlijk (nog geen boodschappen voor gedaan) aziatische stampot rauwe andijvie met gemarineerde gebakken speklap



Ik plan min of meer vooruit, maar wissel nog wel eens gerechten om of maak toch net iets anders. Ik heb altijd ruime voorraden dus kan in principe dagen gezond koken en waarschijnlijk weken overleven zonder boodschappen te doen. Maar ik gooi zelden iets weg eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook altijd een weekplanning. Ik probeer ook zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, omdat ik nogal krap bij kas zit deze maanden. Ook heb ik een eigen groentetuin en heel veel groente in de vriezer, dus dat scheelt alweer.

Aankomende week:

Za: Bobotie

Zo: Bietjes en aardappels (uit eigen tuin) met een gehaktbal

Ma: Restje Bobotie

Di: Restje bietjes

Wo: Zuurkool, aardappels en rookworst

Do: Etentje met mn werk

Vrij: Nog geen idee!



Ja tis vaak hetzelfde, maar ik ben alleen. Vaak vries ik ook restjes in en dan eet ik het de week erna. Weet nu al dat ik volgende week groene kool eet, uit mijn tuin! :)
Alle reacties Link kopieren
* ma-kip uit de oven met bloemkoolstampot

*dins-biefstuk met aard en salade

*woen- karbonade met salade en rijst

*vanavond -chinees [halen]

*vrijdag kipfilet met lof,ham uit de oven .

*zaterdag -zalmmoot met groente en rijst

*zond-nog geen idee
Alle reacties Link kopieren
Ben helemaaal niet van het vooruit plannen, maar ga vanmiddag met mn moeder naar een grote supermarkt in de buurt... het weekend heb ik weinig tijd om boodschappen te doen, en maandag en dinsdag ook druk. Vriend eet de komende 5 dagen ook thuis, dus nu toch maar eens een planning gemaakt :)



vrij - kip tandoori met sla

zat - boerenkool

zon - shoarma met pitabroodjes en sla

ma - nasi met kipsate

din - koolvis, prei, aardappelen

woe - burrito's met rundergehakt en groenten
Alle reacties Link kopieren
vandaag: hete bliksem met bloedworst

za: gebraden kip met roast potatoes en gegrilde paprika

zo: pasta carbonara

ma: boerenkool

di: marokkaanse kip (met pruimen in tomatensaus) met couscous

wo: boerenommelet of gebakken eieren op brood

do: bobotie
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag: Tapas, uiteten :-0

Zondag: Gevulde paprika, met gehakt, rijst, tomatenpuree

champigons en ui

Maandag: Aardappelen, verse boontjes en een stukje vis

Dinsdag: Bami met kipfilet en courgette, paprika, champignons

ui en wat ik nog meer in huis heb

Woensdag: Aardappelfrittata met tomatensalade

Donderdag: Andijviestamppot met griekse worstjes

Vrijdag: Gestoofde kippenvleugeltjes met rijst en roerbak
Alle reacties Link kopieren
Eurotechnisch gezien is het slim noodzakelijk om de komende 2 weken even zuinig aan te doen cq vriezers en voorraadkast te plunderen.

Mede n.a.v. het weggooi-topic (en weekmenu's) dit topic maar weer even opgezocht.



Ik weet nog niet precies in welke volgorde ik het eet, maar de week zal er ongeveer zo uitzien:



vis (nog 2 soorten in vriezer, worteltjes, aardappelpuree (ook nog 2 soorten/smaken in de vriezer)



haché, rode kool, gekookte aardappels za 05-09



zuurkoolstamppot



nasi of bami



patat, saté, rauwkost zo 06-09



pannenkoeken



antilliaanse stoofschotel, rijst of pasta, evt. (komkommer)sla



verder sowieso nog in de vriezer: draadjesvlees, gehakt/groenteprutje, ragout, kerriesaus, champ.saus, erwtensoep, kipfilet, varkenshaas, gehakt, meer aardappelpuree (van beide smaken) en meer zuurkool.



Binnenkort weer 'op voorraad' maken: gehaktballen, tomatensoep, pastasaus, boerenkool



Moet dus lukken voorlopig
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al jaren iedere week met een weekmenu. We hebben een biologische groententas die we op donderdag ophalen. Onze week loopt dan ook van donderdag tot donderdag. Vaak nemen we op vrijdag na het werk de rest van de boodschappen mee.

Voor deze week wordt t:



vr 4-9-09 - gnocchi met tomaten-groentensaus

za 5-9-09 - couscous met zeven groenten

zo 6-9-09 - taco's + maiskolf

ma 7-9-09 - tagliatelle met groene groenten en kaas

di 8-9-09 - meloen met rauwe ham (vooraf)

witvis, aardappelpuree, wortelpuree,

mix van doperwtjes/worteltjes/koolrabi



Na woensdag ben ik ff een paar daagjes weg, dus heeft Amy-man de eer om wat voor zichzelf te verzinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven